|
Tak. Byl jsem 14 dní na dovolené a z nudy jsem začal vymýšlet nová povolání pro DrD+ =P
Resp. jsem si vzpomněl, že tu byly pokusy vymyslet povolání pro všechny kombinace vlastností. Já jsem ale svou troškou do mlýna nepřispěl! Takže to napravíme. Nejprve sepíšu _všechny_ možnosti, to, co už je, plus to, co mě napadlo. K těm, které nebyly napsány, pak níže napíšu, co si pod nimi představuji (Resp. o všech krom Bojovníka, Čaroděje, Zloděje, Theurga, Hraničáře, Kněze a Paladina). (Pozn. Všechno to jsou mé stručné výpisky ze sešitu, ač jsem se je pokusil trochu rozšířit, aby byly pochopitelné... ale nečekejte zas tak moc omáčky) -----
Sil + Obr = Bojovník Sil + Zrč = Hraničář Sil + Vol = Paladin Sil + Int = Druid Sil + Chr = Chodec Obr + Zrč = Zloděj Obr + Vol = Zaklínač Obr + Int = Assasin Obr + Chr = Zvěd Zrč + Vol = Mnich Zrč + Int = Alchymista Zrč + Chr = Bard Vol + Int = Čaroděj Vol + Chr = Kněz Int + Chr = Theurg
***
Druid - To je postava, která se snaží poznat a udržovat řád Přírody. - Vybírá si z archetypů dle biomů (Tajga, Hvozd...) - Je silný (v divočině přežívá nejsilnější) a zároveň inteligentní (zastupuje moudrost, navíc musí být mazaný a vědět, jak se o Přírodu starat), proto Sil+Int - Jednalo by se o RP povolání, popř. dovednostní - Boj = (Obr + Int)/2 ...následuje, co si myslím, že by měl umět... - manipulace s rostlinami - mind tricky na zvířata - ovládání počasí - transformace ve zvířata - zvířecí společník (jako může mít Hraničář) - darování i vysávání životní síly - schopnost rušit magii, oddémonit předměty apod. (cenózy to dovedou a Druid je vlastně jejich posel) - _žádná_ manipulace s lidmi
Mnich - Dodržováním Kodexu chce dosáhnout Nirvány (nebe, Osvícení...) - Chování dle kodexu způsobuje, že hlavně cítí uzší výseč emocí => vybírá si z 6 archetypů dle Emočního Řádu (Láska, Radost, Škodolibost, Nenávist, Smutek, Soucit, Láska) - Musí mít dobré smysly a navíc být zručný (Často provádí rituály na lidském těle, stará se o čakry apod.), k tomu potřebuje mít silnou osobnost, aby jeho emoce měli co největší účinek na ostatní (protože silnější aura přetlačí slabší), proto Zrč + Vol - Něco mezi archetypálním a dovednostním - Boj = (Obr + Zrč)/2 ...a co by měl umět... - manipulace s cizími pocity (ne s city) - mind tricky na lidi - léčení/zraňování dotekem, pohledem - snížené únavy/uspání dotekem, pohledem - prokletí/požehnání (tj. snížení/zvýšení nekterých vlastností) dotekem, pohledem - vyvolávání a léčení duševních poruch, útoky na psychiku - systém aur (Když v sobě vyvolá nějakou emoci, tak všichni, kdo mají slabší auru než on, ji pocítí také (pokud chce))
Alchymista - Touží pochopit "Pravou Podstatu Světa" ("Pravdu", "Vědění"...) - Vybírá si z pěti škol (šestým archetypem jsou "obecné schopnosti", které se hodí všem alchymistům) - Musí být chytrý (aby věděl, jak něco připravit) a zručný (aby to dokázal), proto Zrč + Int - Prakticky archetypální povolání - Boj = (Obr+Int)/2 - Umělé bytosti (Golem) - Lektvary - Drogy (dopingy i jedy) - Amulety - Technologie (mechanika - pasti, strojky, dalekohled) - Věštění z hvězd, předpovědi počasí - Různé způsoby získávání magenergie
Zaklínač - Bojuje s nepřirozenem a nelidskostí - Je to něco mezi bojovníkem a určitým druhem "spontánního" čaroděje - Všemožně se dopuje - Vše dělá prakticky proto, aby něco ze světa vymítil (to si bude moci zvolit), zároveň ale musí zápasit s tím, že způsob, jakým se svého cíle snaží dosáhnout, ho pomalu připravuje o jeho lidskost - Musí být rychlý a zároveň mít vysokou výdrž, proto Obr + Vol - Dovednostní - Boj = Obr ...co umí?... - Nečaruje z magenergie, ale z únavy či z bodů života - Již od začátku umí všechna kouzla (kromě Tajných Praktik), jde jen o to, jestli je ustojí - kouzla provádí načrtáním znaků do vzduchu, popř. vyřknutím určité formule (formule je vždy překlad toho, co má kouzlo udělat - systém "Znáš slovo, ovládáš věc") - odolnost vůči jedům, nemocím, strádání - bojové finty - odolnost vůči mind trickům - schopnost nenechat se zaskočit (automaticky předpokládá nebezpečí) - transy, meditace, mantry i jedy pro zlepšení svých vlastností a schopností
Assasin - Zabíjení je řemeslo, způsob, jak dosáhnout nějakého (Vyššího) cíle - Musí být rychlý a zároveň mazaný, proto Obr + Int - Boj = (Obr+Int)/2 - dovednostní (dvě Stezky - stezka Smrti (zabíjení) a stezka Poznání (telekinetické apod. schopnosti)) ...umí... - obrovské skoky (force jump) - force grip, crush (telekinetická manipulace s bytostmi) - pohyb předměty (telekineze) - nedokáže lézt po stropě, jako zloděj, ale zvládne udržet rovnováhu kdykoliv kdykoliv na čemkoliv - boj beze zbraně, nožem, dýkou, tesákem, šavlí, mečem a obuškem - instant killy (pokud uspěje, obeť je automaticky mrtvá) - druhy zabití (bez hlesu, vykřikne, zachrchlá, zachroptí, ještě zvládne pár kroků...) - mrzačení - pronikání překážkami bez jejich destrukce (dotýká se stěny a najednou se objeví na tom samém místě u zdi, jen z její druhé strany) - omračování - "Duše budovy" jako u Zloděje, jen se vším všudy => s věcmi, s bytostmi, kde se právě nachází, atd. - (Většina jeho "zvláštních" schopností vychází z toho, že Assasin díky svému vnímání světa - díky své touze svět dokonale poznat (a porejpat se v něm kudlou) - dokáže vnímat odrazy míst a manipulovat se strukturálními vazbami)
Zvěd - motivace jako u zloděje, většinou zvědavost - Musí být obratný a rychlý, zároveň ale charismatický (na tahání informací), proto Obr + Chr - dovednostní - Boj = (Obr+Chr)/2 ...co by měl zvládat... - stopování - plížení se - posunutí jednoho (či všech) smyslů do určité vzdálenosti (a tam se v pohodě rozhlížet, slyše, cítit... klidně i za dveře) - dokonalá paměť - zmizení v davu (v dostatečném počtu lidí je nespatřitelný) - orientace (vždy ví, kterým směrem je místo, na kterém už někdy předtím byl) - dokáže číst, měnit a vytvářet odrazy informací a tím ovlivňovat "veřejné mínění" - Dokáže zjistit nejfrekventovanější názor ve větší skupině lidí, aniž by se kohokoliv zeptal (vytáhne si to z jejich hlav)
Chodec - chce zkrátka poznat světa kraj, jeho domovem je cesta (inspired starým dračákem). Mohl by se jmenovat i Tulák, Vandrák, Čundrák, ale "Chodec" je "víc cool" ;) - Musí něco vydržet a umět taky zasadit ránu, stejně tak musí být charismatický (aby se mu lépe škemralo o přístřeší a trochu vody), proto Sil+Chr - dovednostní - Boj = (Obr+Chr)/2 ...svede... - Rychlý a (téměř) neunavující pochod - nalezení cesty, stezky - vycítí nejbližší lidské stavení - vycítí, za po této cestě ještě někdo jde/šel - výroba amuletů (nikterak mocné cetky, ale musí se nějak živit... většinou něco, co dokáže vyrobit za pochodu) - Chodcova zbraň (alá Chodcův meč - kdykoliv pozná, kde je, dokáže s ní lépe zacházet, kdykoliv pozná, kdo ji drží v ruce) - Nějaké ty bojové plusy - Odolnost proti počasí (schopný Chodec prostě nezmokne ;)) - Mind tricky na lidi (žebrání o pohostinnost, almužnu, odvracení boje) - I "negativní mind tricky" = zraňování pohledem, zastrašování... - Dokáže si v hlavě vyvolat mapu blízkého okolí (resp. hlavně cesty, křižovatky, města... ve všemožných "pustinách" apod. bude mít "bílá místa")
Bard - Svět, to je kulisa, život, to je příběh... a bard? Ten nechť hraje, vypráví... - Hraní na hudební nástroje je otázkou zručnosti, okouzlit své okolí zase vyžaduje charismatickou osobnost. Proto Zrč + Chr - RP/dovednostní - Boj = (Obr+Chr)/2 ...a co tenhle dokáže?... - Fate Points (Za dobré hraní dostává hráč body, s nimiž pak může ovlivňovat situace ve hře... např. pokud družina jde za obchodníkem a hráč má dost bodů, "utratí" je za to, že obchodník (který je normálně hrozně nevrlý a nenápomocný) bude opilý... samozřejmě PJ má právo veta) - mind tricky pomocí písní, básní... - přesvědčování, herectví - uspávání, manipulace s emocemi - zvyšování/snižování vlastností - svádění - získávání informací - v případě "cool situací" (a "cool popisu" akce) bonusy k hodu za Chr, či dokonce automatický úspěch - schopnost dělat spoustu věcí najednou (z činností s Plným Soustředěním dokáže udělat činnosti s Volným, z Volných Automatické apod.)
-----
Tohle je vše, čím jsem měl čas se na toto téma zaobírat. Jsou to jen náměty, náčrty, myšlenky... tu nosnou myšlenku naleznete, až když se nad tím zamyslíte. To, že jsem to takhle sepsal, neznamená, že ta povolání chci napsat! Pokud se mi ale podaří dokončit Mnicha, rád bych si zkusil toho Assasina...
Je-li zde někdo, kdo by výše uvedený text použil k tvorbě svého povolání, je mi to šumafuk, jen o tom chci vědět, protože mě to samozřejmě hrozně zvedne sebevědomí x)
|