Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 32 33 34 35 36 37 ⇒ ⇒|
Elisa Whitebloom - 9. května 2018 15:37 | |
Pochválila Anně oběd s tím, že to dobře dochutila i s tím málem, co tu mají. Po obědě jí pak pomohla s nádobím a vše utřela a uklidila na místa, kde to bylo po ruce, nebo kde se to nacházelo původně. Ještě chvíli trávila čas v kuchyni a nakonec tam vytřela i podlahu, když tam již nikdo nebyl. Když tak pak zůstali s Annou sami, tak se na ní pousmála. |
Anna - 9. května 2018 01:21 | |
Bylo fajn si při tom s Elisou povídat. Sice sem možná nesouhlasila se vším co říkala, ale aspoň ji tak poznám, sblížíme se a možná najdeme nějaký způsob jak by jí to tu šlo zpříjemnit. |
Pán Jeskyně - 7. května 2018 15:13 | |
Po velice dobrém obědě, který holky udělaly, všichni chvíli jenom tak seděli a odpočívali, pak se někteří vrhli na nádobí a někteří douklízeli ten svůj domeček. |
Alitera - 7. května 2018 13:50 | |
Mlčela a držela se zpátky celou dobu, co přišly na pozemky školy. Tiše vyslechla učitelku a povzdechla si, když uviděla domek. Měla docela obavy, z ostatních spolužáků, což se ji tak trochu potvrdilo, když třídní přivedla Elisu. Pozdravila ji a přivítala, ale už od prvních chvilek ji připadala jak ureptaná dívka, která není moc spokojená s ničím. Ona sama byla docela spokojená, a když uslyšela, že domek budou moct vylepšovat, potěšilo ji to. |
Neera - 6. května 2018 17:44 | |
Chvíli sleduje, jak si Elisa dost podrobně stěžuje profesorce Ferinové na místní uspořádání, ale moc dlouho jí to nevydrží. Otevře okno dokořán, opře se lokty o parapet a dost ostentativně vyhlíží ven. Skoro to vypadá, že bude dělat více méně cokoliv, aby ji nemusela poslouchat, ale ve skutečnosti si pozorně ukládá do paměti nejbližší okolí domku. Stromy, které mohou poskytnout úkryt před neodbytnými slunečními paprsky i všudypřítomnými spolužáky, keře, na kterých by mohlo nikým nepovšimnuto růst něco dobrého... |
Elisa Whitebloom - 6. května 2018 16:44 | |
"Hm, jo, bohužel. Jen bych zkrátka byla raději s mamkou v útulku. Měla jsem tam kamaráda funě" přizná tiše a asi jí chybí nejen mamka, ale i fuň a to, že tam není. |
Anna - 6. května 2018 12:34 | |
Zdá se, že sem se v Elise možná spletla. Chovala se trošku neurvale, ale evidentně si to uvědomuje. Dokonce se omluvila a vysvětlila mi proč tomu tak bylo. Chápu ji, musí svou mamku mít hodně ráda. Já mám dědu taky. Taky bych teď radši byla s ním, ale bohužel sem teď tady. Tudíž obě dvě nemáme jinou možnost než se to tu snažit nějak vydržet. |
Pán Jeskyně - 6. května 2018 07:39 | |
Elisa se dotkla hodinek svým prstenem a tím vyvolala jednorožce. Na její otázku jí hned odpověděl: |
Elisa Whitebloom - 5. května 2018 22:39 | |
Zhluboka se nadechne a vydechne a na chvíli je tiše. |
Anna - 5. května 2018 19:51 | |
Já už měla jasno, chtěla sem se do toho rovnou pustit. Ale Elisa má zdá se jiný názor. A to sem šla původně vařit já.. Tiše si povzdychnu a poslouchám ji. |
Elisa Whitebloom - 5. května 2018 15:07 | |
Nebyla s odpovědí od učitelky ani trochu šťastná nebo nadšená. Spíše na ní bylo vidět, že už zvažuje, jak z toho ven a co pro to udělat. Nevadila jí práce samotná, vadilo jí to, že se primárně nebude učit magii, protože proto tu byla. Domácí práce se mohla učit doma, od slova domov brala, že je to odvozené. Tohle pro ní žádný domov nebyl. Bylo to ubytování, kdy musela z donucení být a nelíbilo se jí to. Nechtěla sdílet ložnici s jinými dětmi a nechtěla, aby hromadně rozhodovali o všech a všem. Vadilo jí to. Bylo jí jasné, že v místnosti byli děti z chudších poměrů nežli ona a také z bohatších a že dříve či později vznikne konflikt, protože každý bude chtít něco jiného. A ona nechtěla zažít ten konflikt a být jemu vystavená a být u toho... |
Anna - 5. května 2018 00:17 | |
Já si myslela že je všechno v pořádku, že to důležité víme a není tak zapotřebí dělat nějaké rozbroje. Očividně sem se ale pletla, někteří z mých nových spolubydlících vidí věci jinak. |
Pán Jeskyně - 4. května 2018 23:46 | |
//Sorry nepřečetl jsem si upravenou odpověď od Elohir. Takže ještě jednou a líp :D |
Pán Jeskyně - 4. května 2018 23:21 | |
//V pohodě, já si toho nevšiml :) ale byl jsem upozorněn na to, že odpovídám na otázky, které nepadly :D |
Elisa Whitebloom - 4. května 2018 23:19 | |
//pardon, jsem idiot a stále to nejsem schopná postovat veřejně i když to napíšu dopoledne ;) |
Pán Jeskyně - 4. května 2018 17:03 | |
//do pondělí (7.5.) máte čas si tady pokecat, seznámit se, naobědvat atd., nebudu vám do toho kecat jenom, kdyby měl někdo v příspěvku něco na co musí reagovat svět, tak to udělám ;) Teda pokud nebudete chtít pokračování dřív. |
Neera - 4. května 2018 15:38 | |
Tvář se jí rozzáří úsměvem, když nad hodinkami zatančí drobný jednorožec. |
Anna - 4. května 2018 13:19 | |
S Elisou si potřesu rukou a pak se posadím na svou postel. Jen tak se rozhlížím po místnosti a přemýšlím jaké to tady asi bude, když v tom se stane něco podivného. |
Pán Jeskyně - 3. května 2018 18:43 | |
Anna zjistila (stejně jako ostatní), že ta truhla u slamníku, který si vybrala obsahuje oblečení přesně ve velikosti pro ni. A tak se mohla převléct. Ostatní se pak taky převlékly. |
Elisa Whitebloom - 1. května 2018 19:26 | |
Mlčky přišla s učitelkou do domku a poslouchala její řeč ohledně spolužaček. Její výraz ale dost jasně ukazoval na to, že tu být nechce a raději by šla zase domu. Bylo zjevné, že se necítí dobře, je jí to nekomfortní a nejraději by šla někam jinam. Jelikož tak už přišla, tak si to nikdo nemusel brát osobně. Poté co učitelka odešla se mlčky podívala na její záda a povzdechla si. |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 32 33 34 35 36 37 ⇒ ⇒|