Rozcestie a jeho premena (10 stran zpět) | Články - Aragorn.cz



Články

Rozcestie a jeho premena

Autor : Mikymauz   11. dubna 2011   Úvahy
Navrhované zmeny v systéme rozcestia

Rád by som uviedol nasledujúci zoznam navrhovaných zmien. Občas mám obavy, či je vôbec možné udržať rozcestie trvale aktívne bez toho, aby začalo časom postupne upadať. Dúfam, že súbor tu navrhovaných zmien dokáže udržať stabilný štandard hier. Pred prečítaním by som rád avízoval môj predošlý článok Aragornská komunita, ktorý môže napomôcť k lepšiemu pochopeniu dôvodov k navrhovaným zmenám. Zmeny sú číslované a oddelené v odstavcoch.

1. Súčasný systém Xp hovorí aké hracie schopnosti hráč má. Pri takomto prístupe by sa správci mali vyjadriť o tom na akej úrovni daný človek je. To znamená, že musia zobrať konkrétnu hru a jej výstup zovšeobecniť na všetky hráčove hry. Tento systém im ukladá odhadnúť na akej úrovni sa hráč nachádza z jednej hry. Má to mnohé úskalia: hráč nemusí mať svoj deň, zohrávajú tu rolu psychické stavy, rovnako mu nemusí vyhovovať situácia, hranie ostatných hráčov a mnoho iných. Pri týchto všetkých faktoroch má správca posúdiť za čo hráč stojí. Tento systém sa taktiež potýka s problémom rozdielu medzi úrovňami. Nehovorí o tom, aký je rozdiel medzi hráčom s 6 Xp a hráčom s 7 Xp. Neuvádza ani, aký je maximálny možný level, aj keď je to potrebné k definovaniu rozdielov medzi stupňami. Tento systém ďalej nepodporuje aktivitu a častosť hrania, ktoré by mala byť trvalými kvalitami rozcestia. Od počtu hier totiž závisí záujem nových hráčov, ktorí nebudú mať záujem chodiť do prázdnych miestností. Záleží na nich aj zlepšovanie úrovne hráčov. Rovnako súčasný systém hodnotenia poskytuje len malú dynamiku v zmenách úrovní. Hráči sa zlepšujú postupne a pomaly, takže odmenenie Xp bodmi je skôr výnimkou a možnosť správcov Xp body aj odoberať môže pôsobiť demotivujúco a je nespravodlivá vzhľadom na to, čo som uviedol vyššie (každú hru zahrá človek inak kvalitne). Čím viac hier človek odohrá, tým potencionálne viac hráčskych skúseností nazbiera. Rozcestie, aj keď plní akúsi vzdelávaciu funkciu, je predovšetkým o zábave. Účelom Rozcestia a vôbec celého serveru je poskytovať potešenie ľudom, najlepšie čo najväčšiemu počtu. Navrhujem preto prejsť na nový sýstém, ktorý nebude hodnotiť celkovú úroveň hráča, ale bude vypovedať len o výkone v konkrétnej hre. Rovnako by sa tento systém mal vyhnúť strácaniu bodov, ktoré môže pôsobiť demotivujúco a poskytovať hráčom častejšie odmeňovanie v podobe Xp bodov, ktoré ich naopak motivuje k hraniu. Rovnako by som touto zmenou chcel prebudiť záujem o hranie a zvýšiť ich početnosť a to kvôli dôvodom, ktoré som uviedol v kritike starého systému. Podstata teda tkvie v tom, že hráči budú za každú odohranú hru v závislosti na jej kvalite odmenení v rozpätí (0-5) Xp bodov. Nebudú demotivovaní stratami bodov a širšia škála hodnotenia umožní oceniť aj začiatočníkov a slabších hráčov aspoň 1 Xp, ktoré ich bude motivovať a zvýši ich chuť do hrania (ako som uviedol v predošlom článku, hráči s priemernými výkonmi - ktoré sa v tejto komunite často označujú ako slabé- by mali tvoriť jadro aragornskej komunity a hodnotový systém by mal byť orientovaný najmä na nich). K udeľovaniu počtu bodov budú stanovené kritériá, ktorých sa budú správci držať.

2. Druhou naväzujúcou zmenou je zavedenie hracích sezón. Aby sme sa vyhli k tomu, že hráči, ktorí začnú hrať pozdejšie, už nebudú mať šancu dohnať prvých, musíme zaviesť sezónový systém. Tento systém okrem riešenia tohto problému poskytuje aj skvelú možnosť povzbudiť súťaživosť hráčov. Ako som uvádzal v predchádzajúcom článku, cieľová skupina aragornu rada súťaží a pomeriava sa. Máme jedinečnú možnosť využiť tento fakt a predstaviť im súťaž, na ktorej konci bude okrem prvenstva a prestíže čakať aj špeciálna odmena (vo forme bonusového účtu, špeciálneho podpisu, venovaného úvodníku, alebo iné). Tento systém rovnako práve kvôli súťaži zvýši počet hier, ktorý je v súčasnosti veľmi nedostačujúci a pokiaľ chceme Rozcestie udržať živé, musíme ho podporiť.

3. Ako už vyplynulo z predošlých odstavcov, ďalšou náväznou zmenou je vytvorenie tabuliek, kde budú uvádzaní hráči a ich súčasný počet Xp. Ďalšími dodatkovými hodnotami (nepovažujem ich za nutné, ale možno ich niektorí ocenia a budú chcieť presadiť) môžu byť: počet odohraných hier, maximálny počet Xp (najväčšia hodnota za sezónu), celkový počet Xp, priemerný počet Xp za hru a medián Xp (posledné dve hodnoty hodnotia hlavne kvalitu hráčov nezávisle na počte hier). Ja sám som za čo najjednoduchší systém, takže by som k súčasnému počtu Xp pridal do tabulky maximálne priemerný počet Xp/ medián Xp.

4.Nový systém samozrejme prináša aj nové nároky na správcov. Bez určitého počtu hier odohraných so správcom by žiadny systém, ani tento, nemohol fungovať. Zostáva teda naďalej dôraz na aktivitu správcu. Nový správca musí vedieť príslušne oceniť aj menej kvalitných hráčov podľa hodnotiacich noriem. Menej kvalitné hry ho nesmú odradzovať. Predpokladám, že správcov z rád veľmi kvalitných hráčov by jednak rýchlo omrzelo hranie priemerných hier, jednak by často nevedeli ponúknuť hráčom v nižšej vekovej skupine to, čo od hry očakávajú (viď vývin typov postáv a hier počas vývinu človeka). Preto by sa medzi správcov nemali dostávať len tí najkvalitnejší (s Xp hodnotením 5), ale aj menej kvalitní. Dôraz na kvalitu však zostáva. Rovnako si často všímam povyšovanie sa niektorých správcov nad ostatných hráčov a tak by som rád zdôraznil morálny rozmer osobnosti správcu, ktorý by mal do svojho prostredia zapadnúť a byť v ňom obľúbený. Správca by mal pomáhať rozvíjaniu umenia hráčov v zmysle kvality (pozor, kvalita znamená napríklad posun od na popis chudobných a slabých súbojov k popisu kvalitných a prepracovaných súbojov, nie v zmysle zavrhnutia súbojov ako niečoho detského, čo dobrý hráč nerobí. Ide predovšetkým o zábavu). Správca by nemal vštepovať svoje názory na hru násilnou formou, svoj názor môže vyjadriť udelením 0 Xp za veľmi nekvalitnú hru.

5. So zmenou systému sa bude musieť restartovať súčasný Xp rank, k starým hodnotám sa však rýchlo dostanete späť.

6. Ďalšou zmenou je nahradenie starých situácií v rozcestí novými. Ďaľej vypnutie automatického zobrazovania situácií a podsituácií a možnosť hráčov si situácie v prípade potreby vybrať a vyžiadať. Hráči totiž situácie ignorujú a pripravujú si vlastné a automatický systém pôsobí rušivo.

7. Hráči často hrajú postavy, na ktoré majú zrovna chuť alebo ktoré zapadajú do prostredia a ignorujú tak svoju predpísanú postavu v menu. Navrhujem preto, aby sa dala postava vložiť priamo na rozcestí, prípadne aby sa hráčom poskytla možnosť vytvoriť uložiť si viac postáv, z ktorých si po príchode na rozcestie môžu vybrať (napríklad tak, ako je to v systéme jaskýň).

Je možné, že som v tejto chvíli na nejaký nápad zabudol, akékoľvek dodatky doplním a oznámim.

Další články v kategorii Úvahy:

Kdo hodnotil článek Rozcestie a jeho premena?
Anders (5.00*), apophis (2.50*), Buri the Great (2.50*), Chaoss (2.00*), Eugenio (4.00*), Flipy (3.50*), Frili (5.00*), MegaEdwin (5.00*), Melgon (5.00*), Stenly (2.50*), Tooty-klo (5.00*), Torreador (3.00*)

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 250 příspěvků|⇐ 1 ... 8 9 10 11 12 13 ⇒|

Saltzhornia - 11. dubna 2011 23:12
Saltzhornia

Anders 11. dubna 2011 23:11
Mimo jiné ano, ale to sem vážně nepatří.
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Mikymauz - 11. dubna 2011 23:12
Mikymauz

Saltzhornia 11. dubna 2011 23:11
Ja tam vidim jen diskuse a herna.

Anders - 11. dubna 2011 23:11
Anders

Saltzhornia 11. dubna 2011 23:08
A nespadá pod tvou pravomoc dizkuze a herna?
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

Saltzhornia - 11. dubna 2011 23:11
Saltzhornia

Mikymauz 11. dubna 2011 23:09
Od kdy? Koukni do výpisu.
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Mikymauz - 11. dubna 2011 23:09
Mikymauz

Saltzhornia 11. dubna 2011 23:08
Abych to uvedl na pravou miru, admin chatu jsem jen ja a ixiik.

Saltzhornia - 11. dubna 2011 23:08
Saltzhornia

Anders 11. dubna 2011 22:58
Moment, kdo tě tedy jmenoval, to víš? Protože regulérní diskuze neproběhla.

A ano Miky má zajisté právo jmenovat lidi, ale ostatní mají právo protestovat. Ostatně admin chatu jsem také a Rozcestí jsem s Mikym a několika dalšími zakládala, proto si také dovolím Mikymu oponovat na plnou pusu. Jsem si jistá, že to nebude brát jako provokaci, nebo újmu, ale jako diskuzi, a pokud možno plodnou a přínosnou diskuzi.
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Saltzhornia - 11. dubna 2011 23:02
Saltzhornia

Mikymauz 11. dubna 2011 22:53
Obávám se, že ztroskotáš na technických možnostech. Apo se víc místnostem bránil z nedostatku kapacity. Probrals to s ním?

Pokud budeš vybírat správce jen ty, připrav se na smršť výtek a protestů. Možná by stálo za to, dát hlavy dohromady v adminech. Přeci jen známe své lidičky každý z jiného úhlu, nemůžeš znát všechny. Ale to je na tvé úvaze, maximálně ti zaspamují poštu a do schránky vrznou antrax :)
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Anders - 11. dubna 2011 22:58
Anders

Anders 11. dubna 2011 22:57
A ano, Miky mě nejmenoval. Ale myslím si že na jmenování vlastních má plnné právo.
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

Anders - 11. dubna 2011 22:57
Anders

Saltzhornia 11. dubna 2011 22:55
Já vím, pochopil jsem to. Jmenovám jsem byl ale v dobách, kdy ještě správcové byli tak jsem v tom neviděl problém... A navíc, tím že je Miky vlastně adminem chatu jakožto takového se vše mění ne? (Pouč mě, moc jsem v posledních dnech nedával pozor)
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

Mikymauz - 11. dubna 2011 22:57
Mikymauz

Saltzhornia 11. dubna 2011 22:55
Andersa som nemenoval ja.
K vymene spravcov som sa uz vyjadroval.

Saltzhornia - 11. dubna 2011 22:55
Saltzhornia

Anders 11. dubna 2011 22:49
Ne ty jsi opravdu neporušil nic, ani neříkám, že jsi špatný správce. Tady jde o vyházení osvědčených lidí šmahem (a bez oznámení) a jmenování jednoho nového, který je tu chvilku a skoro nikdo ho pořádně nezná. To nevzbuzuje důvěru (slyšela jsem to z více stran, není to jen můj dojem.) Proto se ptám jak se budou správci určovat.
Původně bylo domluveno, že nové správce jmenujeme po dohodě s ostatními, pokud bude podpora nejméně dvou adminů a části správců.

Ta výtka nesměřovala na tebe a neměla tě urazit, snížit tvé schopnosti nebo něco podobného.
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Anders - 11. dubna 2011 22:54
Anders

Šimon.Brugezsi 11. dubna 2011 22:53
To naprosto chápu a akceptuji. Co se poznat? :-D
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

Mikymauz - 11. dubna 2011 22:54
Mikymauz

Spomenul som si na dalsie mozne zmeny:

Pripojit moznost ustneho hodnotenia hraca spravcom do jeho profilu, pripadne k postave.

Mikymauz - 11. dubna 2011 22:53
Mikymauz

Saltzhornia 11. dubna 2011 22:41
1.Myslel, vytvorit dalsi mistnosti pokud bude fakt furt narvano, neni takovy problem. Necekam takovy naval. Zadny spravce nemuze mit prehled o kazdem hraci, muze si vytvorit spatne mineni podle prvniho dojmu atd...je spousta faktoru, proc je hodnoceni aktualni hry objektivnejsi.
Rovnako ako teraz nie je mozne dolozit kdo dal kolko xp, zalezi to na poctivosti spravcov. 100% nie je ani teraz ani nebude nikdy.
3. Sezona bude zavisiet od zaujmu hracov. Osobne vidim idealne tri mesiace, ale mozu to byt aj 2 alebo 4 pokial bude velmi vela alebo velmi malo hier.
4. Spravcov z mnohych dovodov zatial vyberam ja. Casom sa snad ustali nova skupina stalych spravcov, z ktorych sa bude dat vytvorit komisia pre vyberanie.
6. Sitky staci len deaktivovat, pripadne renovovat. Ten vyber zo zoznamu sitiek som planoval, akym systemom zatial nie je jasne ( napr sa hlasuje, vybera hrac s najvyssim xp, ...) Niektore planujem napisat aj ja a samozrejme dufam, ze sa ponuknu aj ini ludia. Uz mi ich par napisalo.

Šimon.Brugezsi - 11. dubna 2011 22:53
Šimon.Brugezsi

Anders 11. dubna 2011 22:49

Pozor. Nic takového nikdo neřekl. Ovšem ta jistá nedůvěra ve způsobilost díky tomu, že tu jsi registrovaný tak krátce a hned jsi správce, je vcelku oprávněná.
Neříkám, že jsi špatný, protože tě neznám, ale je to právě to, že tě neznám, co ve mě vyvolává smíšené pocity.
Rozhodl jsem se žít věčně a zemřít, jen když to nevyjde.

Anders - 11. dubna 2011 22:49
Anders

Saltzhornia 11. dubna 2011 22:41
Oprav mě jestli se mýlím ale tím že jsem se stal správcem jsem neporušil žádné z pravidel. Cožpak je v dizkuzi rozcestí pod podmínkami doba působnosti? Četl jsem je důkladně.
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

Saltzhornia - 11. dubna 2011 22:43
Saltzhornia

Saltzhornia 11. dubna 2011 22:41
Ad 7: Samozřejmě by se udělal žebříček hráčů a tedy součet za všechny postavy a třeba i možnost vytáhnout nejlepší postavy a jejich pořadí.
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Saltzhornia - 11. dubna 2011 22:41
Saltzhornia

Změna rozcestí není špatný nápad, proti oživení nic nenamítám. Ale dovolím si ti v některých věcech oponovat.

1. Správci povětšinou nezobecňují, znají hráče, nehodnotí každou hru, ale i mají přehled jak hráč hraje obvykle. Takže jedna nenaloženost nedostane hráče mezi odpad. V odpoledních a večerních hodinách nejsou rozka zrovna prázdná, navíc rozko má omezený počet hráčů, a to z dobrých důvodů. Jestli budeš pořád soutěž "kdo uhraje víc hodin" docílíš sporů. okamžitě uslyšíme "Já chtěl hrát, ale bylo plno, to je nefér." Myslels na to?

K udeľovaniu počtu bodov budú stanovené kritériá, ktorých sa budú správci držať. - dobrý nápad, ale kdo to bude kontrolovat? Bude možné doložit kdo kolik bodů udělil?

2. Soupeření o ceny - bezva nápad, ale zas narážíme na omezení počtu a na systém spravedlivého hodnocení.

3. Tabulky nebo žebříček - proč ne. Jak bude dlouhá sezona? Bude mít nováček šanci se nějak umísti, a nebo bude muset čekat do další sezony?

4. No to není zrovna novinka, správci byli pečlivě vybíráni a pokud "jim to stouplo do hlavy" zas o správcovství přišli. Systém kdy se vyjadřovali ostatní správci a nejméně dva admini nebyl samoúčelný.
(Tím se bohužel dostávám k tvému nehlášenému zemětřesení na rozku a k jedinému momentálnímu správci. Správci který se na arag přihlásil ani ne před měsícem. Nic proti němu, ale nevzbuzuje to ve mě důvěru v prověřování kvality správců. A bojím se,že nejen ve mě. Jak se tedy budou správci jmenovat, kdo je bude jmenovat?)

5.Spoustu lidí naštveš, ale je to pravděpodobně nutné. Dobrý hráč by neměl mít problém prokázat své kvality znovu.

6. Změna situací je bezva nápad. Kdo ti je ale napíše? A co uděláš se starými, to je prostě vyhodíš a tím i práci lidí kteří je psali?
Možnost po dohodě vypnout sitku je fajn, i když vzhledem k tomu že se na tom budou muset lidi domluvit, bylo by možná lepší dát klikací seznam seznam sitek, aby si prostě tu svou vybrali, nebo nechali vypnutou. Ideální by asi bylo, aby tuto možnost měl správce a vypínal na požádání. Nerada bych viděla boje o sitku.

7.Víc předvolených postav s možností si na rozku vybrat kterou budu hrát - jo to se mi líbí. Možná by to šlo i rozšířit - v rozku by se zobrazil popis a v profilu by u postavy bylo možné průběžně doplňovat historii. XP by se pak mohli připisovat k postavě a řešilo by to i problém u cechů. Prostě budu mít náladu hrát za cechovní postavu, hraju za ní, nemám, hraju za jinou. Nebo budu mít víc postav každou v jiném cechu.
Statistika by pak vypadala takto:
Hráč Ferda má tři postavy:
Ferda 1 - 7 XP - 12 hodin hraní
Ferda 2 - 1 XP - 1 hodina hraní - Cech cukrářů
Ferda 3 - 10 XP - 13 hodin hraní - Cech vrahů

Žebříček cechů:
Cech vrahů - 30 členů - 298 XP
Cech cukrářů - 7 členů - 10 XP
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Saphira Lorrane - 11. dubna 2011 22:24
Saphira Lorrane

Nuže...

Souhlasím se systémem xp. Ale je fakt, že odebrání xp bych tam možná i nechala jako připomínku..jak už řekla rafaela.. něčeho jako důtky.
Souhlasím se "soutěživostí".

I tohle má pár much, ale časem se vychytá všechno a řekla bych, že změny nebudou na škodu.

;)
Safírka. :o)

Anders - 11. dubna 2011 22:13
Anders

Šimon.Brugezsi 11. dubna 2011 22:07
Mr.Frost 11. dubna 2011 22:08
Jo to bude asi tím. No každopádně, teď už to víte :-)
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

Vypisuje se 20 z celkem 250 příspěvků|⇐ 1 ... 8 9 10 11 12 13 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)