Dračí Doupě Plus (1 strana zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Dračí Doupě Plus

Správci:Gran
Popis:Hrajete? Chcete zvědět něco nového či se podělit o své zkušenosti?
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Co byste řekli na Pokročilá povolání v Pluskách? (např. Hraničář => Chodec, nebo Druid)
Přesně tohle mi v Pluskách hrozně chybí!0
Zní to dobře. :)1
Ocenil bych, jen když by to skutečně přineslo nová povolání/schopnosti.3
V dračáku mi to nevadilo, takže proč ne.0
Neměl bych radost, ale přežil bych to.0
Naprosto zbytečná změna.0
To si chcete ušetřit práci při psaní těch nových povolání nebo co?!1
DrD+ mě nezajímá. / Tak nebo tak bych to nehrál.5
10 celkem
Nástěnka:
INFO K ANKETĚ
Jak by to mohlo vypadat (není závazné, jen pro představu):

Hraničář - Druid a Chodec
Alchymista - Pyrofor a Theurg
Mnich? - Kněz a Paladin
Bojovník - Válečník a Zaklínač
Zloděj - Vrah a Lupič/Zvěd
Bard - Herec? a Muzikant?
Čaroděj - Mág? a Vědma?

(a nechybí vám Šaman? ;D)




Fan weby

RomiKova družina - Stránky na netu asi nejznámější a nejpočetnější družinky s hromadou užitečných věcí
RomiKovic nová site
DragonLords - Stránka s několika málo doplňky a texty k DrD+.
Orb - Vývoj světa pro DrD+. Odkaz vede na diskuse na RPG Fóru.

ProFantasy.com - Nesouvisí přímo s DrD+, ale rozhodně užitečné stránky.





Diskuse ke hře

Dračí Doupě Plus - Všechny diskuse k DrD+ na RPGForum.cz.

Archivní:
Obecná diskuse k pravidlům
Bojovník
Čaroděj
Zloděj
Theurg
Hraničář
Kněz
Paladin (Lopuch.cz)
Alchymista (Lopuch.cz)





NOVÁ POVOLÁNÍ

Informace k vývoji nových povolání. Čísla v závorkách jsou hlasy z ankety "Jaké další povolání byste chtěli nejvíce?" (pro zajímavost; 137 hlasů celkem).
- Alchymista (31) - cca75%, bohužel stagnace
- Assassin (21) - cca25%, stagnace
- Zaklínač (20) - nic
- Druid (14) - téměř nic
- Paladin (12) - 10%, stagnace
- Chodec (11) - nic
- Bard (10) - téměř nic
- Zvěd (8) - nic (něco použito v Assassinovi)
- Vědma (7) - fáma a nic ;D
- Mnich (3) - 90% textů 10% vyvážení, nejlépe přepracovat do Kněze či Paladina

Dodatky

Rukověť Tkáčova - Pojednání o vazbách, odrazech a dalších; oficiální; jen pro PJ!
Jak psát pro DrD+ - Formální zásady při psaní nových textů (povolání apod.).

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 ... 42 ⇒|

Eugenio - 27. prosince 2016 11:48
Eugenio

Kůň neúrovňoval, narozdíl od hrdiny. Tedy je stále na prvním levelu, pokud nejsi rytíř a nemáš oře. ten může být i na šesté úrovni. A když je postava na více jak desáté úrovni, má vyšší nosnost než kůň a často i vyšší rychlost :D
Život by se dal charakterizovat jedním slovem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sraček, po které plujeme kánoí. Někdy ztratíme pádla, někdy i kanoi.

Amthauer - 23. prosince 2016 12:13
Amthauer

Gran 20. prosince 2016 00:39
Nová povolání bývají většinou OP, protože tam chce tvůrce nacpat co nejvíc awesome věcí, ale to se jistě dá pak vybalancovat.

Gran 22. prosince 2016 22:27
Nevím, jestli je dobrým řešením toho, že je jedno povolání reálně nefunkční, vytvořit místo toho povolání druhé. Kněz by určitě snesl hodně úprav. Na to, aby Kněz něco udělal vlivem, je zapotřebí nejméně jedno celé (silně kecací) sezení, a zázraky jsou pak slabší, než cokoliv od Čaroděje.

Eugenio 21. prosince 2016 17:37
To mi tedy vysvětli, jak bys to vypočítal. Protože taková nosnost by vyžadovala velkou sílu a způsobila obří naložení a velké postihy a stěží by to tak mohlo vyjít.
- What is a life devoid of strife?

Gran - 22. prosince 2016 22:27
Gran

Eugenio 21. prosince 2016 17:37

:D

Eugenio 21. prosince 2016 17:40

Ano - kam se hrabe Theurg se svou přípravou formulí. To si aspoň může pořešit v klidu večer v soukromí.
Chudák kněz, kterému "provedení formule" trvá stejně dlouho, zato má těch "hodů na neúspěch" možná i víc a jsou těžší a i herní situace vyžaduje, aby s ním protivník spolupracoval. :D

Situace: Mladý akolyt, podřadný to duchovní, byť aspirující na inkviziční posty, má za úkol najít hříšníka. Před jámou hříchů ale stojí vyhazovač - prostě chlap jak hora, a těžko říct, jestli tuší, kdo náš protagonista ve skutečnosti je, ale každopádně se mu nelíbí a nechce ho pustit dovnitř.
A teď - je náš akolyt kněz, nebo mnich? ;)

Kněz: Následujících několik hodin stráví házením kostkou a konverzací s pídžejem-vyhazovačem, která skončí tím, že kněz dostane přes držku. Že se po nakládačce hned zvedne a opráší ale udělá na vyhazovače dojem (= několikahodinové ovlivňování nebylo nazmar), a po dalších pár hodinách konverzací a kostek se vyhazovač rozhodne, že už s ním strávil celej den a že má hlad, takže odejde a kněz může jít dovnitř.

Mnich: Přísně se na vyhazovače podívá a řekne jediné slovo: "Uhni."
Jednou si hodí kostkou a protože dnes neporušil jediné Přikázání a nepadlo mu na 2k6+ méně než 2, vyhazovač uctivě/ustrašeně (dle mnichovi nálady) ustoupí.

---

Kněz má jen jednu výhodu: může teoreticky cokoliv. Mnich má místo toho "grimoár" s "kouzlama" (jsou to samé praktické věci jako "Neboj se", "Omluv se" nebo "Vypadni" ;D).

Eugenio - 21. prosince 2016 17:40
Eugenio

Gran 20. prosince 2016 00:39
Souhlas. Hrál jsem kněze a vlastně pravidla na něj jsme skoro nepoužívali :D Jen na inspiraci.

Písmo svaté také nemůžeš brát doslova, ale slouží k hledání poznání :D

Ono kněz byl nepoužitelný už jen z toho důvodu, že vlastně aby mohl někoho ovlivnit, tak s ním musel hodiny hovořit, následně několik minut provádět rituál... A už si to fakt nepamatuju, ale bylo to peklo
Život by se dal charakterizovat jedním slovem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sraček, po které plujeme kánoí. Někdy ztratíme pádla, někdy i kanoi.

Eugenio - 21. prosince 2016 17:37
Eugenio

A podle kterého se dalo vypočítat, že hrdina je rychlejší, když si vezme koně na záda a doběhne do města, než aby na tom koni jel :D
Život by se dal charakterizovat jedním slovem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sraček, po které plujeme kánoí. Někdy ztratíme pádla, někdy i kanoi.

Gran - 20. prosince 2016 00:39
Gran

Amthauer 19. prosince 2016 19:22

Dokonce jsem slyšel (neoficiálně), že ty tabulky dost možná měly být pouze "tvůrčí pomůcka", aneb nástroj, přes který tuším Vláďa kontroloval, zda mu ten "univerzální vzorec" sedí (s tím, že ten vzorec je nějaký snad logaritmus, takže možná šlo také o hledání jednoduššího vzorce s podobnými výsledky?).

Eugenio 18. prosince 2016 20:49

Mnich je moje vlastní dítko. Když jsem ho začal psát, tak jsem ani nevěděl, že v DnD nějaký mnich je (anyway, není žádný "karatista", je to spíš DrD+ Kněz s menšíma, zato praktičtějšíma a použitelnějšíma (a dostupnějšíma) "zázrakama").

Každopádně je to shit, číselně je to nevyvážené povolání (těžce overpowered, nejen proti Knězovi) a konceptem by si to zasloužilo splácnout dohromady s Knězem (a napravit tím spoustu věcí, díky kterým je současný Kněz ne moc praktický a kolikrát ani hratelný).
Obsahově to má IMHO spoustu vlastních myšlenek, to ale nemění nic na tom, že na to můžeš místo "Mnich" nalepit "Kněz" a bude to fungovat taky.
P.S. První "fantasy" pracovní název byl Poutník Duše, ale já tomu vždycky pro sebe říkal "Jedi" :D "šermířských" abilit ale měl jen minimum, spíš aby se neřeklo, že je papírovej jak ten kněz :p

Amthauer - 19. prosince 2016 19:22
Amthauer

Eugenio 17. prosince 2016 20:55
Pluska nejsou prakticky vůbec založená na tabulkách, ale na vzorci, což je rozdíl oproti právě D&D nebo staršímu českém DrD.
- What is a life devoid of strife?

Eugenio - 18. prosince 2016 20:49
Eugenio

jak máte vedeného toho mnicha? Inspirováno D&D?
Život by se dal charakterizovat jedním slovem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sraček, po které plujeme kánoí. Někdy ztratíme pádla, někdy i kanoi.

Gran - 18. prosince 2016 20:08
Gran

Jinak já osobně bych se bez advanced povolání v Pluskách obešel, ale napadlo mě to, tak jsem si říkal, že zkusím někde vyvolat diskusi. :D
(pro případná nová Pluska by se beztak všechna povolání překopávala, tak proč té příležitosti nevyužít a nezakomponovat nějaké nové prvky (popř. proč ještě radikálněji nepředělat některé staré) ;))

Gran - 18. prosince 2016 20:07
Gran

Eugenio 18. prosince 2016 19:54

Tím chceš říct, že "basic" povolání jsou sama o sobě dost nadupaná? ;)

Však v případném systému pokročilých povolání by se nejspíš:
A) stávající povolání "rozpůlila", aneb zůstala by jim jen počáteční část a "pokročilejší schopnosti" by byly otázkou některého specializovaného/advanced povolání ("comes first to mind" type of solution)
B) advanced povolání by nebyla "povinná", a když by si člověk nějaké vybral, připravil by se o možnost hlubšího poznání svého základního povolání (kind of makes sense)

Eugenio - 18. prosince 2016 19:54
Eugenio

Pluska jsou dělaná vlastně tak, že není ani třeba advanced, protože k těm se postupem času propracuješ
Život by se dal charakterizovat jedním slovem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sraček, po které plujeme kánoí. Někdy ztratíme pádla, někdy i kanoi.

Gran - 18. prosince 2016 01:30
Gran

Eugenio 17. prosince 2016 20:55

Však nová Pluska měla být hratelná i bez tabulek (aneb "Introducing Universal Solution"*), ale o to ani tak nejde.

Ta anketa se koneckonců týká něčeho úplně jiného, a můžeš na ni odpovídat i "bez ohledu na Pluska" (aneb: "máte v Class-Based hrách rádi Advanced classes?" ;)).

* Všichni vědí, že jsou Pluska "trochu moc složitá": i samotní autoři už od vydání DrD+ radši hrajou DnD3.5

Eugenio - 17. prosince 2016 20:55
Eugenio

Pluska jsou přežitek z dob devadesátek, kdy bylo v módě hromada tabulek, čísel a přepočtů.
V dnešní době většina systémů se zjednodušuje, zobecňuje a ty které to nedělají, nutně zanikají
Život by se dal charakterizovat jedním slovem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sraček, po které plujeme kánoí. Někdy ztratíme pádla, někdy i kanoi.

Gran - 12. prosince 2016 15:22
Gran

Jak jsem slíbil - NOVÁ ANKETA!

Všichni dračákisti jistě pochopili, o co se jedná - v DrD jste si mohli na 6. úrovni vybrat jeden z "Advanced Classů".
Jak by to mělo vypadat v DrD+? Těžko mluvit o přesné implementaci, je to totiž jen letmý nápad. Nejspíš by se musel systém povolání razantně překopat - to se ale chystalo i tak.
A je tedy možné, že ze stávajícího Theurga by se stalo Pokročilé povolání, a dopsal by se jakýsi "Alchymista", který by obsahoval základ, + samozřejmě starý dobrý Pyrofor/Vynálezce, nebo tak něco. ;)

Pro jednoduchost si to představte tak, že textu bude cca stejně, povolání bude časem víc, a to Pokročilé povolání si vyberete na 5.-10. úrovni, to už je celkem fuk kdy přesně. ;)

Nějaký náčrtek, jak by to rozdělení povolání mohlo vypadat, hodím pod anketku na nástěnku. ;)

Předem děkuji všem za všechny ty hlasy! ;D
TAKŽE KOUKEJTE HLASOVAT, jinak se osobně postarám o to, aby už nikdy žádný dračák ani nic k němu nevyšlo!!! xD

Gran - 12. prosince 2016 14:34
Gran

Po neskutečně dlouhé době ukončuji anketu, abych mohl vytvořit novou.

OTÁZKA ZNĚLA:
Jaké další povolání byste chtěli nejvíce?
(137 hlasů celkem)

Alchymista 31
Assassin 21
Zaklínač 20
Druid 14
Paladin 12
Chodec 11
Bard 10
Zvěd 8
Vědma 7
Mnich 3

Jednoznačným vítězem je dle očekávání Alchymista - koneckonců je to dračákovská klasika, která se do Plusek nedostala (s Theurgem nemají nic společného).

Otázka do prostoru: Umíte si představit, že byste si svého Paladina dělali podle příručky/povolání, které se jmenuje Klerik?

----------------------

A TEĎ NĚJAKÉ INTERNÍ INFORMACE Z VÝVOJE
Alespoň co se povolání týče.

Je fajn, že vyhrál ALCHYMISTA. Právě díky jeho všeobecné popularitě (a pocitu, že "v novém dračáku chybí") je to jedno z nových povolání, na kterých se dělalo opravdu pořádně (jedno z mála povolání, které nepsal jen jeden člověk!).
Dokonce je to jedno z nejrozpracovanějších z nových povolání - jestli si dobře vzpomínám, pracovní příručka už měla pár desítek stránek. Chybí snad jen (nepočítaje takové ty malé příběhy a citáty a celkově tzv. "fluff") pár návodných/vysvětlujících textíků... a asi 90% lektvarů, rachejtlí, mašinek a já nevím jakejch udělátek, páč tento připravovaný Alchymista v sobě samozřejmě skrývá možnost být (kromě jiného) i Pyrofor, principy by snad sepsané měl, jen mu chybí ten Grimoár, ne nepodobný grimoáru Čaroděje či Theurga.
No zkusím to někde najít a dám vám vědět, pokud by vás to zajímalo, třeba by se to dalo i dodělat! (a původní DrD+ 2.0 splácnout do prostých Errat (=> DrD+ Edice C/D/E/Fuck).... ale to už se předbíhám)

S další zprávou také potěším, jen už ne tolik. Na druhém místě v anketě se umístil ASSASSIN. A tušíte správně - i k Assassinovi v DrD+ existuje přinejmenším náčrt, snad jsem i někde viděl asi 10 stránek se základními principy a rozdělením abilit. Je to lepší než nic, v tom je ta zpráva dobrá - pro případné vydání by ale bylo potřeba udělat téměř všechno, narozdíl od Alchymisty, kterému stačí "jen dovymyslet lektvary a rachejtle".

O Zaklínače je sice zájem jako o Assassina/Vraha, ale pokud vím, bohužel na něm nikdo dělat nezačal.

Druida měl kdysi dávno navrhnutého autor Hraničáře, ale toho se nedaří zkontaktovat od doby co Pluska poprvé vyšla, a tedy je i onen koncept nedohledatelný. Jediné, co se ví, je, že případný Druid měl být mechanicky silně provázán se systémem Biomů (jak jsou popsány v PPJ).

PALADIN - Podobně jako Assasinovi, i Paladinovi se dostalo brainstormu: a to od samotného (spolu)autora Kněze. ;) Někde by se ještě dal najít cca 10 stránkový náčrt. Paladin měl být vlastně trochu jako Kněz, ale místo boha s principy měl své vlastní Atributy (což snad byly zároveň Artefakty - např. Štít nebo Žezlo, jestli si dobře vzpomínám), které svým způsobem fungovaly dost světsky (snad ale není potřeba dodávat, že Paladin se svým Atributem po ruce je mnohem mocnější než Paladin, kterého přeprali a Atribut mu vzali).
Jeden ze "směrů" umožňoval Paladinovi se Knězi přiblížit alespoň v manipulaci s lidmi - aneb Paladin nemusel být jenom "Bojovník se Svatým Grálem", mohl se z něj stát i celkem mírumilovný Vyjednavač (Herald).

Co se ostatních povolání týče... tady vás asi nezklamu ani nepotěším, prostě proto, že málokoho tato povolání zajímala. Ale přinejmenším pro úplnost:
Chodec - Nevím o tom, že by se na něm kdy začalo dělat, ale protože jsem sám býval Chodec a Pluskový Hraničář mi mou starou postavu nějak neumožnil, vůbec by mi nevadilo, kdyby nějaký Chodec vznikl - i kdyby to byl jen Druid s biomem "Cesta" či "Město"! ;D
Bard - Už dobrých 10 let se snažím někde sehnat údajný ZIP/RAR s množstvím dokumentů, které by byly naprosto úžasným základem pro psaní celé Bardovy příručky. Vím i, o jaké spisy se vlastně jedná - jsou to vybrané historické popisy trubarúrú, minstrelů, truvérú, skavenů(?) a dalších různých druhů, inu, BARDŮ. ;) Bohužel toho, kdo to dával dohromady, už roky není možné nalézt. Ten ZIP/RAR se MOŽNÁ dostal dál, ale protože jsem cca 3 roky (ne-li déle) zpátky ztratil s RPG scénou kontakt, bojím se, že stopa již vychladla, a na případném Bardovi by se muselo začít dělat z totální nuly.
Zvěd - Někde jsem míval svůj náčrt všech potenciálních/natipovaných nových povolání pro DrD+, a část Zvěda snad byla použita pro psaní některých směrů Assassina, ale to je tak maximum.
Vědma - Před mnoha a mnoha lety se nějaký fanda na fórech vytahoval, že něco takového píše, a od té doby ho už nikdo nikdy neviděl. ;D

Mnich - Tak já se píšu s knížkou a vy mu dáte úplně nejmíň hlasů.
U BASSTRDZ!!! :D
No nevadí! Stejně se o něm rozepíšu víc než o tom vašem slavném Alchymistovi! :D
(koho fakt nezajímá, jak vznikalo failnuté povolání, může směle skočit na poslední odstavec)

Mnicha jsme testovali a sice jsem mu napsal spoustu krásnejch textíků, vlastně jsem ale stvořil psychopatické monstrum které rozpláče i otrlého pídžeje. A Kněz je vedle něj úplně k ničemu.
Cože? Jak to? A co to vlastně jako má bejt, Mnich?
Mnich by si zasloužil jiné jméno, jenom nevím jaké.
Když koncept vznikl, pracovní název byl "Poutník Duše" - to mělo vystihovat tři fakta:
1. Je to povolání Víry (ne Meče či Magie)
2. Je to teoretik (jako Theurg, ne jako Čaroděj)
3. Je praktický (aneb Poutník je myšleno i doslovně)
Kdybych si tehdy všiml, že se body 2. a 3. tak trochu vylučují, vypadalo by dnes všechno jinak. :DDD (tohle je přinejmenším důvod, proč z toho vzniklo těžce nevyvážené (overpowered) povolání)
Výsledná příručka se netváří zas tak špatně (je téměř komplet, chybí asi jen 15% abilit (škoda že těch nejzajímavějších)), na doprovodné texty jsem dost hrdý. Dal jsem si fakt práci, abych redefinoval slovo mnich. :DD
Nejlepší jméno by byl Jedi (Rytíř Jedi ano :D (Sith je také možnost)). Možná by šel i ten klerik.
"Mnich" ve hře dělá tři věci:
1. Mimo hru si místo boha a principů vybere pouze Přikázání. Přikázání je v příručce cca 60, protože máte asi 6 směrů (jak je v Pluskách zvykem) a levelením se postupně dostáváte k 10 přikázáním, takže 6x10=60 (ano, směry/přikázání je samozřejmě možné téměř libovolně kombinovat).
2. Během hry musíte dodržovat Přikázání. Podle toho, jak se jimi řídíte, se blížíte nebo oddalujete od Nirvány - jak na tom jste si vedete v osobním deníku, a úroveň vašeho osvícení má přímý vliv na vaše schopnosti. (Zároveň nemůžete dosáhnout úplné nirvány dokud nemáte nejvyšší úroveň nebo tak něco, to aby ta tajemná Nirvána (maximální osvícení) nebyla až moc dosažitelná ;))
3. Za odměnu: mnich průměrně osvícený (relativně ke své úrovni) je schopný manipulovat s lidmi jako kněz, ale místo systému zdlouhavého získávání Vlivu má jakási "zaklínadla", takže požadovaného efektu dosáhne v jednom kole. Připravte se na stáda slintajících přisluhovačů, které vám bude závidět opravdu každý Kněz.
Radši vám ani nebudu říkat, že taky uměl dost slušně bojovat i léčit.
Pokud by vás Povolání Víry přeci jen zajímalo, vězte, že po testovací kampani byl Mnich do mého workshopu, kde ale tak nějak do dnes čeká na nová Pluska.

POSLEDNÍ ODSTAVEC
Je vysoce pravděpodobné, že žádný další Mnich už nevyjde, namísto toho se část z něj přesune do případného Paladina nebo nového Kněze. Taky by to mohlo být Pokročilé povolání... počkat, cože? Ano, řekl jsem Pokročilé povolání!
Ale to už je na jiný post. ;)

VŠEM CO HLASOVALI NAMNOHOKRÁT DĚKUJI, DATA BUDOU ZPRACOVÁNA PRO POTŘEBY VÝVOJE NOVÝCH DRAČÁKŮ ;)

Gran - 9. prosince 2016 02:35
Gran

Tvůrčí tým dostal při/po nešťastném spuštění webu tak zabrat, že se totálně rozpadl, ve fórech s vývojem je mrtvo a někteří autoři už roky nebyli na internetu (radši se z nich stali Hraničáři a zmizeli do divočiny, hezky podle v1.6 Pravidel pro Pokročilé).

Treeleaf - 7. prosince 2014 15:13
Treeleaf

Tak od nešťastného spuštění webu (následného zavření) uběhl již skoro půl rok a žádné nové informace se nenaskytly, což je veliká škoda.

Umřelo to? Pokračuje vývoj? Co se stalo? ...

Treeleaf - 13. června 2014 19:35
Treeleaf

Mrtvo, mrtvo po pěšině :(

Treeleaf - 12. března 2014 21:53
Treeleaf

Gran 12. března 2014 02:37
Ok.
Dej vědět, už jsem namlsaný na nějaké ty podrobnosti :)

Gran - 12. března 2014 02:37
Gran

Zeptám se.

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 ... 42 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)