Dračí Doupě Plus (33 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Dračí Doupě Plus

Správci:Gran
Popis:Hrajete? Chcete zvědět něco nového či se podělit o své zkušenosti?
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Co byste řekli na Pokročilá povolání v Pluskách? (např. Hraničář => Chodec, nebo Druid)
Přesně tohle mi v Pluskách hrozně chybí!0
Zní to dobře. :)1
Ocenil bych, jen když by to skutečně přineslo nová povolání/schopnosti.3
V dračáku mi to nevadilo, takže proč ne.0
Neměl bych radost, ale přežil bych to.0
Naprosto zbytečná změna.0
To si chcete ušetřit práci při psaní těch nových povolání nebo co?!1
DrD+ mě nezajímá. / Tak nebo tak bych to nehrál.5
10 celkem
Nástěnka:
INFO K ANKETĚ
Jak by to mohlo vypadat (není závazné, jen pro představu):

Hraničář - Druid a Chodec
Alchymista - Pyrofor a Theurg
Mnich? - Kněz a Paladin
Bojovník - Válečník a Zaklínač
Zloděj - Vrah a Lupič/Zvěd
Bard - Herec? a Muzikant?
Čaroděj - Mág? a Vědma?

(a nechybí vám Šaman? ;D)




Fan weby

RomiKova družina - Stránky na netu asi nejznámější a nejpočetnější družinky s hromadou užitečných věcí
RomiKovic nová site
DragonLords - Stránka s několika málo doplňky a texty k DrD+.
Orb - Vývoj světa pro DrD+. Odkaz vede na diskuse na RPG Fóru.

ProFantasy.com - Nesouvisí přímo s DrD+, ale rozhodně užitečné stránky.





Diskuse ke hře

Dračí Doupě Plus - Všechny diskuse k DrD+ na RPGForum.cz.

Archivní:
Obecná diskuse k pravidlům
Bojovník
Čaroděj
Zloděj
Theurg
Hraničář
Kněz
Paladin (Lopuch.cz)
Alchymista (Lopuch.cz)





NOVÁ POVOLÁNÍ

Informace k vývoji nových povolání. Čísla v závorkách jsou hlasy z ankety "Jaké další povolání byste chtěli nejvíce?" (pro zajímavost; 137 hlasů celkem).
- Alchymista (31) - cca75%, bohužel stagnace
- Assassin (21) - cca25%, stagnace
- Zaklínač (20) - nic
- Druid (14) - téměř nic
- Paladin (12) - 10%, stagnace
- Chodec (11) - nic
- Bard (10) - téměř nic
- Zvěd (8) - nic (něco použito v Assassinovi)
- Vědma (7) - fáma a nic ;D
- Mnich (3) - 90% textů 10% vyvážení, nejlépe přepracovat do Kněze či Paladina

Dodatky

Rukověť Tkáčova - Pojednání o vazbách, odrazech a dalších; oficiální; jen pro PJ!
Jak psát pro DrD+ - Formální zásady při psaní nových textů (povolání apod.).

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 42 ⇒|

Gran - 18. června 2007 16:59
Gran

Profa 18. června 2007 15:51

A není ten šestý obor už to "Ostatní"? .)

Profa - 18. června 2007 15:51
Profa

Řekl bych, že na ten šestý se během vývoje přijde.

Gran - 18. června 2007 14:04
Gran

Každopádně, vznikají dva Alchymistové. Jeden od Profy a spol., druhý oficiální, kde je ale problém, že pravděpodobně není nikdo, kdo by ty myšlenky zapsal. O ofico verzi budu mluvit na GameConu, takže ten až pomine (trvá 12-15), podám bližší informace (ale až později, hned 16-22 jsem zase pryč).

beorn - 18. června 2007 09:16
beorn

Gran 18. června 2007 07:25
Jj, těch pět oborů je docela širokých a myslím, že na příručku jednoho povolání bohatě stačí. A případně se k nim může ještě něco přidat.
Uvidíme, co z toho nakonec bude. Každopádně mě se tato vize alchymisty docela zamlouvá. :-)
The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman, as the most dangerous plaything. -Friedrich Nietzsche
PJ roku - «AK» 2009

Gran - 18. června 2007 07:25
Gran

beorn 17. června 2007 21:36

To s tou změnou matérie jsem tuším přemýšlel hodit k lektvarům, viz. nějaká zmínka o Kameni Mudrců.

Jinak je pravda, že vzhledem k tomu, že Alchymista nemá být archetypální, pět oborů by mu mohlo stačit. Resp. mít pět takovejch cool a pak jeden obor, kterej obsahuje tak jako obecnější schopnosti, které se mohou hodit každému alchymistovi...

Určitá jednota půjde vytvořit, zkrátka se bude počítat magenergie na předmět navázaná - to bude u všech. Podle použitého způsobu se pak bude odlišně počítat, kolik se jí naváže...

beorn - 17. června 2007 21:36
beorn

Gran 17. června 2007 19:07
No, abych řek pravdu, tak mě žádný další obor nenapadá. Nebo napadá, ale jsou to jen takové výkřiky do tmy, které nemají moc velké praktické uplatnění, ani potenciál stát se plnohodnotným oborem činnosti.
Napadl mě třeba klasický problém alchymistů na změnu samotné materie prvků: změnit železo ve zlato, vodu v led...
Nebo třeba práce se čtyřmi elementy - voda, země, vzduch, oheň. Jenže to už má zas hraničář.
Ale jak jsem říkal - nenapadá mě, jak by to v praxi prováděl a ani zdaleka ten obor nedosahuje šíře takových lektvarů.

Ale já bych řek, že to nevadí. Už s těmi pěti obory činností mi připadá alchymista jako dostatečně komplexní postava, která se může při opakovaném hraní ubírat rozličnými směry. :-)

To navrhnuté získávání magenergie pro různé obory je docela dobrý. Ale jak na to teď koukám, tak si zase říkám, aby ty pravidla nebyly moc složitý. Protože pro tyhle systémy nepůjde vymyslet nějaký jednotný pravidlo.
The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman, as the most dangerous plaything. -Friedrich Nietzsche
PJ roku - «AK» 2009

Irian - 17. června 2007 21:31
Irian

Gran 17. června 2007 21:29
Seš hloupej, odešel si moc brzo...
A do nástěnky můžeš dát že ve výrobě je povaleč...
http://havrane.xf.cz - nejlepší stránky vo houbách :)))

Gran - 17. června 2007 21:29
Gran

Irian 17. června 2007 21:28

xD

Irian - 17. června 2007 21:28
Irian

Gran 17. června 2007 21:15
Gratuluju!
http://havrane.xf.cz - nejlepší stránky vo houbách :)))

Gran - 17. června 2007 21:15
Gran

Profa 17. června 2007 21:04

;)

Profa - 17. června 2007 21:04
Profa

Tak jsem se sem konečně dostal a můžu se k tomu vyjádřit.
Pro neznalé, jsem jeden z tvůrců oné pre-alfa verze alchymisty, na kterou si tu všichni stěžujete. Chtěl bych vám jenom říct, že když jsme to poprvé uveřejnili, počítali jsme s tím, že se budou někteří lidi podílet dobrými nápady, případně se dokonce aktivně zapojí. A jsem rád, že to konečně někdo podnikl, navíc někdo, kdo je do toho evidentně "zažranej až po uši".
Takže díky, Grane. těším se na plodnou spolupráci.

Gran - 17. června 2007 19:08
Gran

Gran 17. června 2007 19:07

Jo, k těm Technologiím (získávání magenergie v tomto oboru) mě napadlo toto:
Citace
K těm Technologiím... napadlo mě, že by mohl vyrobit nějaký stroj, který by v našem světě i třeba mohl být užitečný, ale díky Pluskám by se energie odeslala do Astrálu... ovšem Alchymista by si ji dokázal navázat a pak ji později využít .)
konec citace

Gran - 17. června 2007 19:07
Gran

beorn 17. června 2007 18:26

Tak u těch Lektvarů a Drog jsem to myslel tak, že to tak funguje v průměru... jasně, že mohou být výjimky. A může to být i naopak... to je jedno .))

Co se týče Technologie - ano, je pravda, že trochu hrabe ke zlodějovi, ale zase řekněme, že umí udělat u různé strojky a stroje, které zloděj udělat neumí .)

Talismany+Bytosti:
Tady musím říct, že se jedná o představu někoho z Altaru, co měl Alchymistu původně psát .) Jednalo se tuším o duše, které zemřeli, ale ještě se nestihli rozplynout v Astrálu... tedy se vlastně jedná o zvláštní druh démonů. Je to trochu Theurgie - ale mnohem nejasnější a náhodnější, s nejistým výsledkem.

Hvězdář - no, přecijen, mně by chyběl takovej ten týpek "Astrolog" .)) Na druhou stranu je pravda, že zrcadla a dalekohledy a lupy apod. se daj hodit do Technologie a tím pádem tady zbydou už jen mapy. Ovšem, připravím se o ty pěkné hvězdy .) Každopádně, co takhle změnit jméno a dát jako hlavní pracovní náplň nějaký ty Runy? =) Nebo tě napadá něco úplně cool a new? =))

A ohledně získávání magenergie, přemýšlel jsem o tomhle:

citace
Lektvary - Z krve
Drogy - Bylinky (buď přímo z bylinek, nebo nepřímo - nafetovat se do tranzu a získat magenergii jako čaroděj? Nebo ji do něčeho dát, jako u Talismanů (viz. níže)?)
Technologie - ?
Talismany - Rituály svazování Astrální Energie do předmětů
Bytosti - Čerpání životní síly z různých nemateriálních tvorů (duše uvízlé mezi tímto a tamtím světem, démoni, duchové...)
Hvězdář - Z hvězd a měsíce (podobně jako čaroděj, závisle na Astrální půlnoci apod.?)
Společné - ?
konec citace

beorn - 17. června 2007 18:26
beorn

Gran 17. června 2007 14:01
Hmm, docela dobré. Já jsem si taky četl ty pravidla a musím s tebou souhlasit. Ani mě se moc nezamnlouvá alchymista, jehož jediným oborem činnosti je míchání lektvarů, ke kterému jsou jako malý přívažek slíbeny talismany. Co se týče těch oborů:

Lektvary:
Ty jsou jasný - tahle charakteristika se mi velmi líbí.
Drogy:
Tenhle nápad se mi taky líbí. Ale co se týče té charakteristiky, že lektvary působí až po určité době a drogy okamžitě, tak to bych nepaušalizoval. Řekl bych, že některé jedy například dokáží působit velmi rychle a taky si dokážu představit drogy, které působí až po delší době, ale o to s větším účinkem.
Technologie:
Úplně souhlasím. Netuším, proč se autoři návrhu alchymisty tak zuby nehty brání tomu, aby mohl vyrábět výbušniny. To že ve světě DrD+ nefunguje střelný prach... sice chápu. Ale vysvětlení, že se výbuchy provádí pomocí magie (která je při výrobě přítomna), mi přijde dokonale přijatelné. Byla by věčná škoda, kdyby alchymista v DrD+ o tuto schopnost přišel.
Výrobu šperků apod. už sice umí zloděj, ale to neva.
Talismany + Bytosti:
U těchto dovedností sice hodně leze do zelí theurgovi. Ale řekl bych, že určité překrývání schopností povolání je spíš přínostné.
S tím, že se to má trochu lišit - tedy nezaklínat démony, ale něco jiného - s tím taky souhlasím. Není mi ale úplně jasné to zakletí duše. To by jako nějak přerazil vazbu duše člověka od jeho těla a zaklel ji do talismanu? A kde by potom ta duše vzala zvláštní schopnosti, kterými by ten talisman působil??
Já bych to řešil podobně jako u lektvarů. Tedy žádné zaklínání - to je doména theurga. Alchymista by prostě kombinací správných surovin a dávky magie (obsažené ve Wodce*) dokázal vyrobit předmět (kámen, šperk...), který by měl určité magické schopnosti. A působily by do té doby, než by magie vyprchala, nebo nebyla nějakým způsobem (to by alchymista taky uměl) odstraněna.
Hvězdář:
No nevím, tahle schopnost mi připadá jako páté kolo u vozu a ne jako plnohodnotný směr vědění, jímž by se mohl alchymista ubírat. Znalost hvězd, tvorba map... to by podle mě neměly být speciální schopnosti určené alchymistovi, ale obecné dovednosti. No a výrobu dalekohledů apod. bych směle zařadil do kolonky Technologie.

* Nebo v čemkoliv jiném. Ten název Wodka se mě osobně příliš nelíbí.

Co se týče získávání magenergie, tak se mi nápad sebezraňování líbí, ale taky bych ho nedával jako jedinou možnost.
Pokud by ale alchymista vyrábějící drogy mohl získávat energii z bylin, tak v případě lektvarů by je získával z tekutin a v případě talismanů z předmětů... a rázem tu máme veškeré objekty, které si lze představit.
Mě napadla myšlenka, že by se to mohlo dělat jako to zkoušel parfumér v deníku vraha (vydestilovat vůni z kteréhokoliv předmětu na zemi). Že by tedy šla magenergie teoreticky destilovat z čehokoliv, ale u většiny předmětů by to bylo prakticky nemožné. Vlastní krev bych nechal jako obecnou možnost - z ní by bylo získání energie nejjednodušší. Z některých vzácných bylin nebo předmětů nalezených v místě, kde se altrál fyzického světa téměř dotýká by bylo získání energie trochu složitější. No a z ostatních objektů by získal energii jen opravdový mistr v oboru a to ještě k tomu ve velmi malém množství...

No to by bylo asi všechno, co mě k tomu napadlo. Každopádně tvoje představa alchymisty už se mi začíná narozdíl od publikované pre-alfa verze líbit.
The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman, as the most dangerous plaything. -Friedrich Nietzsche
PJ roku - «AK» 2009

Gran - 17. června 2007 16:21
Gran

Amthauer 17. června 2007 16:12

Překvapivě ne, protože úspěšná škola znamená vlastní comp a tedy možnost práce na koníčcích x)

Amthauer - 17. června 2007 16:12
Amthauer

Gran 17. června 2007 15:30

Škola je až druhořadá, ne? :D
- What is a life devoid of strife?

Gran - 17. června 2007 15:30
Gran

Amthauer 17. června 2007 15:22

Jj, toho mám na mysli. A ony se mi i některé nápady zamlouvají, ovšem... myslím si, že Alchymista toho může obsáhnout víc, než jen tamto. On by pak i vzrostl počet stránek =P
Btw paladin, který je na Lopuchu také ke stažení, má zatím jen 15 stránek, přesto vypadá velmi slibně. Ačkoliv zatím z toho, co bylo napsáno, připomíná jen "upgradlého rytíře", protože má popsán jen jeden archetyp .) Ale těším se na další... obzvlášť po prohození několika slov s autorem x)

Amthauer 17. června 2007 15:26

Díky x)
Jinak autor tam napsal, že se musí domluvit s dalšími a projednat to, což prý potrvá bůh ví jak dlouho... mno. Já sám bych se na to nejradši taky vrhl, jenže holt už mám svůj jiný projekt. A ani na ten teď, díky škole, nemám čas .)

Amthauer - 17. června 2007 15:26
Amthauer

Gran 17. června 2007 14:01

Jinak, s tvou vizí alchymisty souhlasím. Už aby to bylo...
- What is a life devoid of strife?

Amthauer - 17. června 2007 15:22
Amthauer

Gran 17. června 2007 14:01

Jestli myslíš toho alchymistu, co je na stažeí na Lopuchu, toho jsem četl taky a zrovna unešen jsem nebyl (ono 11 stránek je na profi dílo trochu málo)
- What is a life devoid of strife?

Gran - 17. června 2007 14:01
Gran

Přečetl jsem dnes dosavadní pravidla pro Paladina a Alchymistu.
Paladin vypadá velmi slibně.
Alchymista docela suxxx .) Zrovna jsem předložil autorům můj komplexní návrh o tom, co bych si od Alchymisty představoval. Je to šest oborů, ale to neznamená, že si Alchymistu představuji archetypálně.

Počátek citace
1) Lektvary - Sem spadají léčivé lektvary i jedy, protijedy, ale i různé elixíry, které zlepšují nějaké vlastnosti apod. Všechno, co teče. Takovéto lektvary ovšem dokážou přivést i klasickou nemoc - svým způsobem do tohoto archetypu spadá i virologie. Mistrovstvím jsou pro něj lektvary, jako je třeba lektvar metamorfózy a hlavně: lektvar mládí.
2) Drogy - Prakticky to samé, co Lektvary - až na to, že to neteče. Teda, většinou se to ani neukusuje - jsou to všemožné prášky, nadrcené byliny apod. Šňupá se to, kouří se to... To je rozdíl ve výrobě a užívání. A ve výsledích? Zatímco lektvary účinkují až po dlouhé době, většina drog účinkuje téměř okamžitě. Mají mnohem silnější účinky, mnohem víc negativních účinků a snadněji se na ně vytváří závislost. A zatímco "léčivý lektvar" existuje, v Drogách nic vyloženě léčivého není - maximálně je léčení jako vedlejší účinek. Jeho mistrovská díla dělí z obyčejných Geraltů Zaklínače (viz. Sapkowski) .))
3) Technologie - Toto je prakticky kombinace "Výbušniny" a "Metalurgie". Umí to, co Pyrofor v DrDo, jen s notnou dávkou magie, protože ve světě DrD+ nelze některé reakce vytvořit jen za pomocí přírody, protože by vám nahromaděná energie utekla do Astrálu. Dokáže vyrobit bombu, opravit zbroj, udělat rachejtli, vytvořit dokonalý šperk s různými jemnými symboly, které může dát někomu s archetypem "Talismany" (talisman vytvořený z takového šperku lépe funguje apod.). Jeho mistrovstvím jsou hodinky a výbušnina o síle atomové bomby.
4) Talismany - Dokáže _něco_ zamknout do malého předmětu, který slouží/škodí tomu, kdo ho nosí u sebe. Není to úplně přesně to, co dělá Theurg, protože Theurg poutá opravdové démony z Astrálu, kteří mají vlastní vůli a určitou trvanlivost. Alchymista do svých talismanů vězní duši, která podle své povahy škodí nebo pomáhá, Alchymista to naštěstí umí ovlivnit, ale ne stoprocentně. Duši uvězní a už nepustí - alchymistické talismany vydrží věčně. Schopný Alchymista tohoto oboru udělá talismany chránící před magií, negativní energií, nemocemi, zlým slovem, zbraněmi. Jsou ale i talismany, které nejsou ochranné, které jsou naopak útočné, nebo které nejsou ani ochranné ani útočné - jako je např. Kámen Mudrců, který je pravděpodobně mistrovským kouskem tohoto oboru.
5) Bytosti* - Kdo by si nespojil Alchymistu a slavného Golema? Tento obor má blízko k Talismanům - Alchymista opět svazuje duše. Ovšem nikoliv do malých předmětů, ale do neživých těl - jako je např. hliněná socha (ale může to být třeba i slaměný panák .)). Zatímco v oboru Talismany ale může částečně ovlivnit, co se mu do jeho neživého těla chytí, zde to neovlivní nijak - jediné, co umí, je zařídit, aby ho dotyčná duše poslouchala. Ovšem to není jen tak - ne nadarmo se o Alchymistech říká, že uzavírali smlouvy s Ďáblem. A stejně tak, jak se Alchymista v tomto oboru učí lépe věznit lepší "duše", učí se i vytvářet lepší "těla". To, čeho chce dosáhnout, je vytvořit absolutně novou, kompletně živou bytost. S žijícím nejen vnitřkem, ale i tělem.
6) Hvězdář - Prakticky to, o čem jsem mluvil níže .) Výroba dalekohledů, zrcadel, lup - práce se sklem. Znalost hvězd, věštení z nich, sledování dění v Astrálu skrze ně, určování své pozice a času. Znalost a tvorba map, předpověď počasí.

Tak x)

---
* Inspired by někdo od Altaru, tuším .))
Konec citace

Samozřejmě, není zde řešeno získávání (mag)energie. Autoři měli prozatím řešení Wodky - destiluje se z krve alchymisty. To se mi však líbí jen jako jedna možnost - přecijen nechci, aby každý Alchymista musel být blázen do sebepoškozování a podobných úchylek .) Třeba jsem schopný si představit, že Alchymista v Oboru Hvězdář získává (mag)energii z hvězd, zatímco v Oboru Drogy sbíráním bylinek...
Vlastně, každý obor by mohl mít své možnosti získávání (mag)energie, přičemž by tu byla jedna společná pro všechny. Tedy každý alchymista, který by se specializoval jen na jeden obor, by měl dvě možnosti - jedu obecnou (ještě nevím jakou =P) a jednu dle svého oboru. Třeba to s tou krví by mohlo být zrovna u těch Lektvarů .))

Ha, tuhle myšlenku do diskuse na Lopuchu hned musím písnout =P

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ... 42 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)