Rozcestie a jeho premena (9 stran zpět) | Články - Aragorn.cz



Články

Rozcestie a jeho premena

Autor : Mikymauz   11. dubna 2011   Úvahy
Navrhované zmeny v systéme rozcestia

Rád by som uviedol nasledujúci zoznam navrhovaných zmien. Občas mám obavy, či je vôbec možné udržať rozcestie trvale aktívne bez toho, aby začalo časom postupne upadať. Dúfam, že súbor tu navrhovaných zmien dokáže udržať stabilný štandard hier. Pred prečítaním by som rád avízoval môj predošlý článok Aragornská komunita, ktorý môže napomôcť k lepšiemu pochopeniu dôvodov k navrhovaným zmenám. Zmeny sú číslované a oddelené v odstavcoch.

1. Súčasný systém Xp hovorí aké hracie schopnosti hráč má. Pri takomto prístupe by sa správci mali vyjadriť o tom na akej úrovni daný človek je. To znamená, že musia zobrať konkrétnu hru a jej výstup zovšeobecniť na všetky hráčove hry. Tento systém im ukladá odhadnúť na akej úrovni sa hráč nachádza z jednej hry. Má to mnohé úskalia: hráč nemusí mať svoj deň, zohrávajú tu rolu psychické stavy, rovnako mu nemusí vyhovovať situácia, hranie ostatných hráčov a mnoho iných. Pri týchto všetkých faktoroch má správca posúdiť za čo hráč stojí. Tento systém sa taktiež potýka s problémom rozdielu medzi úrovňami. Nehovorí o tom, aký je rozdiel medzi hráčom s 6 Xp a hráčom s 7 Xp. Neuvádza ani, aký je maximálny možný level, aj keď je to potrebné k definovaniu rozdielov medzi stupňami. Tento systém ďalej nepodporuje aktivitu a častosť hrania, ktoré by mala byť trvalými kvalitami rozcestia. Od počtu hier totiž závisí záujem nových hráčov, ktorí nebudú mať záujem chodiť do prázdnych miestností. Záleží na nich aj zlepšovanie úrovne hráčov. Rovnako súčasný systém hodnotenia poskytuje len malú dynamiku v zmenách úrovní. Hráči sa zlepšujú postupne a pomaly, takže odmenenie Xp bodmi je skôr výnimkou a možnosť správcov Xp body aj odoberať môže pôsobiť demotivujúco a je nespravodlivá vzhľadom na to, čo som uviedol vyššie (každú hru zahrá človek inak kvalitne). Čím viac hier človek odohrá, tým potencionálne viac hráčskych skúseností nazbiera. Rozcestie, aj keď plní akúsi vzdelávaciu funkciu, je predovšetkým o zábave. Účelom Rozcestia a vôbec celého serveru je poskytovať potešenie ľudom, najlepšie čo najväčšiemu počtu. Navrhujem preto prejsť na nový sýstém, ktorý nebude hodnotiť celkovú úroveň hráča, ale bude vypovedať len o výkone v konkrétnej hre. Rovnako by sa tento systém mal vyhnúť strácaniu bodov, ktoré môže pôsobiť demotivujúco a poskytovať hráčom častejšie odmeňovanie v podobe Xp bodov, ktoré ich naopak motivuje k hraniu. Rovnako by som touto zmenou chcel prebudiť záujem o hranie a zvýšiť ich početnosť a to kvôli dôvodom, ktoré som uviedol v kritike starého systému. Podstata teda tkvie v tom, že hráči budú za každú odohranú hru v závislosti na jej kvalite odmenení v rozpätí (0-5) Xp bodov. Nebudú demotivovaní stratami bodov a širšia škála hodnotenia umožní oceniť aj začiatočníkov a slabších hráčov aspoň 1 Xp, ktoré ich bude motivovať a zvýši ich chuť do hrania (ako som uviedol v predošlom článku, hráči s priemernými výkonmi - ktoré sa v tejto komunite často označujú ako slabé- by mali tvoriť jadro aragornskej komunity a hodnotový systém by mal byť orientovaný najmä na nich). K udeľovaniu počtu bodov budú stanovené kritériá, ktorých sa budú správci držať.

2. Druhou naväzujúcou zmenou je zavedenie hracích sezón. Aby sme sa vyhli k tomu, že hráči, ktorí začnú hrať pozdejšie, už nebudú mať šancu dohnať prvých, musíme zaviesť sezónový systém. Tento systém okrem riešenia tohto problému poskytuje aj skvelú možnosť povzbudiť súťaživosť hráčov. Ako som uvádzal v predchádzajúcom článku, cieľová skupina aragornu rada súťaží a pomeriava sa. Máme jedinečnú možnosť využiť tento fakt a predstaviť im súťaž, na ktorej konci bude okrem prvenstva a prestíže čakať aj špeciálna odmena (vo forme bonusového účtu, špeciálneho podpisu, venovaného úvodníku, alebo iné). Tento systém rovnako práve kvôli súťaži zvýši počet hier, ktorý je v súčasnosti veľmi nedostačujúci a pokiaľ chceme Rozcestie udržať živé, musíme ho podporiť.

3. Ako už vyplynulo z predošlých odstavcov, ďalšou náväznou zmenou je vytvorenie tabuliek, kde budú uvádzaní hráči a ich súčasný počet Xp. Ďalšími dodatkovými hodnotami (nepovažujem ich za nutné, ale možno ich niektorí ocenia a budú chcieť presadiť) môžu byť: počet odohraných hier, maximálny počet Xp (najväčšia hodnota za sezónu), celkový počet Xp, priemerný počet Xp za hru a medián Xp (posledné dve hodnoty hodnotia hlavne kvalitu hráčov nezávisle na počte hier). Ja sám som za čo najjednoduchší systém, takže by som k súčasnému počtu Xp pridal do tabulky maximálne priemerný počet Xp/ medián Xp.

4.Nový systém samozrejme prináša aj nové nároky na správcov. Bez určitého počtu hier odohraných so správcom by žiadny systém, ani tento, nemohol fungovať. Zostáva teda naďalej dôraz na aktivitu správcu. Nový správca musí vedieť príslušne oceniť aj menej kvalitných hráčov podľa hodnotiacich noriem. Menej kvalitné hry ho nesmú odradzovať. Predpokladám, že správcov z rád veľmi kvalitných hráčov by jednak rýchlo omrzelo hranie priemerných hier, jednak by často nevedeli ponúknuť hráčom v nižšej vekovej skupine to, čo od hry očakávajú (viď vývin typov postáv a hier počas vývinu človeka). Preto by sa medzi správcov nemali dostávať len tí najkvalitnejší (s Xp hodnotením 5), ale aj menej kvalitní. Dôraz na kvalitu však zostáva. Rovnako si často všímam povyšovanie sa niektorých správcov nad ostatných hráčov a tak by som rád zdôraznil morálny rozmer osobnosti správcu, ktorý by mal do svojho prostredia zapadnúť a byť v ňom obľúbený. Správca by mal pomáhať rozvíjaniu umenia hráčov v zmysle kvality (pozor, kvalita znamená napríklad posun od na popis chudobných a slabých súbojov k popisu kvalitných a prepracovaných súbojov, nie v zmysle zavrhnutia súbojov ako niečoho detského, čo dobrý hráč nerobí. Ide predovšetkým o zábavu). Správca by nemal vštepovať svoje názory na hru násilnou formou, svoj názor môže vyjadriť udelením 0 Xp za veľmi nekvalitnú hru.

5. So zmenou systému sa bude musieť restartovať súčasný Xp rank, k starým hodnotám sa však rýchlo dostanete späť.

6. Ďalšou zmenou je nahradenie starých situácií v rozcestí novými. Ďaľej vypnutie automatického zobrazovania situácií a podsituácií a možnosť hráčov si situácie v prípade potreby vybrať a vyžiadať. Hráči totiž situácie ignorujú a pripravujú si vlastné a automatický systém pôsobí rušivo.

7. Hráči často hrajú postavy, na ktoré majú zrovna chuť alebo ktoré zapadajú do prostredia a ignorujú tak svoju predpísanú postavu v menu. Navrhujem preto, aby sa dala postava vložiť priamo na rozcestí, prípadne aby sa hráčom poskytla možnosť vytvoriť uložiť si viac postáv, z ktorých si po príchode na rozcestie môžu vybrať (napríklad tak, ako je to v systéme jaskýň).

Je možné, že som v tejto chvíli na nejaký nápad zabudol, akékoľvek dodatky doplním a oznámim.

Další články v kategorii Úvahy:

Kdo hodnotil článek Rozcestie a jeho premena?
Anders (5.00*), apophis (2.50*), Buri the Great (2.50*), Chaoss (2.00*), Eugenio (4.00*), Flipy (3.50*), Frili (5.00*), MegaEdwin (5.00*), Melgon (5.00*), Stenly (2.50*), Tooty-klo (5.00*), Torreador (3.00*)

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 250 příspěvků|⇐ 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ⇒|

Flipy - 12. dubna 2011 17:25
Flipy

Prosím vás, už se konečně přestaňte hádat o systému vybírání správců, a čímkoliv s tím spojeným. Nebo si to prosím nacpěte zpět do diskuze o rozcestí, kde jste tyhle věci probírali doposud.
Nehledě na fakt, že je to stále se opakující se téma neustále vyplouvající na povrch jako korkovej špunt.

Je zbytečné řešit systém rozdělování XP bodů a nestranost správců teď, když ještě ani nemá nikdo řádnou představu o fungování celého nového konceptu.

nejlepší by bylo shrnout myšlenku, vysvětlit princip, a až pak se snažit nějak rozumě rozebrat dílčí otázky jeho fungování a poukázat na jeho možné nevýhody.
---

Mějte však na mysli, že ať už s rozcestím hodláte provést cokoliv, tak pokud se jednotlivci nebude chtít dělat si hlavu s nějakými cechami, tak ať se budete stavět na hlavu, nemáte šanci někoho nutit do toho, do čeho se mu nechce.
-Tuhle past jste si na sebe upletli již při sepsání původních pravidel rozcestí. ;)

Například, jsou tu i tací, kterým je naprostý šumák, jaké je výroční hodnocení jejich herních schopností. (Například já jsem si nechal vymazat xp body již před nějakým tím pátkem dobrovolně)
A řeknu vám, že i kdyby tu byla nějaká soutěž o to, kdo v cechu hraje nejlíp, tak mi to může být jedno. Když nechci, tak stejně nehraju... :)
Protože to, co se tady děje, to není nějaká extrémní změna, to je pouze návrh, jak dát hráčům do hry nový prvek, který jim zde na Aragornu poskytne nějaké spestření dlouho zaběhlé rutiny.

A co se týče mého názoru, ono nejde tolik o to, že by cechy nefungovaly, však se podívejte třeba na diskuzi místních vrahů.
Jediný problém se vyskytne tehdy, když vznikne nové uskupení hráčů. Tak pakliže se v něm nevyskytne kvalitní a aktivní herní jádro, tak vám to stejně tak jako tak fungovat nebude. ;)
Pamatujte, že amatéři postavili Noemovu Archu, profesionálové Titanic.

Frili - 12. dubna 2011 16:43
Frili

Nápady sa mi páčia, obzvlášť 7. bod, kde budeme môcť vlastniť viacej postáv a prepínať si ich. Lebo vkuse si tie údaje a ikonku prehadzovať bola dosť otrava.
Turn in tune on drop out

Tyky - 12. dubna 2011 15:47
Tyky

Pokusím se k tomu vyjádřit a doufám, že na nic nezapomenu.

Pokud začneme hrát na kvantitu ve velkém množství a ne na kvalitu k čemu to bude? Ano hráči budou hrát co nejvíce, ale nebude je to nutit se zlepšovat ano můžeme říci, že to vynahradí sezóny, ale pokud tu nejsem pořád tak lidé (a to nekvalitní hráči mě trunfnou na celé kolo - a takoví to opravdu jsou a jsou to opravdu nekvalitní hráči). Je to spravedlivé? Je to kvalita?

Vrátím se k sezonám. Někdo tu docela hezky řekl, že dotyčný hráč je kvalitní, ale dlouhodobě je brán jako špatný. Nejsi tu často nejsi dobrý hráč. Jedeme sice na žebříček (a je to opravdu dobrý nápad protože já sám začal hrát kvůli žebříčku akorát by měl být delší nebo někde by měl být psán, ale dlouhodobém, kdy chodím jen někdy nemám čas hrát pořád a pokud by to nastoupilo tak to zabalím už tuplem). Takže sezona blbý nápad. Přesto s tebou souhlasím, že zvýšit rozpětí není špatné. Ale do rozumné míry prosím.

Co se týče toho, že je jeden správce zdálo se mi spravedlivé, když byl volen dvěma adminama a dvěma správci. Víc hlav víc ví a navíc pokud by to bylo dáno jen na správcích (dej bůh jenom na tobě Miky.... nic proti) zavání to protekcí (Anders byl zvolen dříve a je mi to jedno je to dobrý správce)

Na první pohled má návrch více děr než ementál. Není však špatný. Přesto však bych jej celý rozbořil a sestavil znova. S mnohem propracovanější je ten cechovní návrh jenž psal Taury. Tady totiž uteče hodně vody než vytvoříš něco co protlačíš bez toho, aby jsi naštval hráče, odradil kvalitní neboť důležitější je v tvém systému choď často, ale klidně hraj jak prase, ale dostávej z toho alespoň jeden exp.
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

apophis - 12. dubna 2011 14:28
apophis

Pri takomto prístupe by sa správci mali vyjadriť o tom na akej úrovni daný človek je. To znamená, že musia zobrať konkrétnu hru a jej výstup zovšeobecniť na všetky hráčove hry. Tento systém im ukladá odhadnúť na akej úrovni sa hráč nachádza z jednej hry. -- Zobecňování, které všichni Správci dokáží plnit. Z jedné hry, protože hráče znají a nebo mají možnost poznat. Pokud je začátečník a hraje mizerně, nic se neděje. Pokud je pokročilý, tak již je pro Správce známý a má svou herní historii. XP body lze udělovat dostatečně dobře díky pravidlům pro Správce, které Správci znají a dodržují (viz Nástěnka v diskuzi pro Správce)

Aby sme sa vyhli k tomu, že hráči, ktorí začnú hrať pozdejšie, už nebudú mať šancu dohnať prvých, musíme zaviesť sezónový systém. Tento systém okrem riešenia tohto problému poskytuje aj skvelú možnosť povzbudiť súťaživosť hráčov. -- Sezona bude trvat 3 měsíce (!) ? To když přijdu po 2 měsících tak skutečně mám šanci ty první hráče dohnat, vskutku?! Někde je něco špatně, velmi špatně.

Nový správca musí vedieť príslušne oceniť aj menej kvalitných hráčov podľa hodnotiacich noriem. Menej kvalitné hry ho nesmú odradzovať. --- Toto aktuální systém jasně podporoval a Správce uděloval i XP body uživatelům s nižší hodnotou hrajících ne nějak extra kvalitně. Tedy aktuálně funkční systém uděloval XP body hráčům za to, že hrají i kvalitně tak, jak odpovídá jejich statusu. Tedy pokud pak přešli do vyššího statusu, bylo to i nejspíše proto, že již svou hru zlepšili a udrželi si ji. Jinak by jim byl XP bod odebrán a vyšší status s ním. Na vyšším statusu to zároveň hráče motivovalo k lepšímu hraní.

So zmenou systému sa bude musieť restartovať súčasný Xp rank, k starým hodnotám sa však rýchlo dostanete späť. --- Rychle = ? Záleží na tom, jak moc Správci budou aktivní na Rozcestí a jak moc často a kvalitně budu já hrát. Tedy to nemusí být nic rychlého, pokud nenarazím na Správce, který mou kvalitní hru dostatečně ocení.

.........

Skvěle sepsané a publicisticky vydařené, hromada "musíme", "chceme" a "podpořit".
Chybí tomu vnitřní náhled, analýza aktuální situace rozepsaná a popsaná tak, aby bylo jasné, co je špatně.
Takhle je to jen několik myšlenek rozepsaných do vícero řádků. Bohužel vyznívají pro mne, jakožto člověka, kterému na Rozcestí záleží, jako poskládané bez ladu a skladu, hlavně jen překopat současný systém.

Bez ucelené koncepce, která dotáhne hráče k hraní na Rozcestí. Nulová motivace hrát, nulové ohodnocení, nulový zisk, nulový potenciál. Skončí to s tím, že lidé budou chtít hrát jen v přítomnosti Správců. Bohužel, je to tak.

V tomhle konceptu nevidím budoucnost Rozcestí.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

MegaEdwin - 12. dubna 2011 11:27
MegaEdwin

Damn, dalsi bestseller z krysakova pera. Docetl jsem to jednim dechem, byt vubec nevim, o cem to bylo.

5 stars rating

Arte-Zherth - 12. dubna 2011 11:12
Arte-Zherth

Amthauer 12. dubna 2011 10:21

já mám pocit, že si to tak ale Miky nějak představuje :-)

Ten profil průměrnýho uživatele + systém nutící chodit často... to je přesně WoWko podle mě :-D
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

Amthauer - 12. dubna 2011 10:21
Amthauer

Vypadá to, že to skončí u systému arén ve WoWku. :D
- What is a life devoid of strife?

Arte-Zherth - 12. dubna 2011 09:16
Arte-Zherth

Souhlasím s tim, že je potřeba změna a to, co navrhuje Mikymauz, je pro mě nápad dobrej.

Je to ale potřeba promyslet do detailů ve všech směrech. Aby se nevymyslelo spusta supr zaklikávaček, vybírání si z možností a automatický rozpoznávání hráče s nejvíce XP a pak ani jedno z toho nešlo technicky provést.

Jsem taky pro zachování mínusovejch XP a dokonce si myslim, že je to mnohem lepší než BAN. Přijde mi spravedlivější odměnit dobrý hraní přidělenim XP a špatný hraní odebránim XP. Nemluvim teď o špatnym hraní jako o něčem, že se někdo snaží hrát, ale je mu prostě 11 a podle toho to tak vypadá. Jde mi o úmyslný kažení hry ostatním.

Správce je potřeba dobře vybírat. Nemyslim si, že je potřeba, aby správci byli nejlepší hráči (to že Mikymauz hodnotí rafaelu mi přijde taky v pořádku, protože on určitě pozná, jestli někdo hraje dobře nebo ne), ale jde spíše o vyzrálost člověka. Správce si hlavně musí ustát svou pozici tim, že se bude rozhodovat správně a ne tim, že bude všem hrozit BANama a XP přidělovat jen svejm kamarádům.

Rád se vzdám svejch nasbíranejch XP ve prospěch lepšího systémů. A nejlepší systém pro nejpřesnější fungování statistik je systém cílenej na co největší docházku. Jen je potřeba a pro fungování tohohle celého snad dokonce podmínka, aby byla nějaká tabulka dlouhodobých statistik od začátku, která se nebude mazat. Tim, že to každýmu po pár měsících smažeš, většinu lidí nakonec odradí a celkově se na to vykašlou, protože jejich snažení stejně do budoucna nemá žádnou cenu. Takže pro soutěže jsem pro ty sezóny, ale celkový bodování od počátku registrace mapující hraní až do současnosti tam prostě bejt musí.
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

Assassins - 12. dubna 2011 09:06
Assassins

Snáď ešte jeden dotaz...
Kedy má toto všetko nabehnúť?
I´ll Chuck you!

Tooty-klo - 12. dubna 2011 06:50
Tooty-klo

Veľmi dobrý nápad a držím mu palce! :)
#NeverTrustTooty #NTT

Šimon.Brugezsi - 12. dubna 2011 00:59
Šimon.Brugezsi

ixiik 12. dubna 2011 00:02
Anders 12. dubna 2011 00:04

Každej toho naslibuje, co? :D
Rozhodl jsem se žít věčně a zemřít, jen když to nevyjde.

Anders - 12. dubna 2011 00:04
Anders

Anders 12. dubna 2011 00:04
Po...po...Počkej chvíli... Ten poslední odstavec jsem neměl teď večer číst... Zase neusnu!!!
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

Anders - 12. dubna 2011 00:04
Anders

ixiik 12. dubna 2011 00:02
Všiml jsem si že seš za mnou jako pejsek :D Ale tak je to v poho, jsem tu povětšinou ve stejnou dobu jako ty ;) Což mě prudí i těší zároveň :D :D
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

ixiik - 12. dubna 2011 00:02
ixiik

Jinak řečeno, byl jsem to já, kdo ho jmenoval.
Byl jsem na AraLARPu I, II, ... IX, AraPaintBallu I a II, , Castle LARPu II, III, PragoConu 2007, 2008, 2009, CONVENTIcONu 2009, účastnil se akce AraSponzoring Zoo, těším se na NAL :). Jo - Žiju Aragornem, no a?

ixiik - 12. dubna 2011 00:02
ixiik

Add jmenování Anderse správcem:

Je pravda, že správci se "volí" mezi ostatními správci. Ale to platí jen pro lidi co se přihlásí, že chtějí být správci. Ale pokud já jako admin, tím spíš admin chatu uznám za vhodné, že Anders je dobrým hráčem a bude dobrá síla do rozcestí a tu funkci mu dám, tak je to na moji zodpovednost a také si ho pohlídám aby nedělal kraviny. A on sám může dosvědčit, že jsem mu v patách :D

Žel bohu nemohu tu být nonstop a je možné, že za mejma zádama dělá kraviny. Pokud ho někdo bonzne a doloží to nějakým usvědčujícím screenem, tak ho kopnu do zadku tak, že si uvidí na pinďoura z úhlu ze kterého ho ještě nikdy neviděl :)
Byl jsem na AraLARPu I, II, ... IX, AraPaintBallu I a II, , Castle LARPu II, III, PragoConu 2007, 2008, 2009, CONVENTIcONu 2009, účastnil se akce AraSponzoring Zoo, těším se na NAL :). Jo - Žiju Aragornem, no a?

Anders - 11. dubna 2011 23:23
Anders

Saltzhornia 11. dubna 2011 23:21
Však vysvětloval že to nebyl on. A ne, nic z toho jsem neřekl. Jen jsem si ověřoval fakta. Správcem mě jmenoval ixiik.
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

Saltzhornia - 11. dubna 2011 23:21
Saltzhornia

Anders 11. dubna 2011 23:19
Máš snad pocit, že popírám Mikyho práva, nebo chci ničit jeho práci? Já pokud vím, řekla svůj názor a tebe jsem se ptala, kdo tě tedy udělal správcem, když to Miky nebyl (jak se předpokládalo a lidi ho za to drbali)
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Anders - 11. dubna 2011 23:19
Anders

Šimon.Brugezsi 11. dubna 2011 23:17
Yope ale myslel jsem že Miky to všechno děl´á s jilmovým svolením? A pokud vím tak ten tu má zásadní slovo. A jestli souhlasil i ixiik, jako že souhlasil, stejně už s tím jeden admin chatu nic nenadělá ;)
Udělat cokoli blbuvzdorným je nemožné, protože blbci jsou ohromně vynalézaví.

Mikymauz - 11. dubna 2011 23:19
Mikymauz

Šimon.Brugezsi 11. dubna 2011 23:17
Ne, ma prava na chat. To je seznam pro uzivatele, kdyby potrebovali zabit spammera nebo podobne. Funkce jednotlivych adminu jsou vypsane v www.aragorn.cz/admins -tam maji admini rozdelene sekce, ktere ridi a za ktere zodpovidaji. Do sekci ostatnich adminu nelezou.

Mikymauz - 11. dubna 2011 23:15
Mikymauz

Šimon.Brugezsi 11. dubna 2011 23:12
To je vypis prav. Ja mam taky prava do galerie nebo clanku, ale nechodim tam radit. Drzim se sveho oboru.

Vypisuje se 20 z celkem 250 příspěvků|⇐ 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)