Rozcestie a jeho premena (7 stran zpět) | Články - Aragorn.cz



Články

Rozcestie a jeho premena

Autor : Mikymauz   11. dubna 2011   Úvahy
Navrhované zmeny v systéme rozcestia

Rád by som uviedol nasledujúci zoznam navrhovaných zmien. Občas mám obavy, či je vôbec možné udržať rozcestie trvale aktívne bez toho, aby začalo časom postupne upadať. Dúfam, že súbor tu navrhovaných zmien dokáže udržať stabilný štandard hier. Pred prečítaním by som rád avízoval môj predošlý článok Aragornská komunita, ktorý môže napomôcť k lepšiemu pochopeniu dôvodov k navrhovaným zmenám. Zmeny sú číslované a oddelené v odstavcoch.

1. Súčasný systém Xp hovorí aké hracie schopnosti hráč má. Pri takomto prístupe by sa správci mali vyjadriť o tom na akej úrovni daný človek je. To znamená, že musia zobrať konkrétnu hru a jej výstup zovšeobecniť na všetky hráčove hry. Tento systém im ukladá odhadnúť na akej úrovni sa hráč nachádza z jednej hry. Má to mnohé úskalia: hráč nemusí mať svoj deň, zohrávajú tu rolu psychické stavy, rovnako mu nemusí vyhovovať situácia, hranie ostatných hráčov a mnoho iných. Pri týchto všetkých faktoroch má správca posúdiť za čo hráč stojí. Tento systém sa taktiež potýka s problémom rozdielu medzi úrovňami. Nehovorí o tom, aký je rozdiel medzi hráčom s 6 Xp a hráčom s 7 Xp. Neuvádza ani, aký je maximálny možný level, aj keď je to potrebné k definovaniu rozdielov medzi stupňami. Tento systém ďalej nepodporuje aktivitu a častosť hrania, ktoré by mala byť trvalými kvalitami rozcestia. Od počtu hier totiž závisí záujem nových hráčov, ktorí nebudú mať záujem chodiť do prázdnych miestností. Záleží na nich aj zlepšovanie úrovne hráčov. Rovnako súčasný systém hodnotenia poskytuje len malú dynamiku v zmenách úrovní. Hráči sa zlepšujú postupne a pomaly, takže odmenenie Xp bodmi je skôr výnimkou a možnosť správcov Xp body aj odoberať môže pôsobiť demotivujúco a je nespravodlivá vzhľadom na to, čo som uviedol vyššie (každú hru zahrá človek inak kvalitne). Čím viac hier človek odohrá, tým potencionálne viac hráčskych skúseností nazbiera. Rozcestie, aj keď plní akúsi vzdelávaciu funkciu, je predovšetkým o zábave. Účelom Rozcestia a vôbec celého serveru je poskytovať potešenie ľudom, najlepšie čo najväčšiemu počtu. Navrhujem preto prejsť na nový sýstém, ktorý nebude hodnotiť celkovú úroveň hráča, ale bude vypovedať len o výkone v konkrétnej hre. Rovnako by sa tento systém mal vyhnúť strácaniu bodov, ktoré môže pôsobiť demotivujúco a poskytovať hráčom častejšie odmeňovanie v podobe Xp bodov, ktoré ich naopak motivuje k hraniu. Rovnako by som touto zmenou chcel prebudiť záujem o hranie a zvýšiť ich početnosť a to kvôli dôvodom, ktoré som uviedol v kritike starého systému. Podstata teda tkvie v tom, že hráči budú za každú odohranú hru v závislosti na jej kvalite odmenení v rozpätí (0-5) Xp bodov. Nebudú demotivovaní stratami bodov a širšia škála hodnotenia umožní oceniť aj začiatočníkov a slabších hráčov aspoň 1 Xp, ktoré ich bude motivovať a zvýši ich chuť do hrania (ako som uviedol v predošlom článku, hráči s priemernými výkonmi - ktoré sa v tejto komunite často označujú ako slabé- by mali tvoriť jadro aragornskej komunity a hodnotový systém by mal byť orientovaný najmä na nich). K udeľovaniu počtu bodov budú stanovené kritériá, ktorých sa budú správci držať.

2. Druhou naväzujúcou zmenou je zavedenie hracích sezón. Aby sme sa vyhli k tomu, že hráči, ktorí začnú hrať pozdejšie, už nebudú mať šancu dohnať prvých, musíme zaviesť sezónový systém. Tento systém okrem riešenia tohto problému poskytuje aj skvelú možnosť povzbudiť súťaživosť hráčov. Ako som uvádzal v predchádzajúcom článku, cieľová skupina aragornu rada súťaží a pomeriava sa. Máme jedinečnú možnosť využiť tento fakt a predstaviť im súťaž, na ktorej konci bude okrem prvenstva a prestíže čakať aj špeciálna odmena (vo forme bonusového účtu, špeciálneho podpisu, venovaného úvodníku, alebo iné). Tento systém rovnako práve kvôli súťaži zvýši počet hier, ktorý je v súčasnosti veľmi nedostačujúci a pokiaľ chceme Rozcestie udržať živé, musíme ho podporiť.

3. Ako už vyplynulo z predošlých odstavcov, ďalšou náväznou zmenou je vytvorenie tabuliek, kde budú uvádzaní hráči a ich súčasný počet Xp. Ďalšími dodatkovými hodnotami (nepovažujem ich za nutné, ale možno ich niektorí ocenia a budú chcieť presadiť) môžu byť: počet odohraných hier, maximálny počet Xp (najväčšia hodnota za sezónu), celkový počet Xp, priemerný počet Xp za hru a medián Xp (posledné dve hodnoty hodnotia hlavne kvalitu hráčov nezávisle na počte hier). Ja sám som za čo najjednoduchší systém, takže by som k súčasnému počtu Xp pridal do tabulky maximálne priemerný počet Xp/ medián Xp.

4.Nový systém samozrejme prináša aj nové nároky na správcov. Bez určitého počtu hier odohraných so správcom by žiadny systém, ani tento, nemohol fungovať. Zostáva teda naďalej dôraz na aktivitu správcu. Nový správca musí vedieť príslušne oceniť aj menej kvalitných hráčov podľa hodnotiacich noriem. Menej kvalitné hry ho nesmú odradzovať. Predpokladám, že správcov z rád veľmi kvalitných hráčov by jednak rýchlo omrzelo hranie priemerných hier, jednak by často nevedeli ponúknuť hráčom v nižšej vekovej skupine to, čo od hry očakávajú (viď vývin typov postáv a hier počas vývinu človeka). Preto by sa medzi správcov nemali dostávať len tí najkvalitnejší (s Xp hodnotením 5), ale aj menej kvalitní. Dôraz na kvalitu však zostáva. Rovnako si často všímam povyšovanie sa niektorých správcov nad ostatných hráčov a tak by som rád zdôraznil morálny rozmer osobnosti správcu, ktorý by mal do svojho prostredia zapadnúť a byť v ňom obľúbený. Správca by mal pomáhať rozvíjaniu umenia hráčov v zmysle kvality (pozor, kvalita znamená napríklad posun od na popis chudobných a slabých súbojov k popisu kvalitných a prepracovaných súbojov, nie v zmysle zavrhnutia súbojov ako niečoho detského, čo dobrý hráč nerobí. Ide predovšetkým o zábavu). Správca by nemal vštepovať svoje názory na hru násilnou formou, svoj názor môže vyjadriť udelením 0 Xp za veľmi nekvalitnú hru.

5. So zmenou systému sa bude musieť restartovať súčasný Xp rank, k starým hodnotám sa však rýchlo dostanete späť.

6. Ďalšou zmenou je nahradenie starých situácií v rozcestí novými. Ďaľej vypnutie automatického zobrazovania situácií a podsituácií a možnosť hráčov si situácie v prípade potreby vybrať a vyžiadať. Hráči totiž situácie ignorujú a pripravujú si vlastné a automatický systém pôsobí rušivo.

7. Hráči často hrajú postavy, na ktoré majú zrovna chuť alebo ktoré zapadajú do prostredia a ignorujú tak svoju predpísanú postavu v menu. Navrhujem preto, aby sa dala postava vložiť priamo na rozcestí, prípadne aby sa hráčom poskytla možnosť vytvoriť uložiť si viac postáv, z ktorých si po príchode na rozcestie môžu vybrať (napríklad tak, ako je to v systéme jaskýň).

Je možné, že som v tejto chvíli na nejaký nápad zabudol, akékoľvek dodatky doplním a oznámim.

Další články v kategorii Úvahy:

Kdo hodnotil článek Rozcestie a jeho premena?
Anders (5.00*), apophis (2.50*), Buri the Great (2.50*), Chaoss (2.00*), Eugenio (4.00*), Flipy (3.50*), Frili (5.00*), MegaEdwin (5.00*), Melgon (5.00*), Stenly (2.50*), Tooty-klo (5.00*), Torreador (3.00*)

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 250 příspěvků|⇐ 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 ⇒|

Urilis - 13. dubna 2011 19:29
Urilis

AskadrinSidlong 13. dubna 2011 19:22
Pán je filozof :)
Chytří lidé používají Google a nevolí komunisty

Buri the Great - 13. dubna 2011 19:23
Buri the Great

Swarty 13. dubna 2011 19:20
Správci v blízké minulosti totiž narazili na hrdost komunity.
http://napady.aragorn.cz

AskadrinSidlong - 13. dubna 2011 19:22
AskadrinSidlong

Swarty 13. dubna 2011 19:18

Hrdost je tady stejná jako slovo Hovno...vulgární a zavrhované. Každý je sebestředný a kdo říká že ne tak je dvakrát sebestředný.

Poukazoval jsem pouze na to že je jedno kde lidský faktor selže. Jestli u správců nebo u mas. Jen podotýkám že u správců je menší šance že se tak stane.
Ten kdo dokáže žít život, s vědomím vlastní průměrností a faktem že není zvláštní, je Hrdina... (I'll Chuck you!)

Buri the Great - 13. dubna 2011 19:21
Buri the Great

Swarty 13. dubna 2011 19:13
Ano, správci takhle fungovali. Problém byl v tom, že o hodnocení posledních pát let nikdo nestál (a vyjímky si o něj sami řekli). To, že správce hrával za vypravěče a dost často korigoval děj, to, že zajišťoval, aby se v Rozcestí hrálo a netlachalo o kravinách, to už dneska vcelku nikoho nezajímá.
http://napady.aragorn.cz

Swarty - 13. dubna 2011 19:20
Swarty

rafaela 13. dubna 2011 19:16

Já nemohu než souhlasit. Tak by správný Správce fungovat měl. Žel bohu už to tak delší dobu není. Proto bych to pouze trocha oživila a překombinovala, ujasnila. Psala jsem níže, z idealizované představy Správce já také vycházím.;)

AskadrinSidlong - 13. dubna 2011 19:20
AskadrinSidlong

Flipy 13. dubna 2011 19:16

Vše troskotá na tom že o cechovnictví málokdo ví. Přestalo se o tom mluvit a přestalo se to řešit. Věřím e spousta lidí by si rádo založilo cech. Pamatuju ty super doby kdy jsme se hašteřili s Cechem Strážců zákona...

Všechno je to o reklamě. Není reklama kašle se na to.

Eugenio 13. dubna 2011 19:16

Ti kdo tvrdí že ano lžou, ti kdo tvrdí že ne se snaží tvářit upřímně... :D
Ten kdo dokáže žít život, s vědomím vlastní průměrností a faktem že není zvláštní, je Hrdina... (I'll Chuck you!)

Swarty - 13. dubna 2011 19:18
Swarty

AskadrinSidlong 13. dubna 2011 19:06

Áno, s tím souhlasím. Ale to je všechno pouze o lidech. Snad jsme komunita s vlastní hrdostí... Mimoto, samozřejmě by bylo připojeno jako v Galerii, kdo, jak a kdy hodnotil. Bohužel, s nečestností lidí člověk mnoha nenadělá. Proto i druhé hodnocení Nápověd. Ano, v tomto směru dávám za pravdu Burimu a rafaele, jsou to částečně staří Správci. Ze Správců však také vycházím. Kdyby se něco takového zrušilo úplně, nikam by to nevedlo. Jen bych překopala pravomoci a ucelila systém. Nevím, Správce jsem nikdy nebyla, takže do toho toliko kecat nemohu. Pouze návrh. A jak jsem řekla, z fleku psaný. Náhlá inspirace. Má to mouchy.:)

Eugenio - 13. dubna 2011 19:16
Eugenio

Expy expy expy... Jde tu někomu i o něco jiného?! xD
Život by se dal charakterizovat jedním slovem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sraček, po které plujeme kánoí. Někdy ztratíme pádla, někdy i kanoi.

rafaela - 13. dubna 2011 19:16
rafaela

Swarty 13. dubna 2011 19:13
Dobře, tak minulý stav, před pádem správců... Ale ano, tehdy tu bylo poměrně hodně správců, kteří byli více než ochotní pomoci na požádání nováčkům nebo i pokročilým se zlepšením jejich herního stylu, sama jsem s několika z nich svou hru konzultovala. Samozřejmě jsem mluvila o správcích, kteří byli v minulém systému, v tom novém už to může být kldině jinak.
Víš, cos vlastně chtěl, kdyžs žádal po bozích za ženu z jezera Paní...?

Flipy - 13. dubna 2011 19:16
Flipy

AskadrinSidlong 13. dubna 2011 19:06
Víš, já třeba jako uživatel jsem spokojen s aktuálním stavem hodnocení. Vím, že mě hodnotěj lidi, o kterejch vim, že RP rozuměj.
Ale co se týče toho hodnocení jako ve článcích, tak si netroufám tvrdit, že by mě nezajímalo jak mě hodnotil běžný uživatel, viz můj předešlý příspěvek do kotlíku.

Jinak s těmi cechami máš rozhodně pravdu, a tuším, že jsem se k tomu tady už taky vyjadřoval. Ono není problém založit diskuzi pro cech, ale sehnat lidi, kteří to utáhnou.
Viz vaši vrahové. Máte tam kvalitní herní jádro, veskrze aktivních hráčů.
Jenže sežeň si z aktuálních uživatelů podobné nadšence jako jsou u vás, a přesvědč je, aby se chtěli přidat do skupiny.
Vzhledem k tomu, že na ně nemůžeš brát bič, to je značně problematické, založit podobnou fngující organizaci, jako je ta vaše...
END
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Swarty - 13. dubna 2011 19:13
Swarty

Buri the Great 13. dubna 2011 18:59
rafaela 13. dubna 2011 19:00

Já naprosto vyškrtávám hodnocení expy. Tím pádem tu daný člověk nemusí být neustále, jako v případě plánovaných soutěží. A mimochodem, tady některý Správce fungoval v poslední tak, jak jsem popsala? Za celé mé působení se mi to nestalo ani jednou. Myšleno zhodnocení hry a rady do budoucnosti. Pouze někdy v sprnu mi asi dva hráči řekli vlastní názor na mé vyžádání. Navíc, kladu důraz na kvalitu. Ta tu je v momentálních návrzích trochu opomíjena. Stejně jako zájem jedince. Slyšela jsem několikrát, že do správcování někdo někoho dokopal. Neříkal to snad Miky sám o sobě? Že to ani dělat nechtěl? No, to je jedno.

A Buri, současný stav?! Je jeden Správce. O čemže to mluvíš?

Admina nikam do konfliktu nedostávám. Bany se tu přeci tak často nedávají. Lidé mají úroveň. Tohle je jen kdyby něco. Předala bych to klasickým Adminům. Na to snad ani noví lidé nejsou třeba. Je to jen pojistka, když se někdo bude chovat sprostě a podobně. Nedávala bych to do rukou Nápovědám. Je to "zbytečné" (Chápejte tím, že takových lidí nebude tak často třeba.) a pouze "kdyby náhodou" opatření.

Urilis - 13. dubna 2011 19:11
Urilis

AskadrinSidlong 13. dubna 2011 19:06
A máte vy pravoslavný křestani taky zpovědi ? :D
Chytří lidé používají Google a nevolí komunisty

AskadrinSidlong - 13. dubna 2011 19:06
AskadrinSidlong

Swarty 13. dubna 2011 18:35

Víš proč je galerie na aragornu k ničemu co se týče hodnocení?

Hodnotí ji běžní lidé, lajci, konzumenti. To hodnocení je asi tak odpovídající reálu jako jsem já pravoslavný křesťan.

Jde o to že kámoš tam a kámoš támhle těm dám supr hodnocení, tihle jsou podle mě zase blbci tak jim dám málo. Je to k ničemu. Ve chvíli kdy může hodnotit každý stává se hodnocení dost nepřesným, neopomíjet fakt že se hra pak opět změní v kvantitativní. Potkám víc lidí čím víc budu hrát a tím víc budu hodnocen. Možná už půjde víc o to jak hraju ale přece. Potkáš dva hráče. Hraješ skvěle, jeden ti dá 5 ale druhému zabiješ postavu tak ti dá jedna. Máš tedy hodnocení 3 jiný hráč potká dvacet lidí a průměrně dostane 4 ačkoliv hraje jako prase a dobré body dostal od svých kámošů co taky hrají jako prasata...

K ničemu...

Ad Cechy ty tu jsou už sakra dlouho a někdo si jich doteď ani nevšiml.

Když se to vezme kolem a kolem rozcestí potřebuje lákadlo. Potřebuje pořádnou reklamu a důvod aby tam hráči hráli .A arag je plný lidí co s falešnou skromností tvrdí jak jim na expech nezáleží a jak jim je to putna. Ale pravdou je opak. A není to nic zlého musíme být přece hrdí když to někam dotáhneme.

Rozhodně si ale nemyslím že by se z rozka mělo udělat kolbiště ve kterém se každý žene jen za expy...
Ten kdo dokáže žít život, s vědomím vlastní průměrností a faktem že není zvláštní, je Hrdina... (I'll Chuck you!)

rafaela - 13. dubna 2011 19:01
rafaela

a návrh s hvězdičkovým hodnocením je opravdu dobrej mimochodem
Víš, cos vlastně chtěl, kdyžs žádal po bozích za ženu z jezera Paní...?

rafaela - 13. dubna 2011 19:00
rafaela

Swarty 13. dubna 2011 18:56
ale to, o čem mluvíš jako o nápovědách, jsou správci, jen nazvaní jinak. Takhle má přece správce fungovat...
Víš, cos vlastně chtěl, kdyžs žádal po bozích za ženu z jezera Paní...?

Buri the Great - 13. dubna 2011 18:59
Buri the Great

Swarty 13. dubna 2011 18:56
Já mluvím o SOUČASNÉM systému, nikoliv o Mikiho NÁVRHU.

Opět, i kdybys měla admina Rozcestí, dostáváš se do konfliktu s jeho časem. Od toho byla delegována moc na správce.
http://napady.aragorn.cz

Flipy - 13. dubna 2011 18:59
Flipy

Swarty 13. dubna 2011 18:35
No, nerad to přiznávám, ale přečetl jsem to celé a musím souhlasit.. :)

Ten návrh s hodnocením hráčů na pricnipu galerie je opravdu zajímavější, než nějaká snůžka čísel, které ti ukážou kolik xp člověk dostal.

Mít možnost u každého hráče udat hodnocení mezi jednou až pěti hvězdičkami mi přijde celkem zajímavější, než kouknout že má 50XP.
(rozhodně by ale musela existovat možnost změnit časem svoje hodnocení, neboť i jako spoluhráč můžu změnit na daného hráče názor, protože vidím, že se zlepšil... nebo zavést sezóní restart tohohle ohodnocení.)
Rozhodně bych ale nechtěl zatracovat systém hodnocení, který funguje dnes.
(začátečník, expert... etc)
Který by hráče hodnotil dlouhodoběji, než na pár sezón.

Navíc nechápu význam tabulky kde bude něco stylu:
hráč A: 23xp
hráč B: 22xp
hráč C: 20xp
.
.
.

výpis hráčů podle oblíbenosti (nebo ranku) by byl mnohem zajímavější, protože by se člověk mohl podívat, jak jej hodnotili spoluhráči, a jaký rank má od správců/adminů rozcestí
tzn:
HRÁČ / rank / hodnocení
Hráč A: expert / 4,4
Hráč B: expert / 3,2
Hráč C: expert / 1,4
-----
Hráč D: zkušený / 3,9
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Swarty - 13. dubna 2011 18:56
Swarty

Buri the Great 13. dubna 2011 18:49

Ne. Jsem pro dvě skupiny lidí. Adminy, jež budou pouze dohlížet na hladký průběh života na Rozcestí. A Nápovědy, jež v případě času, zájmu a případného obracení se na ně hráči, shlédnou hru na Rozcestí a patřičně ji okomentují a poradí. Stabilní kvalitní lidé, na něž se člověk může otočit, ať už tu v danou chvíli jsou nebo ne. Pro lidi, jež mají zájem se zlepšovat.

Lidé, kteří pomáhají. Nikoli stroje na vyhazování expů, jež tu sedí od nevidím do nevidím.

Do "nového systému" tato koncepce nezapadá ani v nejmenším, řekla bych. Dávám tomu naprosto jiné rozměry než Mikymauz. A opravdu nemíním hodnotit, čí nápad a pojetí je lepší.

Jen komentuji, že, opět pouze dle vlastního názoru a zkušeností, má můj návrh výhodu v jednoduchosti, nárocích na lidi atd. atd. Žádné nucení. Kvalita. Není třeba zde být 24/7.

Myslím si, že návrhy dříve dané zkrátka ztroskotají na lidech. Ať vývojařích a reformátorech, Správcích, Vedoucích cechů, množství dalších lidí a možná dokonce především hráčích.

Buri the Great - 13. dubna 2011 18:49
Buri the Great

Swarty 13. dubna 2011 18:35
Ad správci: Ty je sice rušíš, ale vzápětí je opět zavádíš s přesně tou funkcí, kterou by měli mít v současném systému.
http://napady.aragorn.cz

Torreador - 13. dubna 2011 18:42
Torreador

Swarty 13. dubna 2011 18:35

+1

Není co dodat.
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

Vypisuje se 20 z celkem 250 příspěvků|⇐ 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 13 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)