Dračí Doupě Plus (31 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Dračí Doupě Plus

Správci:Gran
Popis:Hrajete? Chcete zvědět něco nového či se podělit o své zkušenosti?
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Co byste řekli na Pokročilá povolání v Pluskách? (např. Hraničář => Chodec, nebo Druid)
Přesně tohle mi v Pluskách hrozně chybí!0
Zní to dobře. :)1
Ocenil bych, jen když by to skutečně přineslo nová povolání/schopnosti.3
V dračáku mi to nevadilo, takže proč ne.0
Neměl bych radost, ale přežil bych to.0
Naprosto zbytečná změna.0
To si chcete ušetřit práci při psaní těch nových povolání nebo co?!1
DrD+ mě nezajímá. / Tak nebo tak bych to nehrál.5
10 celkem
Nástěnka:
INFO K ANKETĚ
Jak by to mohlo vypadat (není závazné, jen pro představu):

Hraničář - Druid a Chodec
Alchymista - Pyrofor a Theurg
Mnich? - Kněz a Paladin
Bojovník - Válečník a Zaklínač
Zloděj - Vrah a Lupič/Zvěd
Bard - Herec? a Muzikant?
Čaroděj - Mág? a Vědma?

(a nechybí vám Šaman? ;D)




Fan weby

RomiKova družina - Stránky na netu asi nejznámější a nejpočetnější družinky s hromadou užitečných věcí
RomiKovic nová site
DragonLords - Stránka s několika málo doplňky a texty k DrD+.
Orb - Vývoj světa pro DrD+. Odkaz vede na diskuse na RPG Fóru.

ProFantasy.com - Nesouvisí přímo s DrD+, ale rozhodně užitečné stránky.





Diskuse ke hře

Dračí Doupě Plus - Všechny diskuse k DrD+ na RPGForum.cz.

Archivní:
Obecná diskuse k pravidlům
Bojovník
Čaroděj
Zloděj
Theurg
Hraničář
Kněz
Paladin (Lopuch.cz)
Alchymista (Lopuch.cz)





NOVÁ POVOLÁNÍ

Informace k vývoji nových povolání. Čísla v závorkách jsou hlasy z ankety "Jaké další povolání byste chtěli nejvíce?" (pro zajímavost; 137 hlasů celkem).
- Alchymista (31) - cca75%, bohužel stagnace
- Assassin (21) - cca25%, stagnace
- Zaklínač (20) - nic
- Druid (14) - téměř nic
- Paladin (12) - 10%, stagnace
- Chodec (11) - nic
- Bard (10) - téměř nic
- Zvěd (8) - nic (něco použito v Assassinovi)
- Vědma (7) - fáma a nic ;D
- Mnich (3) - 90% textů 10% vyvážení, nejlépe přepracovat do Kněze či Paladina

Dodatky

Rukověť Tkáčova - Pojednání o vazbách, odrazech a dalších; oficiální; jen pro PJ!
Jak psát pro DrD+ - Formální zásady při psaní nových textů (povolání apod.).

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 42 ⇒|

Gran - 28. srpna 2007 22:20
Gran

Jen tak mimochodem, slyšel jsem, že jeden týpek má rozpracovanou zajímavou myšlenku na povolání Vědma, ale víc nevím.

Gran - 28. srpna 2007 22:19
Gran

Dart 28. srpna 2007 20:49

Nejsem si úplně jist, co to znamená být "bojovník elementarista". Ovšem podle toho, co si pod tím (zhruba) představím já, by šel sestavit dle povolání Zaklínač (tak, jak si ho představuji), možná Chodec.

Dart - 28. srpna 2007 20:49
Dart

Hele.... vy ste tu tak max skúsení, tak sa opýtam rovno vás.....

Dlhšiu dobu sledujem rôzne možnosti a jaksi som sa nedostal k bojovníkom elementaristom. Chvíľu som myslel, žeby som šiel cestou "skríženia" bojovníka a čarodeja.... avšak mágia ako taká sa zdá byť nevhodná. Ďalej ma napadlo kombinovať bojovníka s hraničiarom, kde je ovládanie živlov a to je to očo tu beží, že? Avšak napokon je tu ešte jedna možnosť a to kombinácia bojovníka s theurgom, kde sa jedná o zakliatie démona do zbrane (asi by sa stratila možnosť ovládania elementu bez zbrane).

Základné vlastnosti by som potom videl na Obr a Zrč... obratnosť je jasne pre boj, zrč skôr pre presnú streľbu elementu...

Gran - 28. srpna 2007 20:15
Gran

beorn 27. srpna 2007 11:20
Profa 28. srpna 2007 10:52

Pokud vím, tak výbušniny mají být zapracovány ve všech návrhech (ten "by DrDo", ten od Profy a spol., ten, co by byl "real ofico").

Jinak co se týče některých povolání - je mi jasné, že se zdá, že by to bylo jen "vyplnění díry v systému". Jde o to, že nemůžu napsat "všechno" jen do svých výpisků, v hlavě toho mám samozřejmě víc. Ve výpiscích jsou jen důležité body, které - v případě, že své výmysly zapomenu - mě nakopnou k takovým úvahám, že k těm zapomenutým nástavbám se zase hravě dostanu.

A mimochodem - neumím si představit povolání, které by mělo cca 60 stránek zajímavého a neopakujícího se textu a přitom bylo "o ničem" =P ;)) (berte toto prohlášení s nadsázkou a nadhledem)

----------------

Jen tak mimochodem, prásknu vám, že se od září začínám podílet na povolání Paladin, ač jenom trošičku (prakticky jen jako feedback) .)

Profa - 28. srpna 2007 10:52
Profa

beorn 27. srpna 2007 11:20
Co se týče alchymisty, pracuji teď jako "písař" v oficiálním vývoji Alchymisty, a za sebe mohu říct, že se tam výbušniny pravděpodobně objeví, ale asi v trochu jiné formě, než v DrDO.
Co se týče času, ještě to bude hodnou chvíli trvat (nejméně rok).

beorn - 27. srpna 2007 11:20
beorn

Cool!

Tak abych ti trochu zvednul sebevědomí, tak mě tenhle návrh na komplexní systém povolání využívající všech kombinací vlastností přijde úplně super. I když u některých povolání mi přijde, že jenom vyplňují tu díru v systému a jako plnohodnotná povolání by za ostatními dost pokulhávaly. Buďto jenom kopírují vlastnosti již existujících nebo mi přijdou tak trochu o ničem (chodec, bard). Jako nápad dobrý, ale nesnažil bych se je tam protlačit jenom proto, aby vyplnily mezeru v systému.

Na druhou stranu takovýho Alchymisty, Zaklínače nebo Assasina se už nemůžu dočkat. Snad alespoň ten Alchymista už brzo bude.

PS: U toho alchymisty mi tam pořád chybí ty výbušniny. Vím, že už to bylo kolikrát omílaný, ale alchymista bez výbušnin mi prostě přijde poloviční. Myslíš, že je to u Altaru fakt neprotlačitelný? Přece když by se řeklo, že za ty výbuchy může magie, a ne fyzikální podstata surovin, tak v tom není žádný problém ne?
The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman, as the most dangerous plaything. -Friedrich Nietzsche
PJ roku - «AK» 2009

Amthauer - 17. srpna 2007 21:22
Amthauer

Síla a inteligence... jaký druid, krucinál - Chlap je to přece! :)
- What is a life devoid of strife?

Gran - 17. srpna 2007 19:19
Gran

Tak. Byl jsem 14 dní na dovolené a z nudy jsem začal vymýšlet nová povolání pro DrD+ =P

Resp. jsem si vzpomněl, že tu byly pokusy vymyslet povolání pro všechny kombinace vlastností. Já jsem ale svou troškou do mlýna nepřispěl!
Takže to napravíme.
Nejprve sepíšu _všechny_ možnosti, to, co už je, plus to, co mě napadlo. K těm, které nebyly napsány, pak níže napíšu, co si pod nimi představuji (Resp. o všech krom Bojovníka, Čaroděje, Zloděje, Theurga, Hraničáře, Kněze a Paladina).
(Pozn. Všechno to jsou mé stručné výpisky ze sešitu, ač jsem se je pokusil trochu rozšířit, aby byly pochopitelné... ale nečekejte zas tak moc omáčky)
-----

Sil + Obr = Bojovník
Sil + Zrč = Hraničář
Sil + Vol = Paladin
Sil + Int = Druid
Sil + Chr = Chodec
Obr + Zrč = Zloděj
Obr + Vol = Zaklínač
Obr + Int = Assasin
Obr + Chr = Zvěd
Zrč + Vol = Mnich
Zrč + Int = Alchymista
Zrč + Chr = Bard
Vol + Int = Čaroděj
Vol + Chr = Kněz
Int + Chr = Theurg

***

Druid
- To je postava, která se snaží poznat a udržovat řád Přírody.
- Vybírá si z archetypů dle biomů (Tajga, Hvozd...)
- Je silný (v divočině přežívá nejsilnější) a zároveň inteligentní (zastupuje moudrost, navíc musí být mazaný a vědět, jak se o Přírodu starat), proto Sil+Int
- Jednalo by se o RP povolání, popř. dovednostní
- Boj = (Obr + Int)/2
...následuje, co si myslím, že by měl umět...
- manipulace s rostlinami
- mind tricky na zvířata
- ovládání počasí
- transformace ve zvířata
- zvířecí společník (jako může mít Hraničář)
- darování i vysávání životní síly
- schopnost rušit magii, oddémonit předměty apod. (cenózy to dovedou a Druid je vlastně jejich posel)
- _žádná_ manipulace s lidmi

Mnich
- Dodržováním Kodexu chce dosáhnout Nirvány (nebe, Osvícení...)
- Chování dle kodexu způsobuje, že hlavně cítí uzší výseč emocí => vybírá si z 6 archetypů dle Emočního Řádu (Láska, Radost, Škodolibost, Nenávist, Smutek, Soucit, Láska)
- Musí mít dobré smysly a navíc být zručný (Často provádí rituály na lidském těle, stará se o čakry apod.), k tomu potřebuje mít silnou osobnost, aby jeho emoce měli co největší účinek na ostatní (protože silnější aura přetlačí slabší), proto Zrč + Vol
- Něco mezi archetypálním a dovednostním
- Boj = (Obr + Zrč)/2
...a co by měl umět...
- manipulace s cizími pocity (ne s city)
- mind tricky na lidi
- léčení/zraňování dotekem, pohledem
- snížené únavy/uspání dotekem, pohledem
- prokletí/požehnání (tj. snížení/zvýšení nekterých vlastností) dotekem, pohledem
- vyvolávání a léčení duševních poruch, útoky na psychiku
- systém aur (Když v sobě vyvolá nějakou emoci, tak všichni, kdo mají slabší auru než on, ji pocítí také (pokud chce))

Alchymista
- Touží pochopit "Pravou Podstatu Světa" ("Pravdu", "Vědění"...)
- Vybírá si z pěti škol (šestým archetypem jsou "obecné schopnosti", které se hodí všem alchymistům)
- Musí být chytrý (aby věděl, jak něco připravit) a zručný (aby to dokázal), proto Zrč + Int
- Prakticky archetypální povolání
- Boj = (Obr+Int)/2
- Umělé bytosti (Golem)
- Lektvary
- Drogy (dopingy i jedy)
- Amulety
- Technologie (mechanika - pasti, strojky, dalekohled)
- Věštění z hvězd, předpovědi počasí
- Různé způsoby získávání magenergie

Zaklínač
- Bojuje s nepřirozenem a nelidskostí
- Je to něco mezi bojovníkem a určitým druhem "spontánního" čaroděje
- Všemožně se dopuje
- Vše dělá prakticky proto, aby něco ze světa vymítil (to si bude moci zvolit), zároveň ale musí zápasit s tím, že způsob, jakým se svého cíle snaží dosáhnout, ho pomalu připravuje o jeho lidskost
- Musí být rychlý a zároveň mít vysokou výdrž, proto Obr + Vol
- Dovednostní
- Boj = Obr
...co umí?...
- Nečaruje z magenergie, ale z únavy či z bodů života
- Již od začátku umí všechna kouzla (kromě Tajných Praktik), jde jen o to, jestli je ustojí
- kouzla provádí načrtáním znaků do vzduchu, popř. vyřknutím určité formule (formule je vždy překlad toho, co má kouzlo udělat - systém "Znáš slovo, ovládáš věc")
- odolnost vůči jedům, nemocím, strádání
- bojové finty
- odolnost vůči mind trickům
- schopnost nenechat se zaskočit (automaticky předpokládá nebezpečí)
- transy, meditace, mantry i jedy pro zlepšení svých vlastností a schopností

Assasin
- Zabíjení je řemeslo, způsob, jak dosáhnout nějakého (Vyššího) cíle
- Musí být rychlý a zároveň mazaný, proto Obr + Int
- Boj = (Obr+Int)/2
- dovednostní (dvě Stezky - stezka Smrti (zabíjení) a stezka Poznání (telekinetické apod. schopnosti))
...umí...
- obrovské skoky (force jump)
- force grip, crush (telekinetická manipulace s bytostmi)
- pohyb předměty (telekineze)
- nedokáže lézt po stropě, jako zloděj, ale zvládne udržet rovnováhu kdykoliv kdykoliv na čemkoliv
- boj beze zbraně, nožem, dýkou, tesákem, šavlí, mečem a obuškem
- instant killy (pokud uspěje, obeť je automaticky mrtvá)
- druhy zabití (bez hlesu, vykřikne, zachrchlá, zachroptí, ještě zvládne pár kroků...)
- mrzačení
- pronikání překážkami bez jejich destrukce (dotýká se stěny a najednou se objeví na tom samém místě u zdi, jen z její druhé strany)
- omračování
- "Duše budovy" jako u Zloděje, jen se vším všudy => s věcmi, s bytostmi, kde se právě nachází, atd.
- (Většina jeho "zvláštních" schopností vychází z toho, že Assasin díky svému vnímání světa - díky své touze svět dokonale poznat (a porejpat se v něm kudlou) - dokáže vnímat odrazy míst a manipulovat se strukturálními vazbami)

Zvěd
- motivace jako u zloděje, většinou zvědavost
- Musí být obratný a rychlý, zároveň ale charismatický (na tahání informací), proto Obr + Chr
- dovednostní
- Boj = (Obr+Chr)/2
...co by měl zvládat...
- stopování
- plížení se
- posunutí jednoho (či všech) smyslů do určité vzdálenosti (a tam se v pohodě rozhlížet, slyše, cítit... klidně i za dveře)
- dokonalá paměť
- zmizení v davu (v dostatečném počtu lidí je nespatřitelný)
- orientace (vždy ví, kterým směrem je místo, na kterém už někdy předtím byl)
- dokáže číst, měnit a vytvářet odrazy informací a tím ovlivňovat "veřejné mínění"
- Dokáže zjistit nejfrekventovanější názor ve větší skupině lidí, aniž by se kohokoliv zeptal (vytáhne si to z jejich hlav)

Chodec
- chce zkrátka poznat světa kraj, jeho domovem je cesta (inspired starým dračákem). Mohl by se jmenovat i Tulák, Vandrák, Čundrák, ale "Chodec" je "víc cool" ;)
- Musí něco vydržet a umět taky zasadit ránu, stejně tak musí být charismatický (aby se mu lépe škemralo o přístřeší a trochu vody), proto Sil+Chr
- dovednostní
- Boj = (Obr+Chr)/2
...svede...
- Rychlý a (téměř) neunavující pochod
- nalezení cesty, stezky
- vycítí nejbližší lidské stavení
- vycítí, za po této cestě ještě někdo jde/šel
- výroba amuletů (nikterak mocné cetky, ale musí se nějak živit... většinou něco, co dokáže vyrobit za pochodu)
- Chodcova zbraň (alá Chodcův meč - kdykoliv pozná, kde je, dokáže s ní lépe zacházet, kdykoliv pozná, kdo ji drží v ruce)
- Nějaké ty bojové plusy
- Odolnost proti počasí (schopný Chodec prostě nezmokne ;))
- Mind tricky na lidi (žebrání o pohostinnost, almužnu, odvracení boje)
- I "negativní mind tricky" = zraňování pohledem, zastrašování...
- Dokáže si v hlavě vyvolat mapu blízkého okolí (resp. hlavně cesty, křižovatky, města... ve všemožných "pustinách" apod. bude mít "bílá místa")

Bard
- Svět, to je kulisa, život, to je příběh... a bard? Ten nechť hraje, vypráví...
- Hraní na hudební nástroje je otázkou zručnosti, okouzlit své okolí zase vyžaduje charismatickou osobnost. Proto Zrč + Chr
- RP/dovednostní
- Boj = (Obr+Chr)/2
...a co tenhle dokáže?...
- Fate Points (Za dobré hraní dostává hráč body, s nimiž pak může ovlivňovat situace ve hře... např. pokud družina jde za obchodníkem a hráč má dost bodů, "utratí" je za to, že obchodník (který je normálně hrozně nevrlý a nenápomocný) bude opilý... samozřejmě PJ má právo veta)
- mind tricky pomocí písní, básní...
- přesvědčování, herectví
- uspávání, manipulace s emocemi
- zvyšování/snižování vlastností
- svádění
- získávání informací
- v případě "cool situací" (a "cool popisu" akce) bonusy k hodu za Chr, či dokonce automatický úspěch
- schopnost dělat spoustu věcí najednou (z činností s Plným Soustředěním dokáže udělat činnosti s Volným, z Volných Automatické apod.)

-----

Tohle je vše, čím jsem měl čas se na toto téma zaobírat. Jsou to jen náměty, náčrty, myšlenky... tu nosnou myšlenku naleznete, až když se nad tím zamyslíte.
To, že jsem to takhle sepsal, neznamená, že ta povolání chci napsat!
Pokud se mi ale podaří dokončit Mnicha, rád bych si zkusil toho Assasina...

Je-li zde někdo, kdo by výše uvedený text použil k tvorbě svého povolání, je mi to šumafuk, jen o tom chci vědět, protože mě to samozřejmě hrozně zvedne sebevědomí x)

Amthauer - 3. srpna 2007 11:41
Amthauer

beorn 3. srpna 2007 08:55
Jo, mám, díky.
- What is a life devoid of strife?

beorn - 3. srpna 2007 08:55
beorn

Amthauer 2. srpna 2007 20:39
Měl bys to tam mít :-)
The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman, as the most dangerous plaything. -Friedrich Nietzsche
PJ roku - «AK» 2009

Amthauer - 2. srpna 2007 20:39
Amthauer

Furt nic. Není to ještě jinde, respektive nebyl by někdo tak laskavý a neposlal mi to mailem (rozbalené)? tkvmaster@seznam.cz
- What is a life devoid of strife?

beorn - 1. srpna 2007 08:07
beorn

Amthauer 31. července 2007 21:34
Jj, já taky.
Když půjdeš na lopuch na diskuzi o paladinovi (odkaz tady nahoře), tak tam je funkční zip ke stažení.
The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman, as the most dangerous plaything. -Friedrich Nietzsche
PJ roku - «AK» 2009

Gran - 31. července 2007 22:52
Gran

Já jsem si to rozbalil a přečetl .)

Amthauer - 31. července 2007 21:34
Amthauer

Kdysi se tady řešil Paladin, že jsou někde pravidla ke stažení, ale byl to vadný archív a neznám nikoho, komu by se to podařilo rozbalit.
- What is a life devoid of strife?

Profa - 31. července 2007 21:11
Profa

Někdy (ale zřídka) je i pravda krásná...

Gran - 31. července 2007 20:48
Gran

To zní tak krásně x)

Profa - 31. července 2007 19:48
Profa

Právě proto pracuju na všemožných zlepšeních, včetně nových verzí (á la Gran).

Miar - 31. července 2007 19:27
Miar

Profa 31. července 2007 18:42
no k té krvi, je to zajímavé, ale nemyslím, že je to vhodné pro všechny charaktery, ba naopak by některé z nich mohly výrazně bouřit. těžko si představit věčně rozjařenou hobití alchymistku, která nemyslí na nic jiného než na rybízovou marmeládu jak si propichuje žíly, aby si vydestilovala. to je jako bys nutil všechny kouzelníky k nekromancii
chrocht

Profa - 31. července 2007 18:42
Profa

K těm prográmkům - zkoušel jsem něco naprogramovat, ale proti tomuhle se mi to zdá jako příliš slabé kafe...nahazování i simulátor už jsou v oběhu lepší...

Ad Trill: trochu ti poradím, jsem "původní tvůrce":
Krev se neměří objemem, ale zraněním, ze kterého vznikla - pro potřeby destilace se její množství neuvažuje.
Vzorec pro vzniklý objem Wodky je popsán v pravidlech, umístěných na plch-alchymista.wz.cz/files/alch-rules.doc, stejně jako zbytek dosud známých pravidel.
Vzhledem k tomu, že se psychické zranění velice špatně léčí, jsme uvažovali postihy za dostatečné.

Co se týče té nové a "aktuální" verze:

Drogy by se měly řešit bylinnými odvary.
Technologie - energetické materiály (uhlí, ropa...)
Talismany - spíš bych navrhoval něco s psychickým zraněním, ale -
vše výše je na diskusi.
Výroba magických zbraní patří theurgovi a jeho démonům, alchymista může pouze v rámci Technologie "zušlechtit" zbraň, takže bude lepší, ale ne magická.

Ale, jak opakuji, vše to je na diskusi a názory + podnětné připomínky budeme vítat stále.

Gran - 30. července 2007 23:15
Gran

Hodně věcí.

Jde o to, že dávám hodně volnosti v tom, co je "cílem Mnicha". Jenže, to je chyba... všichni Mniši by měli mít jeden cíl, ať už by pod ním viděli cokoliv...
Třeba Paladin má své Ideály a ví, co se stane, když něco splní. Mnich nic takového nemá - má pár příkladů, nápadů... a říká hráči, ať si to vymyslí.
Což je na jednu stranu pěkné, ale výsledek je takový, že máte jen určité mechanismy a duše povolání kde nic tu nic. To by bylo povolání do pravidel, která sama o sobě nejsou půl-settingem. Jenže to Pluska jsou - a tedy musím Mnicha trochu sjednotit, udělat z mlhavého obrazu pevnou a jen trochu rozostřenou postavu.

Například bude zavedena Nirvána a parametr "Dark/Light side" (resp. odklonění se od cesty k Osvícení), aneb přivítejte Jedie a Sithy =P

Vypisuje se 20 z celkem 839 příspěvků|⇐ 1 ... 29 30 31 32 33 34 35 ... 42 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)