Dračí Doupě Plus (36 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Dračí Doupě Plus

Správci:Gran
Popis:Hrajete? Chcete zvědět něco nového či se podělit o své zkušenosti?
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Co byste řekli na Pokročilá povolání v Pluskách? (např. Hraničář => Chodec, nebo Druid)
Přesně tohle mi v Pluskách hrozně chybí!0
Zní to dobře. :)1
Ocenil bych, jen když by to skutečně přineslo nová povolání/schopnosti.3
V dračáku mi to nevadilo, takže proč ne.0
Neměl bych radost, ale přežil bych to.0
Naprosto zbytečná změna.0
To si chcete ušetřit práci při psaní těch nových povolání nebo co?!1
DrD+ mě nezajímá. / Tak nebo tak bych to nehrál.5
10 celkem
Nástěnka:
INFO K ANKETĚ
Jak by to mohlo vypadat (není závazné, jen pro představu):

Hraničář - Druid a Chodec
Alchymista - Pyrofor a Theurg
Mnich? - Kněz a Paladin
Bojovník - Válečník a Zaklínač
Zloděj - Vrah a Lupič/Zvěd
Bard - Herec? a Muzikant?
Čaroděj - Mág? a Vědma?

(a nechybí vám Šaman? ;D)




Fan weby

RomiKova družina - Stránky na netu asi nejznámější a nejpočetnější družinky s hromadou užitečných věcí
RomiKovic nová site
DragonLords - Stránka s několika málo doplňky a texty k DrD+.
Orb - Vývoj světa pro DrD+. Odkaz vede na diskuse na RPG Fóru.

ProFantasy.com - Nesouvisí přímo s DrD+, ale rozhodně užitečné stránky.





Diskuse ke hře

Dračí Doupě Plus - Všechny diskuse k DrD+ na RPGForum.cz.

Archivní:
Obecná diskuse k pravidlům
Bojovník
Čaroděj
Zloděj
Theurg
Hraničář
Kněz
Paladin (Lopuch.cz)
Alchymista (Lopuch.cz)





NOVÁ POVOLÁNÍ

Informace k vývoji nových povolání. Čísla v závorkách jsou hlasy z ankety "Jaké další povolání byste chtěli nejvíce?" (pro zajímavost; 137 hlasů celkem).
- Alchymista (31) - cca75%, bohužel stagnace
- Assassin (21) - cca25%, stagnace
- Zaklínač (20) - nic
- Druid (14) - téměř nic
- Paladin (12) - 10%, stagnace
- Chodec (11) - nic
- Bard (10) - téměř nic
- Zvěd (8) - nic (něco použito v Assassinovi)
- Vědma (7) - fáma a nic ;D
- Mnich (3) - 90% textů 10% vyvážení, nejlépe přepracovat do Kněze či Paladina

Dodatky

Rukověť Tkáčova - Pojednání o vazbách, odrazech a dalších; oficiální; jen pro PJ!
Jak psát pro DrD+ - Formální zásady při psaní nových textů (povolání apod.).

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 ... 42 ⇒|

Amthauer - 12. dubna 2007 20:13
Amthauer

Anvil 12. dubna 2007 19:24
Huh, jakéžto porušení copyrightu... ...ale můj mail máš, ne? :))
- What is a life devoid of strife?

Anvil - 12. dubna 2007 19:24
Anvil

Amthauer 12. dubna 2007 16:11
se ti to pokusim ty dve stranky naskenovat a poslat. Ptal jsem se prave proto protoze jsem chtel vedet jestli jsi vychazel z toho nebo to je only by yourself .).
At ziji vsechny veverky na Aragu! ... btw Darte nemel jsi tam puvodne ze zastrelis jezka?!? Hned si to vrat! :)...

Amthauer - 12. dubna 2007 16:11
Amthauer

Anvil 12. dubna 2007 03:21

Jen pro začátečníky a pokročilé. Pak přišlo DrD+
- What is a life devoid of strife?

Anvil - 12. dubna 2007 03:21
Anvil

Amthauer 8. dubna 2007 19:17
dival jsem zbezne na toho mudrce, ale chtel jsem se jeste zeptat, jestli jsi cetl DrD (klasik :)...) prirucku pro PJ pro experty. Jsou tam o mudrcovi celkem dobre zminky. Musim si to tvoje poradne precist. Zatim jsem to jen prolistoval.
At ziji vsechny veverky na Aragu! ... btw Darte nemel jsi tam puvodne ze zastrelis jezka?!? Hned si to vrat! :)...

Gran - 9. dubna 2007 16:25
Gran

Jinak co se týče runového kováře, klidně bych si to nechal poslat - kdybych si to mohl časově dovolit .))

Gran - 9. dubna 2007 16:24
Gran

Také si myslím, že není dobré psát příliš mnoho povolání. Právě proto, aby se nepadlo k trendu DnD.

Takže, souhlasím s Klaghlerem.

Ovšem, co se toho Mnicha týče - ani se nedivím, že si pod tím nikdo nic moc nepředstaví. Dělám na něm už asi půl roku, z toho jsem první čtvrtrok prakticky neměl pro povolání ani název. Mnich je to nejvhodnější, co se naskytlo - ačkoliv, když si představím cca 12 možností, jak je možné ono povolání hrát (samozřejmě, že jich je víc, ale tak pro příklad), zjišťuji, že "obecné představě o mnichovi" odpovídá jen jeden způsob.

Na druhou stranu jsem si jist, že má smysl tohle povolání psát, protože se z existujících povolání zahrát nedá. Tedy, nedá... ano, teoreticky by se dal použít Kněz, ale to i na Paladina. A ani Paladin, ani můj Mnich nejsou závislí na nějakém božstvu, narozdíl od zmíněného Kněze.
)
Sakra, také vám přijde, že polovina příspěvků, co sem napíšu, je jen reklama? =P

Anvil - 8. dubna 2007 23:22
Anvil

Amthauer 8. dubna 2007 19:17
makal jsem na tom asi 6 mesicu, ale jak jsem psal v emailu, to bylo asi pred 5 lety... Od te doby bych tam plno veci zmenil a vylepsil, ale neni cas. V lete nad tim asi zas posedim a pak se ozvu :).
At ziji vsechny veverky na Aragu! ... btw Darte nemel jsi tam puvodne ze zastrelis jezka?!? Hned si to vrat! :)...

Amthauer - 8. dubna 2007 19:17
Amthauer

Anvil 8. dubna 2007 01:11

Tak jsem se díval na ty pravidla a musím říct, že jsou perfektní a propracované. Akorát jsou ke klasickému DrD čili veškeré debaty, jestli je kovář originální vedle ostatních DrD+ povolání byly zcela bezpředmětné.
- What is a life devoid of strife?

Amthauer - 8. dubna 2007 11:40
Amthauer

Anvil 8. dubna 2007 01:11
To mě taky zajímá. tkvmaster@seznam.cz
- What is a life devoid of strife?

Klaghler O´Pilley - 8. dubna 2007 08:39
Klaghler O´Pilley

Anvil 8. dubna 2007 01:11
Takhle už to zní zajímavěji. klaghler@seznam.cz
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Anvil - 8. dubna 2007 01:11
Anvil

Klaghler O´Pilley 7. dubna 2007 16:24
Já nevím, runový kovář - mix alchymisty a válečníka. Alchymie mi připadá dost full-time job, natož vytváření a kování (!) kouzelných zbraní. Kde se mezi tím vezme čas na nějaký bojový výcvik?

No... A kde ho vezme treba takove zakladni povolani jako kouzelnik, ktery vyssedava v knihovne a studuje grimoary, svitky a texty? Kde ho vezme alchymista schovany ve sve laboratori a snazici se prijit na elixir mladi? Kde ho vezme zlodej plizici se noci ktery se snazi boji vyhnout? Kde ho vezme hranicar, ktereho zajima priroda vic nez boj? Snad jen primo valecnik se venuje uplne boji. Zadne jine se na to tak nespecializuje (viz predchozi priklady). Kovar travi vetsinu casu v dilne. Je to tvrdy chlapik, o boj nema zajem, ale kdyz je do nej donucen, svou tvrdou rukou (a hlavne kladivem :D...) rozdrti lebku kazdemu kdo ho nastve :). Silu tedy ma, ikdyz bojove zkusenosti ne. Ale to si kompenzuje vyrobou kvalitnejsich zbrani, nez jake dokazi vyrobit ostatni povolani s pomoci dovednosti kovarstvi. Postupne ziskava vychytavky jako kovotepectvi, vyrobu nastrah (z nezdaru ci z dlouhe chvile proste pospojuje par smejdu a ma novou zbran...) nebo ono uz zminovane runove kovarstvi. Mam jednu verzi primo na kompu. Posli mail a muzu ti to poslat (cca asi 45 stran, ikdyz takovy podprumer...)
At ziji vsechny veverky na Aragu! ... btw Darte nemel jsi tam puvodne ze zastrelis jezka?!? Hned si to vrat! :)...

Amthauer - 7. dubna 2007 21:58
Amthauer

Udělal jsem aplikaci DrD+ na sci-fi, takže se teď dá podle těchto pravidel hrát i ve vesmíru.

http://cernobile.wz.cz/futindex.html
- What is a life devoid of strife?

Amthauer - 7. dubna 2007 21:10
Amthauer

Klaghler O´Pilley 7. dubna 2007 20:51

DrD je dobrá hra, DrD+ je dobré filozofické a psychologické dílo. DrD+ je možná až příliš reálné a složité. Já mám taky radši co nejjednodušší pravidla. Jednoduchá a přitom vše popisující, úplně ideální je taková ta stará klasika "hádej, v které ruce mám kamínek" jako rozhodování o úspěchu či neúspěchu.

Problém je, že pro tebe je více povolání = více omezujících pravidel. Ani já nemám rád, když je příliš moc pravidel a když se na fixují hráči. Ale nové povolání je prostě nějaké oživení, které v životě potřebuji. Potom kdybych se snažil vymýšlet něco navíc bez podložení oficiálních pravidel, tak by mě mí spoluhráči (závislí na pravidla) poslali do vy-víte-kam. A pak - podle mě je každé nové povolání umělecké dílo a já mám umění rád :)
- What is a life devoid of strife?

Klaghler O´Pilley - 7. dubna 2007 20:51
Klaghler O´Pilley

Amthauer 7. dubna 2007 19:58
Konzument je ten, kdo pro oživemí potřebuje stále nové podněty (nová pravidla, postavy, nové herní systémy apod. Kreativní hráč je ten, který si ty podněty dokáže vytvářet sám. Zprofanovyným cizím slovem se tomu říka roleplaying a to je právě podstata Roleplaying Games. To je důvod, proč stále hraju klasické DrD, s DrD+ zatím jen laškuju a líbí se mi. Na DrD je mi sympatické to, že je svým systémem v podstatě velmi primitivní a přizpůsobivé. Navíc ho mám už v malíčku, takže jsem schopný hrát i PJovat v postatě bez pravidel a můžu si užívat hru. Na DrD+ je mi sympatická komplexnost a kompaktnost celého systému a bojím se, aby příliš mnoho nových povolání nenarušilo právě tu kompaktnost.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Amthauer - 7. dubna 2007 19:58
Amthauer

Klaghler O´Pilley 7. dubna 2007 18:41

Tady asi máme problém se slovy a jejich významy. Hráč je konzument, kdo chce něco nového, a je kreativní, není konzument.
Především mě baví vymýšlet, tvořit postavu, svět, pravidla, proto také žádnou hru nehrajeme příliš dlouho (rekord byl tak 5 sezení jedna hra, ale to už je na nás fakt moc). V PJování se střídáme. Problém máme v tom, že se občas neshodnem - mě přijde nudné to co jinému normální a jinému zvrhlé co mně zajímavé.
- What is a life devoid of strife?

Klaghler O´Pilley - 7. dubna 2007 18:41
Klaghler O´Pilley

Amthauer 7. dubna 2007 18:14
Nezačne, u DrD+ zvlášť. Zaprvé máš u každého povolání opravdu mnoho možností, jak se rozvíjet, zadruhé než s jednou postavou dojdeš na konec životní cesty, bude ti to trvat mnoho let skutečného času, zatřetí (a to je hlavní) pokud každá postava, kterou hraješ, bude opravdu autonomní postava se vším všudy a hraješ s PJ, který je opravdu invenční, nikdy nebude dvakrát stejná.
Pokud tě hra nudí, jen proto, že má málo povolání, je třeba se zamyslet, jestli je to opravdu chyba herního systému, nebo jestli je chyba v tobě a místo toho, abys byl RPG hráč, nejsi náhodou jen RPG konzument.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Amthauer - 7. dubna 2007 18:14
Amthauer

Klaghler O´Pilley 7. dubna 2007 16:24

Jo, ale s šesti povolánímí dokola to začne být za chvilku nuda.
- What is a life devoid of strife?

Klaghler O´Pilley - 7. dubna 2007 16:24
Klaghler O´Pilley

Já furt nevím, jestli má mysl dělat tolik nových povolání... Proč? Já si myslím, že valnou většinu toho, co můžete chtít hrát, si napasujete na existující povolání. A pokud chcete něco vyloženě "spešl" dá se to domluvit s PJ.

DrD existuje už hodně dlouho a viděl jsem hodně hráči vytvořených povolání i ras. Jestli 5 z těch povolání stálo opravdu za to, bylo to moc. Z ras jsem snad požil jen jakéhosi půlelfa (na němž stejně není co vymylet) a pro jednu nehráčskou kulturu vikingy. Ti vikingové byli jako jediní opravdu promakaní a zjevně to dělal nějaký fanda do jejich historie.

Je fakt, že třeba takový bard je hodně dobrý nápad pro hráče, kteří fakt prožívají hraní rolí, to je něco nového. Alchymista, fajn, to je DrD klasika. O druidovi osobně hodně pochybuju, myslím, že DrD+ hraničář nabízí většinu toho, co si představuju pod druidstvím. Paladin, OK, to je taky taková fantasy klasika, pod mnichem si nějak nedokážu nic předtavit.

Já nevím, runový kovář - mix alchymisty a válečníka. Alchymie mi připadá dost full-time job, natož vytváření a kování (!) kouzelných zbraní. Kde se mezi tím vezme čas na nějaký bojový výcvik? Assasin - jen několik dalších způsobů jak někoho zabít (zbytečné) a pár psychických poruch popřípadě drogových závislostí k tomu. To jde přece zahrát i bez zvláštního povolání. Klidně můžeš hrát zloděje (nebo theurga nebo hraničáře...), který jede na opiátech a maluje krví zabitých nepřátel obrazy. Mudrc? Tak co takhle trávit většinu času se svým theurgem v knihovnách a maximálně si zvyšovat příslušné dovednosti? Atd. Nedělejte zbytečně věci, které jdou prostě zahrát!
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Amthauer - 7. dubna 2007 13:04
Amthauer

Gran 7. dubna 2007 09:39

A kolik je (ve slovech) asi tak průměrný rozsah?
- What is a life devoid of strife?

Amthauer - 7. dubna 2007 13:01
Amthauer

Amthauer 7. dubna 2007 12:38

Teolog a mstitel zrušeni.
- What is a life devoid of strife?

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 ... 34 35 36 37 38 39 40 ... 42 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)