Politika (5 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Politika

Správci:Joh-ny
Popis:Probíráme současnou i obecnou politiku, různé názory. Vše prosím slušně. Navazuje na diskusi z A2
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 326 příspěvků|⇐ 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 17 ⇒|

Klaghler O´Pilley - 17. září 2009 20:23
Klaghler O´Pilley

hater 17. září 2009 19:58
Co se platového ohodnocení týče, je na tom celé školství v poměru k náročnosti bídně a doktorandi jsou na tom snad nejhůř. Kamarád se vykašlal na doktorské studium na Báňské a šel k rodičům do firmy v oboru. Čemu se divit? Teďka když potřebuje materiál, tak ho dostane, plat má nesrovnatelný a především se může věnovat vymýšlení nových věcí, aniž by do toho byl nucen učit a trčet na konzultačních hodinách a u zkoušek.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 17. září 2009 20:19
Klaghler O´Pilley

hater 17. září 2009 19:58
No jo, to je to hlavní úskalí těchto věd - často ani vědci sami si nedokáží představit, k čemu by to, co objeví, mohlo být. Pochybuju, že když Becqueler objevil radioaktivitu, měl ponětí, co s tím (neřku-li třeba Demokritos, který si představil atom před dvěma a půl tisíci let). Ani dnes koneckonců tak úplně nevíme, jak s tím nakládat tak, abychom za dvacet let měli kde žít. Nebo třeba foton - těžko si člověk, který si jeho existenci uvědomil, hned představil princip solární plachetnice. A to se bavíme o fyzice, což je i pro laika "užitečná" věda. U matematiky, neřku-li humanitních oborů, či lingvistiky, už si málokdo dokáže představit, CO vůbec daný vědec objevil, natož pak, k čemu by to mohlo být.
Nicméně věřím tomu, že žádný objev v žádném oboru není samoúčelný, čas ukáže, k čemu se co dá použít. Pokud žádné objevy mít nebudeme, nebudeme na tom duševně líp než ovce v ohradě. Bohužel to uvědomuje pouze hrstka lidí.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 17. září 2009 20:00
Klaghler O´Pilley

Tak já si taky linknu :-)
http://www.reflex.cz/Clanek37467.html

Ony asi všechny skupiny na FB jsou spíš alibismem pro rádobybojovníky za cokoli.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

hater - 17. září 2009 19:58
hater

Klaghler O´Pilley 17. září 2009 17:58
manzelka dela zakladni vyzkum na vysoke skole, je to matematik a jeji napady nemaji zadne financni zhodnoceni :-)
Respektive treba to jednou nekdo najde az bude neco takoveho k necemu potrebovat, ale ja osobne nemam absolutne zadnou predstavu jak by se to dalo pouzit, tedy predevsim protoze tomu nerozumim :-)

chtel jsem tim rict, ze se nevyplati delat zakladni vyzkum ani za ty prachy, za ktere se to dela ted a hodnoceni neni na zaklade odvedene prace, ale na zaklade toho, kdo ma jaky titul. Coz teda funguje asi vsude ve statni sfere.

Jinak nesouhlasim s tim, aby byla z mojich dani poskytnut jakykoli prispevek jakekoli soukrome firme na aplikovany vyzkum, ale samozrejme nemam absolutne predstavu jak moc se v teto sfere rozdeluji penize a jak.

Orcslayer - 17. září 2009 18:44
Orcslayer

Na téma věda si opět dovolím linkovat. .)

http://zpravy.idnes.cz/co-to-je-a-k-cemu-vubec-je-veda-cili-strucny-pruvodce-pro-danoveho-poplatnika-1by-/kavarna.asp?c=A090824_141839_kavarna_bos

// Chápe někdo, jak na serveru jako idnes.cz (pro mě cosi mezi bulvárem a novinami) je taková skvělá rubrika? :o)

Jinak imho právě z finančních důvodů (kolik peněz že už se do těch lidí a projektů narvalo? :o) ) je třeba vědu udržet. Co ztratíme teď budeme v budoucnu těžko dohánět. Zvlášť získá-li tímhle přístupem naše lidi, projekty atd někdo jiný, pokud se u nás neudrží nebo nepůjdou do háje úplně.

větvička: Ad ten web - na FB sice v té skupině jsem, ale nemohu se zbavit dojmu, že je to takové... naivní? :o) Nedokážu si představit, co by ten web (/ skupina lidí) mohl změnit a hlavně jakým způsobem.

Klaghler O´Pilley - 17. září 2009 17:58
Klaghler O´Pilley

hater 17. září 2009 14:14
Nejde o krátkodobou úsporu peněz, ale o změnu celkové koncepce směřování vývoje české vědy. Peněz do rozvoje vědy je vyčleněno stejně, pouze se účelově odeberou peníze "neproduktivnímu" primárnímu výzkumu a nalejou se místo toho do "výdělečného" výzkumu aplikovaného, aby se přilákali investoři. Co se bude dít, až k aplikaci výzkumu budou chybět podklady z výzkumu primárního, nikdo neví a nikoho to asi nezajímá. Koneckonců, to bude až v dalších volebních obdobích, tak ať se stím popere někdo jiný.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

větvička - 17. září 2009 16:46
větvička

hater 17. září 2009 14:14
Šetřit se musí, ale kvůli relativně krátkodobému (doufejme :) ekonomickému problému není vhodné zastavit dost možná nejdůležitější český vědecký projekt současnosti.
Bohužel spousta Čechů z nějakého důvodu nevidí prestiž a na tuzemské poměry obrovské úspěchy našich vědců (Asi proto, že nezpívají v superstar)

Co si myslíte o tomhle webu ? http://www.zmenpolitiku.cz/ Vypadá že je zatím ještě v plínkách, o čemž decentně informuje pruh "BETA VERZE" :)
Jestli jsem to dobře pochopil, tak základní myšlenkou je přímá komunikace mezi politiky, lidmi a medii. Změna politiky pak spočívá ve sdílení a šíření zajímavých komentářů/témat prostřednictvím sociálních sítí, čímž získají reálný vliv.
Zatím jsem skeptický, bohužel nevěřím že si dokáží udržet rozumnou komunitu a že se z toho webu časem nestane místo kam si na politiky přijdou rekreačně nadávat naštvaní lidi po celodení šichtě :)
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

Saltzhornia - 17. září 2009 14:24
Saltzhornia

hater 17. září 2009 14:14
Kolik potřebuješ po třicítce peněz poznáš, až ti dcera povyroste. Na to že máme "zdarma" školství, stojí i základka neuvěřitelně peněz, to nemluvím o nějakém tom kroužku aby si dítě rozšířilo obzory a naštěstí mám kluka, takže odpadají diskuze o módě. Lépe řečeno nejsou tak zuřivé, a malou mi to teprve čeká. :-D
I pád na hubu je pohybem vpřed...

hater - 17. září 2009 14:14
hater

Klaghler O´Pilley 17. září 2009 12:30
mno na rovinu si myslim, ze vyzkumu se v soucasne dobe nelze venovat s financnich duvodu. Manzelka je vedec, takze jeji prijmy jaks taks znam. Jako student PhD. mas plat tak asi aby jsi si nasel maly kutloch, ve kterem muzes bydlet a to je tak vsechno. A to jeste aby jsi byl clenem nejakeho grantu, jinak to neni ani na bydleni a na jidlo. Jako PhD. uz je to celkem rozumne a jako docent uz je to celkem v klidu, ale to uz ti je po tricitce a stejne uz ty prachy nepotrebujes :-)

Klaghler O´Pilley - 17. září 2009 12:37
Klaghler O´Pilley

Co se rozpočtové politiky týče, taky si myslím, že vláda úředníků si může dovolit nepopulární kroky cv rozpočtu, a tudíž nám prospěje. Jedinou výjimkou je změna koncepce financování vědy, konkrétně nevýnosného primárního výzkumu.
Vláda chce rozdělit peníze především do aplikovaného výzkumu, který může přilákat firmy a pomoci rozhýbat ekonomiku. Jenomže bez primárního výzkumu se za pár let může ten aplikovaný jít leda tak klouzat. V AV momentálně běží řada projektů, především v oblasti medicíny, které mohou být tímto narušeny nebo úplně zrušeny. A vědci této kapacity tu nebudou čekat, až "bude lépe" a peníze pro Akademii se zase někde najdou. Vyletí do ciziny, týmy, které se dlouho a složitě dávaly dohromady se rozbijí a nikdo už je nedá dohromady. A sbohem, české úspěchy v léčbě obrny, rakoviny či AIDS.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 17. září 2009 12:30
Klaghler O´Pilley

hater 17. září 2009 09:59
Nadsázku jsem pochopil, ale myslel jsem, že za tím vidíš nějaký skutečně promyšlený plán na převzetí moci. Ale možná je to tím, že jsem se na toto téma nedávno bavil s kolegou, který je velkým příznivce konspiračních teorií a mluvil ve stejném duchu - jako že je to všechno naplánované.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

hater - 17. září 2009 09:59
hater

Klaghler O´Pilley 17. září 2009 06:26
ver, ze nejsem zadnym obdivovatelem predsedy CSSD a je mi velice lito, ze z te vety neni poznat, ze je myslena ironicky. :-)

Klaghler O´Pilley - 17. září 2009 06:26
Klaghler O´Pilley

hater 16. září 2009 21:02
Houby promyšlená taktika. Spíš i kůň s klapakma na očích občas čirou náhodou táhne správným směrem bez kočího. Ale jde pouze o náhodu. Prostě JP se při své zaslepené honbě za mocí čirou náhodou dopustil něčeho, co prospěje nejen jemu. Tím ovšem vyčerpal svou dávku dobra na sto let.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Saltzhornia - 16. září 2009 23:27
Saltzhornia

hater 16. září 2009 21:02
No mít povinně ustanovovanou vládu odborníků by nás možná dostalo z průšvihu. A páni politici by měli klid na žabomyší války. Bohužel to asi neprojde. Příliš chtějí koryta a to napříč politickým spektrem.
I pád na hubu je pohybem vpřed...

hater - 16. září 2009 21:02
hater

Orcslayer 16. září 2009 20:50
Jako jo, souhlasim s tim, ze soucasna vlada mi vicemene vyhovuje. Na druhou stranu ostatni argumenty v odkazu na mne pusobi jako same kdyby a nebo prilis ekonomicke argumenty, kterym nerozumim a nedokazu je posoudit. :-)
Svrzeni vlady behem naseho predsednictvi mi nyni pripada jako velmi promysleny krok skveleho vudce, ktery si opravdu zaslouzi vest nasi zemi ke svetlym zitrkum budoucnosti :-)

Orcslayer - 16. září 2009 20:50
Orcslayer

Klaghler: To si nepočteš dlouho. .)

Jinak s odstupem času celkem souhlasím s tímto:
http://dominikkucera.blog.idnes.cz/c/101703/Predcasne-volby-padly-Necekane-Konecne.html
:o)

Možná tato vláda prosadí lepší rozpočet než by toho byl schopný jakýkoliv splácanec vzniklý z voleb.
// O kroku soc. dem. ale žádná řeč. Politická dohoda (a další důvěra mezi stranami) dostala dle mého pěkně na zadnici. :))
----------
Do háje ta absence editace mě tady neuvěřitelně tankuje. :X :X

Klaghler O´Pilley - 16. září 2009 19:08
Klaghler O´Pilley

Připadá mi, že se nacházím ve stádiu popsaném v této písni:
http://www.youtube.com/watch?v=m0L8G_UOT00
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 16. září 2009 19:02
Klaghler O´Pilley

jilm 15. září 2009 19:46
A teď tě věřící ukamenujou!

Co čekáte? Já už jsem přestal číst noviny a minimálně do voleb to nezměním, protože kdykoli je otevřu, tak se okamžitě naseru. A za to mi to nestojí.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

jilm - 15. září 2009 19:46
jilm

Ježiš to je vůůůůůůůl!
Shit happens.

větvička - 15. září 2009 18:52
větvička

Nevím co tímhle Parouback sleduje, jestli spoléhá na to, že jsou lidi blbci a do regulérních voleb na tohle zapomenou. Nejdřív svrhne vládu uprostřed evropského předsednictví (mezinárodní ostuda jako prase) a teď když může dojít k předčasným volbám tak se mu to nehodí. Radši bude hazardovat se schválením rozpočtu na další rok... Kdo ho bude volit to fakt nechápu. Jedině že by do voleb stihl udělat nějaký pořádný průser Topolánek (což by nebylo nic překvapivého).

Jen škoda že jsem si ráno nenahrával televizní diskuzi na čt24. Už nevím jaký poslanec ČSSD tam prohlašoval že ČSSD bude volit pro rozpuštění a že šnace na schválení vidí téměř na 100% a že spoléhá na zdravý rozum jednotlivých poslanců :)
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

Vypisuje se 20 z celkem 326 příspěvků|⇐ 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 17 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)