Dračí Doupě Plus (3 strany zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Dračí Doupě Plus

Správci:Gran
Popis:Hrajete? Chcete zvědět něco nového či se podělit o své zkušenosti?
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Co byste řekli na Pokročilá povolání v Pluskách? (např. Hraničář => Chodec, nebo Druid)
Přesně tohle mi v Pluskách hrozně chybí!0
Zní to dobře. :)1
Ocenil bych, jen když by to skutečně přineslo nová povolání/schopnosti.3
V dračáku mi to nevadilo, takže proč ne.0
Neměl bych radost, ale přežil bych to.0
Naprosto zbytečná změna.0
To si chcete ušetřit práci při psaní těch nových povolání nebo co?!1
DrD+ mě nezajímá. / Tak nebo tak bych to nehrál.5
10 celkem
Nástěnka:
INFO K ANKETĚ
Jak by to mohlo vypadat (není závazné, jen pro představu):

Hraničář - Druid a Chodec
Alchymista - Pyrofor a Theurg
Mnich? - Kněz a Paladin
Bojovník - Válečník a Zaklínač
Zloděj - Vrah a Lupič/Zvěd
Bard - Herec? a Muzikant?
Čaroděj - Mág? a Vědma?

(a nechybí vám Šaman? ;D)




Fan weby

RomiKova družina - Stránky na netu asi nejznámější a nejpočetnější družinky s hromadou užitečných věcí
RomiKovic nová site
DragonLords - Stránka s několika málo doplňky a texty k DrD+.
Orb - Vývoj světa pro DrD+. Odkaz vede na diskuse na RPG Fóru.

ProFantasy.com - Nesouvisí přímo s DrD+, ale rozhodně užitečné stránky.





Diskuse ke hře

Dračí Doupě Plus - Všechny diskuse k DrD+ na RPGForum.cz.

Archivní:
Obecná diskuse k pravidlům
Bojovník
Čaroděj
Zloděj
Theurg
Hraničář
Kněz
Paladin (Lopuch.cz)
Alchymista (Lopuch.cz)





NOVÁ POVOLÁNÍ

Informace k vývoji nových povolání. Čísla v závorkách jsou hlasy z ankety "Jaké další povolání byste chtěli nejvíce?" (pro zajímavost; 137 hlasů celkem).
- Alchymista (31) - cca75%, bohužel stagnace
- Assassin (21) - cca25%, stagnace
- Zaklínač (20) - nic
- Druid (14) - téměř nic
- Paladin (12) - 10%, stagnace
- Chodec (11) - nic
- Bard (10) - téměř nic
- Zvěd (8) - nic (něco použito v Assassinovi)
- Vědma (7) - fáma a nic ;D
- Mnich (3) - 90% textů 10% vyvážení, nejlépe přepracovat do Kněze či Paladina

Dodatky

Rukověť Tkáčova - Pojednání o vazbách, odrazech a dalších; oficiální; jen pro PJ!
Jak psát pro DrD+ - Formální zásady při psaní nových textů (povolání apod.).

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 6 7 ... 42 ⇒|

Gran - 22. ledna 2014 14:41
Gran

Podle mě se u DrD2 nedostatečně rozhodli, zda jde o hru pro začátečníky, pokročilé, či pro experty, a je to na ní dost vidět.

Amthauer - 22. ledna 2014 13:34
Amthauer

Alatrej 22. ledna 2014 09:29
K DrD 2 jsem tady dokonce napsal recenzi. Není to špatný systém, ale já (my) nakonec zůstali věrní DrD+, které vnímám jako nejlepší. A zrovna kněze a zejména bojovníka bych trochu překopal, ti mi přijdou slabí. Čaroděj je zas až moc over-powered. Theurgovi by se šiklo přidat pár věcí, jinak základ je fajn. Asi nejlépe jsou podle mě uděláni zloděj a hraničář.
- What is a life devoid of strife?

Alatrej - 22. ledna 2014 09:29
Alatrej

DRD+
Taky se trošku vyjádřím. Hrál jsem ho pár let a není to špatný systém, když pomineme ty hodinové boje jeden na jednoho. Myslím si, že bojovník je udělanej dobře. Je srozumitelný. Naproti němu je Theurg oříšek jak pro hráče tak pro PJho. Taky neomezené pravidla v používání živlů Hraničářem. Ovládl jsem malou masu... To je jak veliké? Pak je tam kněz, který je vymyšlen dobře, ale chtělo by to manuál pro PJho, aby se naučil hrát jeho kámoše boha. Takže si myslím, že Bojovník není třeba předělávat. Však ten bojovej systém jo.

DRD 2
Teď jsem k němu čichnul a zajímá mně názor dalších zkušených hráčů co se s ním potkali. Tento systém je napůl Faitkový a napůl něco. Taky jsem doufal, že se zrychlí bojoví systém a vrátí se tak k odkazu Drd 1.6 no a oni vymysleli podobně složitý systém jako je u DRD+ možná ještě složitější. Vše cmrdnuté Fait systémem. Je na něm pozitivní ten systém multipovolání, ale jinak i RPG souboje. Viz vyslíchání někoho strašně prodluižuje hru a ubírá to na RPG a víc se hází. No a pokud Pj začne ve výslechu ignorovat hody a začne si to ghrát jak chce tak to tomu dává taky jiný rozměr.
Keci keci kecičky mám už stoho botičky :)

Treeleaf - 18. ledna 2014 13:21
Treeleaf

Gran 18. ledna 2014 04:47

Výborně, to rád slyším. Nějakou officiální website jsem tím myslel :D.

Chápu, málo kdo má rád, když je při práci otravován tím, že by měl někomu něco vysvětlovat.
Pokud bys tedy měl chuť a k oné věci se dokopal, myslím (možná i s jistotou mohu říct), že by to valnou část fanouškovské komunity velice potěšilo.

Ano máš pravdu, teď je spíše problém v tom, že většina lidí ani neví, zda se něco děje či ne, ikdyž už se ta třetina z nich prokouše na nějaké stránky (tyto, rpg forum, lopuch ...), tak se o žádné informace na nich uvedené nemůže opřít, neboť je to vše buď "out od date" (viz rpg forum, kde jsou poslední informace k roku 2010 a to možná přeháním), či nemají jistotu, zda je to spolehlivý zdroj.

Ale pokud je pravda, že se chystá nějaká offiko webovka, tak by se měli všechny tyto otazníky rozplynout. A ta volná diskuse a stovky otázek na vývojáře, ty přijdou až bude vhodná doba (až uznají/te, že jste na to připraveni).

Amthauer - 18. ledna 2014 11:41
Amthauer

Hele, chtělo by to nějaké povolání zaměřené na vrh většími zbraněmi. Ty zbraně tady existují, ale je k nim vázaných přesně nula schopností. Už jsem si jednou chtěl udělat nějakého vrhače oštěpů, seker apod. a narazil jsem. Zloděj má malé vrhací zbraně a bojovník umí leda vrhat zbraněmi, kterými by se normálně vrhat nemělo. :)
- What is a life devoid of strife?

Gran - 18. ledna 2014 04:47
Gran

Chystá se website, to snad trochu uspokojí poptávku po informacích. =)

Nemůžu ti poskytnout žádný kontakt, ale protože jsem svým způsobem sám vývojář, můžu se dokopat a přečíst, co tam zrovna hoši řešej... a pak o tom trošku podat zprávu. Samozřejmě spousta věcí je CLASSIFIED. :D Rozhodně se ale můžeme těšit na jednotnější systém zranění, svižnější souboják aaaaaa podle všeho teď dělaj něco s celým Bojovníkem. :D

Co se otevřené diskuse týče, na jednu stranu s tebou souhlasím, na stranu druhou je na něco takového, a nechci vysvětlovat proč, ještě brzo. Ale věřím, že v souvislosti s tou website to nějakým způsobem přijde. ;)

Treeleaf - 17. ledna 2014 18:34
Treeleaf

To rád slyším, jen je škoda, že je o tom tak málo informací.
Škoda, že se do nějaké konverzace nezapojují samotní vývojáři.
Škoda, že neexistuje nějaké ofiko forum (rpg forum doopravdy není offikem).

Pokud by jsi náhodou měl nějaký kontakt na samotné vývojáře, mohl bys mi ho poskytnout? (do PM).

Velice rád bych viděl nějakou diskuzi, kde by se lidé mohli rovnou vývojářů ptát, či s nimi takto nepřímo spolupracovat. Myslím, že by to vůbec nebylo na škodu.

Velmi by to prospělo, jak samotnému vývoji, tak obecnému "knowhow" o hře.

Gran - 16. ledna 2014 22:04
Gran

Treeleaf 16. ledna 2014 21:57

Mohu ti z první ruky nabídnout jen malou, ale zato velice čerstvou informaci, že vývoj stále postupuje, jen jsou některé mechanismy momentálně propracované až moc a není úplně jisté, kdo celej vývoj moderuje. :D Jinak to ale stále ještě vypadá slibně, i Altar se tváří (za oponou) optimisticky. .)

Treeleaf - 16. ledna 2014 21:57
Treeleaf

:D nic, jen že živí toho namluví více.

No doufám, že se na tom opravdu pracuje, jsem velkým fandou drd+ a obecně her s hodně propracovanými mechanismy.

Takže kdyby bylo nové infečko odněkud z první ruky (na RPGforu je leda tak *****) tak budu rád, když se zde objeví :)

Gran - 16. ledna 2014 20:22
Gran

Nope, jenom tohle. Co máš proti nemrtvým?

Treeleaf - 16. ledna 2014 17:45
Treeleaf

Zdar,

Je nějaké nové info ohledně verze 2.0., či existuje nějaké živé forum, krom tohoto, kde bych přišel k aktuálním informacím?

Gran - 18. listopadu 2013 01:01
Gran

Nj, zasraná 1.0. :D

Amthauer - 9. listopadu 2013 18:44
Amthauer

Mám tady takový paradox. Pokud chceme rozvíjet dvě vlastnosti na co nejvyšší stupeň, tak na to rozhodně není nejlepším povoláním to, které je má jako hlavní. Z toho plyne pár paradoxních situací:

- Zloděj na třeba 10. úrovni může být tak silný a obratný, jak o tom může bojovník leda snít.
- Čarodějové i kněží nejspíš v průběhu několika měsíců bez problému porazí theurgy v soutěži "kdo přečte víc knih a sbalí víc holek".
- Hraničář na třeba 10. úrovni může být tak krásný, že o tom zloděj může leda snít.

Atd.
- What is a life devoid of strife?

Gran - 29. prosince 2012 18:18
Gran

Amthauer 29. prosince 2012 17:40

Good point. :D

Amthauer - 29. prosince 2012 17:40
Amthauer

Gran 29. prosince 2012 17:34
Tak povolání assassin musí být fakt kruté, když v míře drsňáctví porazilo i hraničáře v jejich vlastní příručce a to ještě dříve, než bylo vůbec vymyšleno. :)
- What is a life devoid of strife?

Gran - 29. prosince 2012 17:34
Gran

Amthauer 29. prosince 2012 11:03

Napovím, že zatímco Zloděj se učí drobným praktickým dovednostem, Assassin se točí kolem něčeho, co může mít až duchovní význam, a má to jméno Mise. ;)

Ale neznamená to, že by se nedokázal uplatnit - podívej se na teoretika Theurga, jakou je schopný nadělat paseku. ;)

Amthauer - 29. prosince 2012 11:03
Amthauer

Gran 28. prosince 2012 23:46
Assassin teoretik?
- What is a life devoid of strife?

Gran - 28. prosince 2012 23:46
Gran

A ještě pro upřesnění (sry za triple post): ve vývoji jsou vlastně jen Alchymista, Assassin, Mnich a Paladin.

(VSUVKA:
všimněte si:
magie - Čaroděj x Theurg
duchovno - Mnich x Kněz
lidé - Paladin x Bard
zákeřnost* - Zloděj x Assassin
příroda - Hraničář x Druid
mechanika - Bojovník x Alchymista

...aneb co směr, to Praktik a Teoretik.

*nemám teď po ruce lepší výraz
KONEC VSUVKY)

O Vědmě padla zpráva před mnoha lety a od té doby o tom týpkovi, co se o ní zmínil, nikdo neslyšel (a pokud vím, nebyl to nikdo "oficiální"). Na Druidovi prý začal dělat autor Hraničáře, ale i ten se od celého Pluska velice brzy distancoval (dost možná ne vlastním zaviněním, nerad bych tu někomu křivdil). K Bardovi začal jeden člověk dělat výzkum (různé typy bardů napříč historií), ale nejenže se nikdy nedostal k tomu, aby sepsal alespoň návrh, ale ani se mi z něj nepovedlo vytáhnout výsledky toho, co zjistil (a to jsem ho uháněl i na GameConu).

Co se týče ostatních povolání - Chodec, Zaklínač a Zvěd - tak na nich ani nikdo pracovat nezačal. Jsou prakticky "do počtu" (vzpomeňme na kombinatoriku a připomeňme předpoklad Plusek, že každé povolání definují dvě ze šesti Vlastností) a jejich "nástřel" či "koncept" (na pár řádků) navrhla akorát má maličkost (prakticky for fun). U těchto tří je ostatně otázka, zda by se v nich našlo dost materiálu na celou knížku (tady by asi opravdu stačil ten multi-class - na druhou stranu, třeba by se pro danou kombinaci Vlastností našlo ještě nějaké lepší povolání, které by už jen ze svého názvu dávalo tušit větší potenciál...).

Gran - 28. prosince 2012 23:31
Gran

Mimochodem, přestože se uvažuje nad pracovním multi-classem (kvůli zajištění vyváženosti hry), pravděpodobně nebude nikdy oficiálně zaveden. DrD+ je hra, která tlačí na specializaci postav a na to, že každá družina pracuje jako specifický a dobře promazaný stroj, kde každý prvek má svou jasnou funkci a sám o sobě ve většině situací spíš neobstojí (nebo obstojí s obtížemi), na rozdíl od her typu DnD, kde se jede na univerzalitu a kde se postava po pár prvních levelech bez ostatních v klidu obejde.

Gran - 28. prosince 2012 23:29
Gran

Tenhle argument potkávám často a ano, těch 6 původních povolání je dost obecných na to, aby se případným multi-classem dalo kdeco vyřešit, ale:
1) Zavést multi-class do 1.0 by totálně dorazilo už tak křehkou vyváženost hry.
2) Přestože si tvůrci nových povolání musí dávat pozor, aby "nevykrádali" ta původní, je až s podivem, kolik nových schopností, mechanik a myšlenek se v těch nových povoláních nachází.

Např. u Jarikova (tvůrce Kněze) Paladina je toho na kompletní DrD+ povolání zatím dost málo (odhaduji, že z hlediska schopností a mechanik je hotový tak z 30-50%, ale lehce si to teď cucám z prstu, už je to nějaký čas, co jsem ho četl), obzvlášť s předpokladem, že postava na 21. úrovni ovládá maximálně třetinu svého povolání, ale všechno to jsou moc zajímavé věci a věřím, že to ještě půjde dodělat.
Takový Mnich pak výsledky kolikrát připomíná Kněze (ta podobnost připomíná vztah Čaroděje a Theurga), ten už je ale pro změnu zase skoro hotový (a co se koncepce a mechanik celého povolání týče, je postaven na jiném principu, byť ano, stejně jako ostatní povolání se cca drží "šestera směrů") - chybí mu poslední kapitola (schopnosti posledního "archetypu", když to takhle řeknu) a přepracování do verze 2.0.

Rozhodně to tedy nikdo z tvůrců (nových i původních) nepovažuje za zbytečné (AFAIK), přestože verze 2.0 má nad novými povoláními jasnou prioritu.
(Ostatně DrD+2 mění spoustu svých mechanik, což povede v některých případech k dost drsným zásahům do původních povolání - např. z předělávání Theurga se jednou někdo zblázní.)

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 6 7 ... 42 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)