Dračí Doupě Plus (30 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Dračí Doupě Plus

Správci:Gran
Popis:Hrajete? Chcete zvědět něco nového či se podělit o své zkušenosti?
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Co byste řekli na Pokročilá povolání v Pluskách? (např. Hraničář => Chodec, nebo Druid)
Přesně tohle mi v Pluskách hrozně chybí!0
Zní to dobře. :)1
Ocenil bych, jen když by to skutečně přineslo nová povolání/schopnosti.3
V dračáku mi to nevadilo, takže proč ne.0
Neměl bych radost, ale přežil bych to.0
Naprosto zbytečná změna.0
To si chcete ušetřit práci při psaní těch nových povolání nebo co?!1
DrD+ mě nezajímá. / Tak nebo tak bych to nehrál.5
10 celkem
Nástěnka:
INFO K ANKETĚ
Jak by to mohlo vypadat (není závazné, jen pro představu):

Hraničář - Druid a Chodec
Alchymista - Pyrofor a Theurg
Mnich? - Kněz a Paladin
Bojovník - Válečník a Zaklínač
Zloděj - Vrah a Lupič/Zvěd
Bard - Herec? a Muzikant?
Čaroděj - Mág? a Vědma?

(a nechybí vám Šaman? ;D)




Fan weby

RomiKova družina - Stránky na netu asi nejznámější a nejpočetnější družinky s hromadou užitečných věcí
RomiKovic nová site
DragonLords - Stránka s několika málo doplňky a texty k DrD+.
Orb - Vývoj světa pro DrD+. Odkaz vede na diskuse na RPG Fóru.

ProFantasy.com - Nesouvisí přímo s DrD+, ale rozhodně užitečné stránky.





Diskuse ke hře

Dračí Doupě Plus - Všechny diskuse k DrD+ na RPGForum.cz.

Archivní:
Obecná diskuse k pravidlům
Bojovník
Čaroděj
Zloděj
Theurg
Hraničář
Kněz
Paladin (Lopuch.cz)
Alchymista (Lopuch.cz)





NOVÁ POVOLÁNÍ

Informace k vývoji nových povolání. Čísla v závorkách jsou hlasy z ankety "Jaké další povolání byste chtěli nejvíce?" (pro zajímavost; 137 hlasů celkem).
- Alchymista (31) - cca75%, bohužel stagnace
- Assassin (21) - cca25%, stagnace
- Zaklínač (20) - nic
- Druid (14) - téměř nic
- Paladin (12) - 10%, stagnace
- Chodec (11) - nic
- Bard (10) - téměř nic
- Zvěd (8) - nic (něco použito v Assassinovi)
- Vědma (7) - fáma a nic ;D
- Mnich (3) - 90% textů 10% vyvážení, nejlépe přepracovat do Kněze či Paladina

Dodatky

Rukověť Tkáčova - Pojednání o vazbách, odrazech a dalších; oficiální; jen pro PJ!
Jak psát pro DrD+ - Formální zásady při psaní nových textů (povolání apod.).

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 42 ⇒|

Gran - 31. srpna 2007 20:40
Gran

Džizis a Chodec. Stejný případ jako u Druida.

Prostě o DrDo rozvoj Hraničáře není zájem =P

P.S. Ne, neuznám, že se mi moje teorie trošišku bortí =P ;)

Gran - 31. srpna 2007 20:39
Gran

Tedy, nepočítaje Druida, tím jste se ale mohli stát až na 6. úrovni... a já nevím jak vy, ale jen s jedinou postavou jsem se dostal za 6. úroveň (konkr. na úroveň sedmou =P), a byl to zrovna válečník (bojovník), takže =P

Gran - 31. srpna 2007 20:38
Gran

Ano, dle mého očekávání zatím vede Alchymista (ač hlasů zatím nemáme moc). I obecně je to nejvíce chtěné povolání - spoustě hráčům, kteří ho hráli v DrDo, v Pluskách zkrátka chybí.
Ostatní povolání totiž nebyla ani ve starém dračáku... to způsobuje, že je Alchymista předbíhá.

Irian - 31. srpna 2007 13:50
Irian

Miar 31. srpna 2007 10:20
Ne, jen jsem četl první verzi Granova mnicha a dost mě to zaujalo a jsem zvědavej na další... takže si to trochu přestřelil xP
http://havrane.xf.cz - nejlepší stránky vo houbách :)))

Miar - 31. srpna 2007 10:20
Miar

Irian 30. srpna 2007 22:32
ty musíš podlízat fakt každému co? :-P

hlasuju pro druida (mám pro něj slabost), i když do toho nemám co kecat, ještě jsem si nepořídil ani příručku pro hráče :D
chrocht

vrab - 30. srpna 2007 22:42
vrab

Bard. Jednoznačně barda ! :)) Člověk kterej si ho oblíbí tak ho nepustí :) A že vim o čem mluvim :)

Irian - 30. srpna 2007 22:32
Irian

Gran 30. srpna 2007 22:29
Mnich!!! :D Granův Mnich!!! :DDD
http://havrane.xf.cz - nejlepší stránky vo houbách :)))

Gran - 30. srpna 2007 22:29
Gran

A mamé tu, tuším, první anketku =)

Aby se neřeklo, tak si dovolím nehlasovat... stejně bych nevěděl, co zvolit .)

Gran - 30. srpna 2007 22:25
Gran

Reakce na někoho:

S tím Sapkowskim... nevím, když napíšeš povolání Zaklínače, kterému vymyslíš 6 archetypů (nemusí to být nutně archetypální, ono se prostě se šestkou v Pluskách hravě pracuje... je to kouzelné číslo, vše funguje na šestkách, když něčeho uděláš šest, máš jistější, že bude povolání systémovější apod.) a jeden z nich inspiruješ Sapkowskim, to znamená, že kdo se bude snažit, poskládá zaklínače ze Sapkowskiho... nevím, co by k tomu mohl tvůrce Geralta říci .) Možná tak "Pěkný hoši" .)

Dart - 30. srpna 2007 21:28
Dart

Profa 30. srpna 2007 19:06

No áno... to čo je navrhnuté na tom linku skutočne podkopáva stabilitu. To môj návrh nie. Pokiaľ sme sa presne nepochopili, tak skús dáke kontrolné otázky.

Dart - 30. srpna 2007 21:18
Dart

Profa 30. srpna 2007 19:04

Výber "najlepších" som omezil na úrovne, ktoré boli pôvodne navrhnuté, takže z tejto strany o nič neprichádzame. Akurát si vyberie niečo, čo odpovedá i jeho charakteru. Štruktúra ostáva podľa plánov Altaru... až nato, že nemusíš brať prvé 3 archetypy, ktoré nechceš len preto, že vo štvrtom je niečo zaujímavé. (pri správnej úrovni si to budeš môcť vybrať...) Úprimne som sa takto na niektore smery archetypov vykašlal. Nie je pre mňa zaujímavé prekopávať sa nepotrebnými schopnosťami len pre získanie niečoho čo sa mi hodí. To je ako by si sa učil jazdiť na aute len preto, aby si mohol jazdiť na motorke. Niečo ti to dá, ale je to strata času.

- zlodej si nemôže vyberať... bojovník ich zas nespraví bo na to tiež nemá (viď mechanizmy a náročnosť)... Ty si síce tú schonosť vyberieš, bo tvoja úroveň jej už odpovedá, avšak tvoje atribúty sú v tomto smere tak nízke, že to nespravíš...

- theurg... viď zlodej => náročnosť mechanizmu... proste to ten bojovník nedá (nezabúdajme že iný archetyp = iný potrebný atribút, čiže to nie je žiadna sranda!)

- áno, čakal som zrovnanie s čarodejom a v podstate je to jediné omezené povolanie, na ktoré ti nič nepoviem. Avšak nie je problém sa s PJ-on dohodnúť, že si musí vybrať len dve kúzla zo smeru. Keď si ten smer vyberá, tak asi vie prečo. (preto som vytvoril špecializáciu na archetyp, ak si ju kupuješ, asi vieš prečo)

- hraničiar... je aj nie je. PJ to určuje podľa RP a RP tvorí hráč. Takže hráč len tíško čaká na svoju príležitosť, prípadne ju vytvorí a má schopnosti v kapse.

Vďaka za názor cením si toho a myslím si, že to bude dobré.

Profa - 30. srpna 2007 19:06
Profa

Pardon, link je tady:http://www.lopuch.cz/klub.php?klub=drda___bojovnik&to=866

Profa - 30. srpna 2007 19:04
Profa

Dart 30. srpna 2007 13:04
To je zajímavé, nicméně na Lopuchu se toto nedávno řešilo a došlo se k závěru, že by se tím nakopala stabilita. Posílám link na tamější verzi "úpravy":
<a href="http://www.lopuch.cz/klub.php?klub=drda___bojovnik&to=866">Úprava</a>
Je nutno zdůraznit, že je jen na PJ, zda toto povolí.
ad Dart - ale ostatní to mají taky dost omezené (navíc bojovník je archetypální povolání a tedy by měl být tímto způsobem stavěný:

- Zloděj si nemůže vybírat na začátku ty "nejlepší", protože na ně nemá ani potřebné schopnosti, ani vlastnosti.

- Theurg má formule omezené jak sférou, tak náročností vyvolání.

- Čaroděj je omezený náročností vyvolání a možností výběru (podle oboru, ve kterém postupuje).

- U hraničáře nemůžu argumentovat, neznám ho, ale tam je výběr nových schopností pod kontrolou PJ (aspoň myslím).

Prófa

Dart - 30. srpna 2007 13:04
Dart

Bojovník – upgrade

Úvod:

Porovnal som si viacero povolaní a prišiel som k nasledujúcemu záveru. Taký zlodej dostane na začiatku body, za ktoré si nakúpi svoje špecialitky. Ak by som chcel hovoriť obrazne, povedal by som že hráč zlodeja prišiel do predajne s bonboniérami, jednu otvoril a vybral si z nej len tie bonbóniky, na ktoré má chuť a ktoré si môže dovoliť kúpiť. Až postúpi na vyššiu úroveň, získa x bodov a poď ho opäť nakúpiť to čo chce. Niečo podobné má i hraničiar, theurg, či čarodej. Pri prestupe po každé rátajú s tým istým počtom bodov.
Bojovník však príde do predajne a nevyberie si svoje bonbóniky. Musí vziať celú bonboniéru tak ako je, aby o ďalšiu úroveň dosiahol na tú za ňou (archetypy), ba čo viac. Prvý a každý štvrtý dostane o jeden bod menej (sem sa ešte dostaneme) Zdá sa vám to fér? Mne nie. Z tohto dôvodu dávam i bojovníkovi 2 body na nákup.

Takže na prvej úrovni má 2 body. Aby sme sa ako tak držali pravidiel, za prvý bod si bojovník kúpi špecializáciu. V ponuke je Gladiátor, Šermiar, Bijec.... celkom 6 (a dúfam, že pribudne i elementarista, len neviem kedy :P ). Druhý bod môže vložiť len do toho načo má a to je zatiaľ iba prvá schopnosť v špecializovanom obore. Avšak môže si bod ponechať na niečo zaujímavejšie. Prečo si ale nekúpi teda niečo z iného archetypu, keď vo svojom špecializovanom si nevybral? Odpoveď je jednoduchá. Na prvej úrovni môže vo svojej špecializácií vstúpiť na prvý stupeň archetypu, avšak do ostatných, kde sa nešpecializuje, potrebuje dvojnásobnú úroveň.

Teda povedzme, že si ako špecializáciu kúpite rytiersky štýl. Na to, aby ste si vybrali niečo zo šermu z prvého stupňa archetypu, budete potrebovať druhú úroveň postavy. Pre druhý stupeň arch. 4. úroveň postavy.... vždy je to dvojnásobok. Jedine v špecializovanom obore platí úroveň = archetypu. Teda rytier na 5.tej úrovni môže vyberať vo svojej špecializácií pokojne na 5.st archetypu.
Príklad:
Archetyp/potrebná úroveň
Šermiar 2.st./4. úroveň
Gladiátor 3.st/6. úroveň
Rytier 5.st – špecializácia/5. úroveň
Tu vidíme, že bojovník na 5. úrovni si môže vyberať z 5.st archetypu vo svojej špecializácii a len z 2.st zo všetkých ostatných smerov.

Výhoda bodov.
Nakoľko sme rozpustili archetypy, nie je nutné vyberať si to čo hráč nechce len preto, aby dosiahol to čo chce. Prečo kupovať 3.st archetypu len preto aby som dosiahol niečo, čo je na štvrtom?

Teraz by sa dalo namietať, že i zlodej potrebuje splniť dáke predpoklady a tiež theurg musí vedieť niečo len preto aby sa naučil niečo iné. No tam je aspoň logické usporiadanie. Predsa nemôžem požadovať ovládanie salta bez akrobacie (to znamená, že nezlodej salto nespraví? Omyl, obecná dovednosť atletika – nespraví ho tak obratne, to je už ale voľba zlodeja, že sa chce zlepšiť v atletike). To isté sa dá urobiť aj tu. Stačí sa pohrať s tým, čo je príbuzné. Napríklad chrabrosť rytiera a jazdectvo na koni mi nepríde nijak príbuzné, ba čo viac, ak mám gladiátora, ktorý na koni zvykne jazdiť, tak si pre tú vlastnosť prídem. Spolu s ňou získam i chrabrosť... no dobre kôň vycíti strach, ale to je už zahrnuté v obecnej dovednosti. Čo ak má môj gladiátor 48 fóbií? To mi bude chrabrosť asi pekne kafrať do charakterníku. A asi mi tá chrabrosť pri ovládaní koňa bude na dve veci.... (berte to ako príklad... v tej knihe je takých kombinácií viac...)

Ešte podotknem, že pri dosiahnutí 3.st archetypu získa bojovník bod do Bč (boj). Vychádza mi to na 5 schopností jedného archetypu. Čiže ak dosiahne 5 ľubovoľných schopností (jedného archetypu), má nárok na ten 1bod do Bč (boja). Ďalej musí zmeniť archetyp a tak získa len jednu schopnosť. Pri rozpustení archetypov pravidlo musenia zmeniť smer odpadá. Nakoľko však bojovník opäť získal pri prechode 2 body, môžeme nezrovnalosť vyriešiť tak, že si za jeden kúpi ten bonus do Bč (nutno podotknúť, že si ho kúpi neskôr bo na 3.úrovni naň nebude mať). Tým sa opäť vyrovnala rovnováha a na konci bude mať presne toľko dovedností koľko bolo pôvodne plánovaných, s tým rozdielom, že bude mať viac tých ktoré aj chcel.

Taktiež je tu možnosť, žeby si ten bonus nemusel kupovať a má ho zadarmo. Ono sa ten bodík dá minúť i inak. Ešte na okamih sa vrátim ku tej špecializácií. Dá sa ich kúpiť i viac, takže môže mať pokojne aj dva, či tri smery. Otázkou ostáva, či nový smer bude stáť tiež len jeden bod, alebo body dva... tretí tri a šiesty šesť. Nechávam na vás. Mne sa nepozdáva myšlienka mať viac ako dva smery, zato dva sa dajú celkom pekne ukočírovať, takže zaplatiť dva body za druhú špecialitu je obstojné. Platiť 3 má byť už skôr na zastrašenie, avšak to zrejme ani nie je reálne. Mať 3 špecializácie a len dva body každú úroveň na prerozdelenie... zbytočnosť. Na tú tretiu stranu sa pokojne dostanem aj cez tú úroveň ;)

Zhrnutie:
Na každej úrovni získa bojovník dva body. Za prvý si kúpi špecializáciu (smer) napr. Šermiar.
Pre postup po archetypoch platí, že pri špecializácií je stupeň úrovne postavy rovná stupňu dosiahnutého archetypu (špecializácia 1:1 úroveň postavy). Pre archetyp, ktorý nie je špecializáciou bojovníka platí, že na danú úroveň archetypu môže siahnúť len pri dvojnásobnej úrovni postavy (nešpecializovaný archetyp 1:2 úroveň postavy). Dovednosti z arhetypov si kupuje za body, pričom body si môže i akumulovať. Dovednosť si môže zakúpiť len ak na ňu s úrovňou dosiahne (to aby sme zachovali i istú postupnosť pravidiel, povedzme zrelosť charakteru zvládnuť danú vec...). Po zakúpení 5-tich ľubovolných doveností jedného archetypu (vrátane navýšenia) získava nárok na bonus ku boju, ktorý si buď musí zakúpiť, alebo hodostane zadarmo (ja si myslím, že bojovník sa v boji dosť namaká a zaslúži si ho aj zadara, napokon.... zrejme si kúpi aj druhú špecializáciu a tam dva body minie, takže žiadna veľká strata....).

Ps: To či si hráč môže kúpiť všetky 3 stupne jednej dovednosti (napr. chrabrosť) naraz, už nechám na vás. Zatiaľ ostanem pri tom, že na jednej úrovni si môže kúpiť len jeden stupeň, čiže každú dovednosť bude pilovať minimálne 3 úrovne (tiež podľa pôvodného zámeru pravidiel...)

beorn - 30. srpna 2007 09:20
beorn

Gran 29. srpna 2007 21:23
Ty elementární kouzla bych mu nedával. To už mi připadá, že by nebylo nic, co by nedokázal.
- odolnost vůči jedům, nemocím, strádání
- odolnost vůči mentálním praktikám
- bojové finty
- transy, meditace a jedy pro zlepšení svých vlastností a schopností
- mentální a elementární kouzla

Já bych mu radši něco oddělal a ten zbytek bych udělal tím pádem silnější.

No ale bavíme se o tom, jako už by ho někdo tvořil, a zatím je i fáze zahájení v nedohlednu :-)
Každopádně bych řek, že má Zaklínač díky Sapkowskému docela slušnej potenciál stát se neotřelým a oblíbeným povoláním. I když by přesně nekopíroval tu Sapkowskeho verzi.

PS: Hele, teď mě napadlo, že by se mohla dát nějaká alfa verze Zaklínače Sapkowskemu, aby se k ní vyjádřil. Nedávno jsem totiž zjistil, že taky trochu fušoval do her na hrdiny (počin Yrrhedesovo oko). To by bylo super ne?
The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman, as the most dangerous plaything. -Friedrich Nietzsche
PJ roku - «AK» 2009

Dart - 29. srpna 2007 21:43
Dart

Oki... skusím spísať svoju predstavu podrobne...
Taktiež som upgrade-ol systém bojovníka, tak aj to spíšem a hodím vám to sem... chcem vedieť váš názor... Som si vymyslel kotel práce.., kde brať čas a nekradnúť. No nič :)

Gran - 29. srpna 2007 21:23
Gran

Ehm, Zaklínač, tak, jak si ho představuju, nemá být úplně jako ze Sapkowskiho. To znamená: No Codex.

Spíše si ho představte jako takovou "Pluskovou verzi Sorcerera z DnD". Ona "spontánní kouzla" budou samozřejmě nejen mentální, ale i "klasického stylu" (tím pádem i elementární).

Profa - 29. srpna 2007 10:18
Profa

Já bych to viděl spíš jako obor Chodce. Jak píše Gran, Síla (boj) a Charisma (ovlivňování - ne tedy přinucení, ale spíše žádost o pomoc) by se mohly hodit.
A ty živlové zbraně by uměl nejspíš vyrobit alchymista (už se na tom pracuje).

beorn - 29. srpna 2007 09:35
beorn

Gran 28. srpna 2007 22:20
Že by konečně nějaké primárně ženské povolání? ;)

Jinak ten elementarista se mi taky docela líbí. Já si ho představuju asi nejblíže zaklínačovi. Něco mezi bojovníkem a spontánním čarodějem (jak to pěkně nazval Gran). Jenomže by jeho spontánní kouzla nebyla zaměřená na mentální stránku a vymítání (jako u zaklínače), ale právě na ty elementy. Tzn. něco příbuzného kouzlům z oboru materiální, nebo energetické magie.
The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman, as the most dangerous plaything. -Friedrich Nietzsche
PJ roku - «AK» 2009

Dart - 28. srpna 2007 22:35
Dart

Gran 28. srpna 2007 22:19

Hm... tak len taká rýchla predstava... najviac asi dáky šermiar ovládajúci ohnivé útoky (horiaci meč...), alebo bijec ovládajúci zem (zemetrasenie spôsobené uderom kladiva, kyja etc...)... a podobne. Pre palicu, či kópiu je celkom vhodný vzduch a voda zas napríklad pre dýky, či ruky.... Zaklínač sa mi nepáči už len ten názov a jeich kódex. Dokonca ani Paladinovia so svojim kódexom tam nespadajú. Tak toľko asi v rýchlosti.
Btw: Tie zbrane a ich pridelenie k elementom je skôr symbolické... nik vám nezakazuje ohnivý luk, alebo luk obklopený ľadom... či radšej štít obklopený ľadom, nie zmrznutý, to by skrehol ;).... medzi elementy patrí i svetlo, tma a elektrina ;) (elementy, nie živle).

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 42 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)