Politika (6 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Politika

Správci:Joh-ny
Popis:Probíráme současnou i obecnou politiku, různé názory. Vše prosím slušně. Navazuje na diskusi z A2
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 326 příspěvků|⇐ 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 ⇒|

hater - 15. září 2009 18:32
hater

To jsou ale šašci co? :-) V pátek se ke mně dostala informace (pod rukou :-) ) že prý předčasné volby nebudou, protože dvacet poslanců ODS se dohodlo, že rozpuštění parlamentu nepodpoří, takže z toho nic nebude. Tak jsem tomu moc nevěřil a teď todle :-)
Mno prostě kašpárci. To se může stát jenom u nás.

Dronte - 15. září 2009 16:02
Dronte

Mě je z toho kokota blbě

http://zpravy.idnes.cz/facebook-usvedcuje-paroubka-z-veletoce-kolem-voleb-f8m-/domaci.asp?c=A090915_144429_domaci_pei
http://www.knightfight.cz/?ac=vid&vid=117080617

větvička - 15. září 2009 14:52
větvička

ha ha ha , žbrl žbrlm žbrlm, mňau.

Volte mě !

Jan Kohout: "Naše politická situace se obtížně vysvětluje našim zahraničním partnerům" To mě dostalo :)

No dneska nám ale vykvetly hezké zmatky.
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

jilm - 10. září 2009 12:01
jilm

Klaghler O´Pilley 10. září 2009 11:54
Díky, to je zajímavé, dozvěděl jsem se něco nového.
Shit happens.

Klaghler O´Pilley - 10. září 2009 11:54
Klaghler O´Pilley

jilm 9. září 2009 18:20
Jak v kterém jazyce. Slovo "rom" je jedno z nejstarších v romštině - znamená "člověk". Romové tak tedy sami sebe označovali snad odjakživa, v Evropě se toto označení začalo užívat někdu v 19. století.
Slovo cikán/cigán je z řeckého "atsiganoi", což bylo označení jedné z raně křesťanských sekt. Přívrženci této sekty se věnovali především komunikaci s duchovními bytostmi a věštění budoucnosti, než byli jakožto heretici zrušeni. Je možné, že zde byla určitá souvislost s kočujícími Romy, kteří už od raného středověku přinášeli různé tajemné rituály spojené s věštěním budoucnosti, mohli tedy být považováni za příslušníky oné sekty - "atsiganoi".
V angličtině je tradiční označení "Gypsy" (ve francouzštině "gitan", španělsky "gitano"), které vychází z řeckého označení Egypťanů "Aigyptoi", v dnešní řečtině to je "gifti". Vycházelo to z pověsti, podle níž Romové žili původně v Egyptě, odkud byli vyhnnáni, protože skrývali malého Ježíše před pronásledováním.
Malou kuriozitou je staré francouzské označování Romů jako "Bohémiens", protože řada Romů přicházela do Francie přes Čechy. Jejich divoký životní styl dal základ přenesení významu na umělce. Takže to, že některé umělce označujeme za bohémy, že o někom tvrdíme, že žije bohémským životem, má skutečně přes Romy a fracouzštinu spojitost s Čechami.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 10. září 2009 11:40
Klaghler O´Pilley

Lucky;) 9. září 2009 22:31
Zrovna jsem skončil Ostravskou univerzitu, ale onen zmiňovaný je u nás jako externista, učí ještě ve Zlíně a kdesi.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Buri the Great - 9. září 2009 22:33
Buri the Great

Lucky;) 9. září 2009 22:31
Další, co je na UJEPu?
http://napady.aragorn.cz

Lucky;) - 9. září 2009 22:31
Lucky;)

Klaghler O´Pilley 9. září 2009 18:11
"Tmavočech" - na kterou že to chodíš školu? u nás na UJEPu se to používá celkem běžně a tuším, že to tam zatáhli externisté z Karlovky :)
3 křížky

hater - 9. září 2009 21:07
hater

větvička 9. září 2009 20:47
vis jak, penize predevsim. Jak rikam, je to osobni a jde o ten pocit, ze jsem nedostal zaplaceno, nikoli o castku. Jak jsem rikal, muj primy nadrizeny to resi formou odmen, ale s tim nesouhlasim :-)
ty penize si samozrejme vezmu i kdyz s tim nesouhlasim :-)

větvička - 9. září 2009 20:47
větvička

hater 9. září 2009 20:13
S tou tvou prací musím naprosto souhlasit s Jilmem. Chápu že ti jde o princip, ale i kdyby se věci změnili tak peněžní ohodnocení zůstane stejné, pouze pár jedinců bude mít lepší pocit, protože to bude tak jak to má být:)

Osobně bych problém nepracujících řešil metodou hladové zdi. Klidně bych zřídil prodělečná pracovní místa, veřejně prospěšné práce. A šup poslat je makat. Samozřejmě by se to muselo celé dobře nastavit, aby lidé na podpoře měli i s takovouto prací dostatek prostoru pro hledání řádné práce a aby měli motivaci najít si něco vlastního. Tedy aby nedřeli 12h deně, ale zároveň aby 10h týdně nezametali a nebrali to jako nutné zlo ku flákání.
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

hater - 9. září 2009 20:13
hater

jilm 9. září 2009 18:20
po slovensky lhát je cigánit, což mluví samo za sebe. Ale o to tu vůbec nejde. Nezajímá mně jestli za dvě stě let bude Evropa za 80 procent obydlená lidmi tmavé pleti. Jde o to, že z mých daní, které by měly jít na školství a zdravotnictví živím hromadu lidí, kteří by se mohli živit sami, kdyby chtěli. Ovšem proč by chtěli, když jim systém nabízí snadnější možnost a stačí jim jednou měsíčně si zajít na pracák?

Teď mi to trochu přijde, jako kdybych lidem bránil pořizovat si děti, ale myslím si, že i za tohoto systému by to bylo naopak. Přece nikomu nic nezakazuju. Chlap by přece měl být schopný uživit svou ženu i své děcka. Jako ano, jsem za, aby se pomohlo osamělé matce s dvěma dětma, která prostě měla smůlu. Ale jsem proti, aby chlap jako hora ležel doma, dělal děti, chodil si na úřad pro dávky a večer za ty prachy chlastat do hospody. Ok, dejme mu klidně rok, ať si najde práci, proč ne. Ale přece ho nebudeme živit celý život. A všechny jeho děcka se to od něho naučí a ty taky potom budeme živit celý život? Kdy se dostaneme na hranici, že pracujících bude méně než nepracujících?

Myslím si, že když si chlap pořídí tři děcka a uživí je, tak čtvrté uživí taky a nemusí na něj dostávat přídavky.

- co se týče zaměstnavatele, tak s mojím šéfem je docela dobrá řeč, ale ani on neumí dělat zázraky. Je ochotný mi slíbit odměny navíc, ale myslím si, že by to mělo být tak, že si do výkazu práce napíšu odpracovanou dobu a odměny pak ještě navíc dostanu za dobře odvedenou práci :-))
prostě je to taky špatně a to že to vyřešíš jinak tento fakt nezmění

jilm - 9. září 2009 18:20
jilm

Klaghler O´Pilley 9. září 2009 18:11
Kdysi jsem čet knížku Cikáni mapující - zejména pomocí jazykových příměsí - migraci Romů z (pravděpodobně) Indie do a po Evropě. Tuším, že tam psali něco v tom smyslu, že původně se používalo pouze "cikán", "rom" mělo být označení pro nějaké pozdější "kmeny". Dneska je to jedno, slova mají jen takový význam, jaký jim dáme. Bohužel "cikán" dnes lidé v převážné míře používají se zlou myslí. Proto používám spíše "rom", aby se snad někdo o mém smýšlení nemýlil.
Shit happens.

Klaghler O´Pilley - 9. září 2009 18:11
Klaghler O´Pilley

Ad Cikán vs. Rom.
Cikán/Cigán je slovo řeckého původu, Rom je slovo z Romštiny. Tzn. obě dvě slova znamenají totéž (původní významy jednotlivých slov nemá smysl brát v úvahu, protože vlastní jména obecně se vyznačují tím, že původní, obecný, význam ztrácejí) jen v jiném jazyce. Čili situace v označování Romů v češtině je stejná jako byla kdysi v označování čechů anglicky. Ještě v první pol. 20. stol. se v angličtině objevovaly zhruba stejně často výrazy "Czech" a "Bohemian", postupem času převážil "Czech".
Pokud bychom chtěli ryze české slovo, museli bychom po vzoru puristů vytvořit nějaký novotvar, třeba "Tmavočech" (což není z mé hlavy, to stvořil jeden obzvláště veselý učitel na výšce).
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Moon.rider - 9. září 2009 16:09
Moon.rider

zdravim zdravim soudruzi.

Nejsem tak nějak v obraze co tu řešíte aktuálně?

Doufam že Melčáka kavoldu a předčasné volby,lidé zlatí, tešil jsem se že si porve zavolim, a voni mi to zrušili! To udělali schválně kvůli mě aby mi to zkazili:(
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

jilm - 9. září 2009 10:57
jilm

Lucky;) 9. září 2009 10:46
Klidně říkej cikáni, já se držím jména rom, protože to tak sami preferují a nemám důvod jim nevyhovět.
Čech je člověk, co má českou občanku, tečka. Sdílí a (nestane-li nějaká ohavná tragédie) bude sdílet stejný prostor a stejný osud.

Tři děti imho nejsou dost. Vždycky budeš mít lidi s žádným či jedním dítětem. Proto potřebuješ i velké rodiny s více než třemi. Ale nechci tu tohle kritizovat, nemám na to nijak silný názor, nerozumím tomu dostatečně.
Shit happens.

Lucky;) - 9. září 2009 10:46
Lucky;)

já nechci plošně zrušit dávky, jen jsem vyjádřil své sympatie k návrhu Bobošíkovém, který mi přijde nejrozumější v tom smyslu, že dostatečně podporuje podle mého názoru přirozeně velké rodiny a naopak nepodporuje "přemnožování"

a pardon, ale cikáni pro mě jsou a budou cikáni, je vidět, že mezi ně nepřijdeš... mezi sebou si jinak než "cigan" neřeknou, označení "rom" pouze zněužívají, když se chtějí ohánět diskriminací (k tomu se například váže můj "krásný" zážitek, kterak v ústí, v centru města vypustuje dívka z trolejbusu s velkou sporotvní taškou přes rameno, tou nechtíc drcne do cikána, který se neurvale cpe do busu a v podstatě jí znemožňuje vystoupit, ten se za ní rozeběhne a se slovy "co děláš ty dylino" jí dá pěstí... když se na něj okamžitě seběhnou dva opodál stojící měšťáci, čapnou ho za límec a odvádějí na kraj chodníku k výloze, tak se na ně pověsí k dotyčnému cikánovi patřící cikánka a ječí "né nechte hó, dyk nic neudělal, dyk je jenom róm") a jako "češi" se hlásí pouze v kolonkách u dotazníků a na úřadech...

"nemá děti, protože by ho příliš stáli" - jak jsem několikrát zmínil, přesně to řeší návrh bobošíkové, tři děti jsou imho optimální pro zachování společnosti
3 křížky

jilm - 9. září 2009 10:35
jilm

Lucky;) 9. září 2009 09:32
Nejsem naivní, dokážu si představit, jak drsná ta ghetta jsou. Mám jen trochu jiný názor na reálné cesty ven než jaký ve společnosti převládá. :-/ Ovšem větší přísnost s dávkami jej zahrnuje, jen to nejspíš nikdy neprojde kvůli levicovým voličům.
"porodnost čechů se změní jen minimálně" - romové jsou češi! To jen na okraj.
"průměrný čech nemá děti pro peníze" - ale možná nemá děti, protože by ho příliš stáli. Zdá se, že v zemích, kde stát rodičům maximálně usnadňuje život, je vyšší porodnost napříč populací, třeba ve Švédsku. Ale dávám od toho ruce pryč, tohle je odborná otázka.
"ještě pořád ti to nepřijde jako problém?" - samozřejmě, že to je problém. Ale plošným zrušením dávek na děti, případně na všechno ostatní jej nevyřešíš. A pokud snad, pak jen za obrovskou cenu. Zrušíš-li sociální systém, přirozeně znemožníš jeho zneužívání. Ale také přestaneš podporovat lidi, kteří za svou situaci nemohou. To je pro mě příliš neetické.
Shit happens.

Lucky;) - 9. září 2009 09:35
Lucky;)

jo a ještě k tomu videu - vyvrácení BBC bohužel nerozumím, neb nejsem tak zdatný angličtinář, každopádně i když může být jakkoli přehnané, asimilace je záležitost v historii mnohokráte dokázaná...
3 křížky

Lucky;) - 9. září 2009 09:32
Lucky;)

jilm 9. září 2009 09:16
čim víc čtu tvé názory, tim víc s tebou nesouhlasím...
1. dávky rozhodně nestojí málo, tady jde o to, že ty takovým zákonem přímo podporuješ něco, co je problém už teď, tedy na rovinu, produkci cikánů... chápu, že jako pražák budeš v této otázce zřejmě naivní, budeš se ohánět rasismem apod... pak ti říkám přijeď do krajského města Ústí nad Labem, pokud projdeš alespoň polovinu jeho čtvrtí (včetně centra) aniž by ses bál, nebo dokonce dostal do nějakého konfliktu, pak se můžeme o tvém postoji bavit... a jde o to, že spotřeba peněz ti roste geometrickou řadou, jak naznačil hater... ty teď podpoříš porodnost, čeho využijí právě oni (průměrný čech nemá děti pro peníze, takže porodnost čechů se změní jen minimálně), za dvacet let se zvýší populace, která se léty ukázala jako problémové, nepracující, dávky pobírající - a už ti berou další dávky, tentokráte podporu v nezaměstnanosti a vlastně tak máš rok od roku větší náklady na skupinu, která státu nepřináši sebemenší užitek...
a aby sis nemyslel, že šířím jen mýty a předsudky... zrovna nedávno jsem se bavil s jednou vzdálenější příbuznou, která dělá v dětském domově, kde jsou převážně malý romové... ten dětský domov těm dětem spoří tak, aby v 18ti, kdy ho musí opustit, dostali 100tis. jako nějaké finanční prostředky do začátku... v praxi to funguje tak, že v den 18. narozenin jakéhokoli cikána, sebelíp vychovaného, se sjede celé jeho široké příbuzenstvo (které se o něj do té doby většinou vůbec nezajímalo, ovšem narozeniny si pamatuje dobře), přesvědčí ho, ať se přidá k nim, že jsou rodina a stáhne ho sebou na dno a připraví o těch 100tis., v případě dívek je pak vcelku běžné, že třeba už ve 13ti si holčinu vezmou domu "na Vánoce" a holčina už se nevrátí, protože tatínek je pasák a holku poslal makat do německa... ještě pořád ti to nepřijde jako problém?
3 křížky

jilm - 9. září 2009 09:16
jilm

Lucky;) 9. září 2009 08:44
Já rozumím, že se jedná o řekněme etnickou otázku. Ale 1. není to pro mě moc důležitý, stojí to málo, 2. je tam spousta věcí pro a proti. Neznám konkrétní návrhy, programy nečtu a o rodinnou politiku jsem se ještě zajímat nemusel. Ale obecně můžeš finančně podporovat produkci dětí nikomu, všem, nebo jen chudým, na první děti, nebo naopak na více dětí. Když budeš platit jen na první dvě děti, tak nedosáhneš toho, čeho dosáhnout chceš - zvýšit počet rodin, které mají více dětí. Proto jedno dítě má každý a dvě taky leckdo, to nám z demografického pohledu nepomůže.
Sociální systém se dá vždycky zneužít, někdy to ale může stát za i přesto. Jestli to je tenhle případ nevím.

Lucky;) 9. září 2009 08:48
To není studie, ale vylhaný blábol, pokud jde o ty muslimské prognózy. Viz vyvrácení BBC
http://www.youtube.com/watch?v=wvJPfCokwmQ

hater 9. září 2009 08:49
No jo, pracovat ve Vítkově měl bych nejspíš jiné priority, to chápu. :-)

Ad plat - tak zaměstnavateli řekni, že za tolik práce chceš více peněz. A když ti nepřidá, odejdi jinam. A jestli by ti to jinde nedali, tak já tvrdím, že i kdyby se zákon změnil, nakonec bys více nedostával.
Tam přeci z jeho i z tvého pohledu nejde o strukturu, ale o celkové náklady/příjmy. Prostě by ti ubral na něčem jiném (respektive až by se příště obecně zvyšovaly platy, tebe by jednou vynechali). Není to stát, kdo určuje, kolik ti zaměstnavatel dá peněz, to je přeci čistě mezi vámi. Ty prodáváš svou práci, on ji kupuje.
Shit happens.

Vypisuje se 20 z celkem 326 příspěvků|⇐ 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 17 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)