Vlastenectví (29 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Vlastenectví

Správci:Annox, Amthauer
Popis:Amor patriae!
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
..

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 716 příspěvků|⇐ 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 36 ⇒|

zdendalini - 23. prosince 2007 16:16
zdendalini

Annox 23. prosince 2007 15:11
netvrdím, že byly všichni nadšeni. stejně jako nebyly nadšeni všichni rakušáci. ani všichni němci nevolili NSDAP.

ale v roce 38/39 byla budoucnost v náručí Říše lákavější než být součástí malé republiky. proto tohle moje tvrzení.
... tak pravil rytíř štěstěny ...

Annox - 23. prosince 2007 15:11
Annox

zdendalini 23. prosince 2007 15:03

Jasně, celej půl milionu sudeťáků bylo nadšeno...

To je jako tvrzení, že Wehrmacht = SS
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

zdendalini - 23. prosince 2007 15:03
zdendalini

Annox 23. prosince 2007 14:54
někde najdu fotky jak radostně mávají vlaječkama při oslavách ;-)
... tak pravil rytíř štěstěny ...

zdendalini - 23. prosince 2007 15:02
zdendalini

Annox 23. prosince 2007 14:57
hmm, to je hustý. ta němá tvář z toho nemá ani rozum.
... tak pravil rytíř štěstěny ...

Annox - 23. prosince 2007 14:57
Annox

http://spravy.pravda.sk/nemec-naucil-svojho-psa-hajlovat-dot-/sk_zaujima.asp?c=A071222_190736_sk_zaujima_p12

Někdy nechápu lidskou logiku... spíše jí "Stále" nechápu.
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Annox - 23. prosince 2007 14:54
Annox

zdendalini 23. prosince 2007 14:53

Musím kontrovat. Většina s tím nesouhlasila :)
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

zdendalini - 23. prosince 2007 14:53
zdendalini

Amthauer 23. prosince 2007 13:11
přesto ale Benešovy dekrety vznikli a dosud platí. jistě vyli ovlivněny momentální náladou, ale...
je pravda, že sudeťáci dělali v 38. výtržnosti a jako první se trhli k Říši.
... tak pravil rytíř štěstěny ...

Annox - 23. prosince 2007 13:12
Annox

Amthauer 23. prosince 2007 13:11

Tak tak...
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Amthauer - 23. prosince 2007 13:11
Amthauer

zdendalini 23. prosince 2007 13:08
Nikdy se mi nelíbilo klást rovníko mezi Němec a nacista, Rus a komunista apod. To je tak na úrovni nižšího ročníku ZŠ.
- What is a life devoid of strife?

zdendalini - 23. prosince 2007 13:08
zdendalini

co vy na tohle???

http://www.novinky.cz/clanek/129413-stale-vice-cechu-kritizuje-benesovy-dekrety-a-odsun-nemcu.html
... tak pravil rytíř štěstěny ...

zdendalini - 22. prosince 2007 12:50
zdendalini

Amthauer 21. prosince 2007 17:30
ještě bych doplnil byrokracii a zpátečnictví či snahu se izolovat.
... tak pravil rytíř štěstěny ...

Moon.rider - 22. prosince 2007 09:30
Moon.rider

Amthauer 21. prosince 2007 17:30
no ale to byla odzdendy odpoved: lide narozene v republice poznali krizi - diktaturu
tahle fáze může trvat celé generace...třeba nám učitelé vypráví jak to bylo za komunismu.jim to vyprávěli jejich učitelé jak to byl oza svobodna..atd atd
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Amthauer - 21. prosince 2007 17:30
Amthauer

zdendalini 21. prosince 2007 16:58
Jde o drobné detaily, které dohromady dělají onen rozdíl mezi úpadkovou civilizací a tzv. "čistými" barbary:

- Vznešení předci více ceněni než vlastní schopnosti
- Možnost konat podlosti bezpečně ukryt pod ochranou rukou zákona
- Velká touha po penězích, nástup do politických funkcí pro vlastní obohacení, podplácení
- Degradace rodu kvůli příbuzenskému křížení

Ale ani barbaři nejsou ideální, jejich chyby jsou:

- Mnohdy nevládne moudrý, ale jen silný
- Nevinní občas musí pykat, protože není vyššího zákona
- Věda a umění stagnují
- What is a life devoid of strife?

zdendalini - 21. prosince 2007 16:58
zdendalini

Amthauer 21. prosince 2007 16:55
to je pravda, s tou pyramidou. znám. pravda, musím přiznat.

ad egypt: souhlas, ale přesto, vydržel. nebyl prohnilý k rozpadnutí, jen začínal degenerovat.
... tak pravil rytíř štěstěny ...

Amthauer - 21. prosince 2007 16:55
Amthauer

zdendalini 21. prosince 2007 16:50
Ono, s obojím musím souhlasit, zároveň však musím říct "ale" :)

Jo, to je fakt, nouze naučila Dalibora housti, jenže důležité je, že šlo téměř vždy o lidi narozené a vychované ve svobodném čase či na svobodném místě a za dobrých podmínek a teprve potom přišla ta "krize". Jinak o tom jasně vypráví Maslowova pyramida hodnot - totiž fyziologické potřeby musí být uspokojeny dříve než ostatní - dokud není co do úst, ani knihy nebudou, nedá se nic dělat.

A k tomu druhému - Egypt byl prohnilý již o tři tisíciletí dřív než Řím :)
- What is a life devoid of strife?

zdendalini - 21. prosince 2007 16:50
zdendalini

Amthauer 21. prosince 2007 16:45
literární a jiné umělecké skvosty ale lze nalézt i u diktatur či totalitních zřízení. tam právě bezvýchodnost situace vymačká z autorů to nejlepší.

s tou civilizovaností až tak nesouhlasím. co třeba egyptská říše? nebýt římanů, kdo ví jak dlouho by vydržela.
... tak pravil rytíř štěstěny ...

Amthauer - 21. prosince 2007 16:45
Amthauer

zdendalini 21. prosince 2007 16:40
To byl zrovna příklad a jako odpověď na otázku: Ano, záleží, protože čím větší pohoda ve státě, tím větší rozmach služeb a tím větší vzdělání a tím lepší umění. Tím neříkám, že by byla poezie nějak zvlášť důležitá, prostě jen, že za císařství byl Řím výš než jako republika.

A proč se stane civilizace prohnilou? Jednodušše díky své civilizovanosti, což by bylo na delší pojednání.
- What is a life devoid of strife?

zdendalini - 21. prosince 2007 16:40
zdendalini

Amthauer 21. prosince 2007 13:07
mno, myslíš, že kvalita poezie závisí na státním uspořádání?
ale otázky by mohla i znít: proč se stane civilizace patetická, komplikovaná, složitá a prohnilá?
... tak pravil rytíř štěstěny ...

Moon.rider - 21. prosince 2007 14:19
Moon.rider

Amthauer 21. prosince 2007 13:07
myslis jako SSSR? tka to se maji americani na co tesit:D

Ale ten hadrian..to je jenom takova iluze..vono to blyo zalozeno na parazytovani otroku..von jak zatykal nepratele rima tak bylo hnedka materialu:)
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Amthauer - 21. prosince 2007 13:07
Amthauer

Ale zase na druhou stranu doba julijsko-klaudijské dynastie císařů (to je hned ta první) je považována za dobu největšího rozmachu Římské říše, ba co se třeba poezie týče, dosáhla tehdy té úrovně, že dodnes nebyla v podstatě překonána (i když největší básník, pravda, tvořil z vyhnanství). Jenže mimo jiné ke konci téhle dynastie také přišli ocasové jako Caligula a šlo to do háje.

Zajímavé je, jak vždycky začíná být nějaká civilizace příliš patetická, komplikovaná, složitá a prohnilá, přichází nová čistá barbarská vlna, aby provedla zásadní změny. Tenhle princip se v historii opakuje neustále.
- What is a life devoid of strife?

Vypisuje se 20 z celkem 716 příspěvků|⇐ 1 ... 27 28 29 30 31 32 33 ... 36 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)