Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ⇒ ⇒|
Pán Jeskyně - 26. května 2018 20:57 | |
//Prosím, pokud vaše postava něco dostane nebo si vezme, tak si to zapište do inventáře. Já vám to tam psát nebudu ;) |
Neera - 26. května 2018 13:48 | |
„No, já úplně nevím, ale co jsme dělali u Zachariáše bych zvládla,“ neurčitě pokrčí rameny a mávne rukou na znamení, že to není úplně to hlavní, „Spíš jsem myslela, že když se domluvíme, že... co já vím, každý umyje nádobí jeden den v týdnu, tak to bude fér a nebudeme to muset řešit, že bude každý vědět, jestli má ten den ještě něco na práci, nebo může jít... do háje,“ postupně ztrácí na elánu a snižuje hlas, jak se dialog pomalu vytrácí do ztracena, dojídání a nádobí. |
Elisa Whitebloom - 26. května 2018 09:54 | |
Nádobí Anna mýt nemusela, protože nebylo co. Dělala to tak nějak automaticky a ze zvyku. Vždy si s mamkou povídali a ona u toho to nádobí myla a tak jí nepřišlo příliš divné v tom pokračovat. Ani ona se ovšem s nikým moc nebavila. Jen si vzala svůj deník, psací potřeby a odešla ven a velice rychle zmizela z dohledu komukoliv. Bylo očividné, že se zkrátka chtěla vytratit. |
Anna - 25. května 2018 23:04 | |
Po večeři sem se rozhodla že půjdu ven, takže po té co sem umyla nádobí sem se skutečně šla projít. Co se pak "doma" dělo nevím, jelikož sem přišla až ve chvíli, kdy se už všichni chystali do postelí. |
Pán Jeskyně - 23. května 2018 19:35 | |
Večer pak spolu ještě mluvili, ale nakonec se všichni rozhodli jít spát. Sice je pořád teplo, ale aspoň fouká příjemný větříček. Sice nepoužili dřevo na ohřátí vody, ale ta je i tak vlažná. Jenom to mýdlo by mohlo být voňavější a nemuselo tak štípat. |
Elisa Whitebloom - 23. května 2018 09:40 | |
"Děkuji za odpovědi, nechtěla jsem na Vás být nepříjemná Marcu, nebo tak. Jen mi vadí, jak se k nám všichni chovají jak k malým dětem a jak kdybychom byli skutečně naprosto neschopní, nebo tak..." odtuší smutně a je očividné, že prostě jen tvrdě narazila, že doposud žila mezi dospělými a to, že jí teď někdo hází mezi děti. |
Neera - 22. května 2018 21:24 | |
Vklouzne do domku jen chvíli po začátku večeře s neurčitým úsměvem. |
Anna - 21. května 2018 22:10 | |
Opravdu už nevím co si mám počít. Myslela sem že aspoň v tom krámu to proběhne v pořádku, ale Elisa si musela rýpnout i do Marca. Do úplně cizího muže, kterého ani nezná. |
Pán Jeskyně - 20. května 2018 14:24 | |
Ještě u obchodníka |
Elisa Whitebloom - 20. května 2018 11:39 | |
Poklidně tedy s Annou zamířily do krámku, aby zjistili, jak se věci mají a kolik co stojí. Ačkoliv byl na ně Marco hodný, tak jí bylo jeho jednání nepříjemné. Poděkovala mu za čaj, ale jakmile začal mlžit, tak se začala tvářit velice nepříjemně a nepřístupně. |
Anna - 19. května 2018 11:29 | |
Pořád sem si nebyla moc jistá, ale do toho obchodu jsme nakonec vyrazily. Nebylo ani nijak těžké to místo najít. Jen sem se cestou rozhlížela, abych si toho zapamatovala co nejvíce, zejména kde co je. |
Pán Jeskyně - 19. května 2018 04:14 | |
Elisa s Annou se nakonec vrátily od obchodníka do svého domečku, kde už jsou ostatní. Kluci jsou ve své ložnici a o něčem se tam dohadují. |
Neera - 17. května 2018 15:02 | |
S neadresným souhlasným zamručením přikývne, podobně neurčitě holkám zamává a zamíří si to po prašné cestě směrem pryč. |
Pán Jeskyně - 14. května 2018 23:33 | |
Panenka odešla někam do areálu a Anna s Elisou zamířily k obchodu. |
Anna - 14. května 2018 20:51 | |
Obě holky mi potvrdí že by mi s večeří pomohly, ale zdá se že nemají v plánu jít domu hned teď. U Panenky si ani nejsem jistá, ale Elisa by ráda koukla do toho obchodu. Přijde mi to trochu divné kdybychom tam jen tak přišly, jen se dívaly a vlastně vůbec nic nekoupily. Ale zase proč né? Času máme ještě docela dost. Večeři pak uděláme během chvíle, takže jo, jít bychom tam mohly. "Tak dobře, můžeme se tam zajít aspoň podívat. Ať víme co a jak.." Potvrdím nakonec Elise s milým úsměvem a sem připravena vyrazit. |
Neera - 14. května 2018 19:01 | |
Lehce pokyne hlavou k profesorce na znamení díků za potvrzení její domněnky, když se ale vzápětí napůl odvrátí, prohrábne si otevřenou dlaní vlasy a ty jí zacloní část obličeje, kterou by mohla Ferinová vidět, jeden koutek jí vklouzne do dost skeptického a ironického úšklebku. |
Elisa Whitebloom - 13. května 2018 23:31 | |
Mlčky poslouchala obě výuky. Občas si u toho psala poznámky a chvílema si kreslila. Bylo očividné, že vnímá, ale zkrátka jí nebaví se jen dívat a tak u toho zaměstnávala ruce psaním či kreslením. Většinu doby si spíše skicovala, ale občas si tam udělala nějaké poznámky. Bylo tak očividné, že psát již nějaký ten pátek umí a nedělá jí to nejmenší problém... |
Anna - 11. května 2018 23:14 | |
Byla sem Elise moc vděčná když mi ukázala jak ty hodinky fungují. Zatím sem tedy neměla příležitost je vyzkoušet, ale už teď mně napadá spousta věcí na které bych se ráda zeptala. Až se pak vrátíme z vyučování, určitě budu mít co dělat. |
Pán Jeskyně - 10. května 2018 23:54 | |
Pokud Anna vyzkouší hodinky podle Elisiny rady, tak se jí to samozřejmě podaří, ale místo jednorožce se jí nad hodinkami objeví drak. Na samotnou funkci to ale nemá žádný vliv. |
Neera - 10. května 2018 18:11 | |
Nahlas neřekla nic, když se Erik rozčiloval na celý ročníkový domek, že se mu nepodařil jeho plánovaný obchod, ale neubránila se poněkud potměšilému úšklebku. |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 31 32 33 34 35 36 37 ⇒ ⇒|