Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 37 ⇒ ⇒|
Pán Jeskyně - 8. září 2018 09:31 | |
Dopolední učení je u konce a třída se rozchází na oběd. Elisa zase utíká někam pryč, ale papíry s matematickými příklady dávají tušit, že se nebude vyhřívat na pláži. |
Anna - 7. září 2018 23:43 | |
Po tom cvičení sem si říkala zda by nebylo dobré trochu zvolnit, cítím totiž že je to opravdu.. vysilující. Ale né, asi by to nebyl dobrý nápad. Jednou s tím přestanu a pak už se nedostanu zpět do tempa. Raději budu cvičit dál, s nadějí že se to brzy zlepší. |
Elisa Whitebloom - 7. září 2018 19:05 | |
Dělala vajíčka a sice jí to unavovalo, ale zase věděla, že hned od rána cvičí. A tak to pro ní bylo užitečné. K cvičení se připojila až o něco později, protože mezitím ještě provedla ono dočerpávací meditační cvičení na to, aby se jí dočerpala alespoň trochu síla během toho, co bude normálně cvičit. Pak už se přidala k ostatním. Nějakou dobu cvičila s Erikem i magicky, zatímco Anna to odmítala. Netlačila na ní i když jí připadalo, že čím rychleji se naučí používat magii, tím rychleji třeba pochopí svůj dar. |
Pán Jeskyně - 4. září 2018 00:00 | |
Ráno se potkala trojice Anna, Elisa a Erik v domečku. Elisa vstala o kousek dřív než ostatní dva a tak ji našli, jak za pomoci magie připravuje snídani. Na všechno se pokouší používat magii a oni na ni mohou vidět, že kdyby to dělala normálně rukama, tak není tak unavená. Tento způsob ji stál spoustu energie a úsilí. |
Anna - 3. září 2018 22:21 | |
Začínalo toho na mně být nějak moc. Nějaká hloupá jeskyně, učení se věcí navíc a používání magie skoro na všechno.. sem mnohem raději, když si můžu jen tak sednout a pustit se do toho psaní. |
Elisa Whitebloom - 1. září 2018 10:02 | |
"Mno ono i když si s ní nepromluvíš, tak je jen otázka času, nežli začne za ostatními výrazně zaostávat, protože kromě zkoumání dobrodružství toho moc nedělá" přizná s tiše si povzdechne. Tím měla asi hlavně na mysli, to že netrénuje a ani se neučí. |
Pán Jeskyně - 1. září 2018 03:57 | |
Erik se podíval na Elisu a přikývl: "Máš pravdu, asi s ní promluvím..." |
Anna - 26. srpna 2018 23:07 | |
Bylo mi nějak jedno zda se Panenka naštvala nebo né. Chápu že pro ní je to co dělá asi vzrušující, ale pro mně je to ztráta času který sem schopna strávit momentálně důležitějšími věcmi. |
Elisa Whitebloom - 26. srpna 2018 13:22 | |
Kyselý výraz jejich spolužačky naprosto a zcela ignorovala. Byl jí jedno její názor vzhledem k tomu, že se příliš nepodílela na fungování domácnosti, tak neměla příliš v plánu vnímat její potřeby. Stejně tak ani nenavrhovala, že by tam mohli jít zítra, jen řekla, že je zítra zeměpis a tam mohou najít tu vesnici. Když zmizela pryč dříve nežli cokoliv někdo řekl, tak si jen povzdechla a zavrtěla hlavou. |
Pán Jeskyně - 26. srpna 2018 12:15 | |
Paní učitelka ještě vysvětlila Elise: "No když tam bude plno, tak budete muset čekat, až se uvolní místo." |
Anna - 25. srpna 2018 23:10 | |
Docela mně překvapilo když sem zjistila že sem mezi těmi, kterým to na těch prknech šlo lépe než ostatním. U Elisy bych něco takového čekala, ale já? |
Elisa Whitebloom - 25. srpna 2018 20:46 | |
"A na tu trať můžeme chodit zkoušet jen tak?" zeptá se ještě čistě pro jistotu a podívá se, kde že ta trať je a jen s klidem kývne. |
Pán Jeskyně - 25. srpna 2018 14:29 | |
Helena se na Elisu usmála: "Dobrý dotaz. Nemusíte být v žádném kroužku. Stačí jenom, abyste bez problémů projeli pětkrát zkušební trať a neztratili víc než dva body na každém pokusu." |
Anna - 25. srpna 2018 01:03 | |
"Ahoj". Pozdravím mile Elisu která už na místě čeká a zadívám se na naši učitelku. Tentokrát je to Helena. Ty její vlasy mně snad nepřestanou udivovat. |
Elisa Whitebloom - 25. srpna 2018 00:45 | |
Meditovala do té doby nežli přišla učitelka a nezačala vykládat. Bylo očividné, že chtěla dočerpat asi co nejvíce energie a odpočívat dokud to šlo. |
Pán Jeskyně - 25. srpna 2018 00:32 | |
Když celá třída přišla na hodinu, tak tam už Elisa seděla a meditovala. |
Elisa Whitebloom - 24. srpna 2018 17:47 | |
Když jim Selma oznámila, že drakonštinu ještě nebudou potřebovat, ale že jim nechce kazit překvapení, tak si jen povzdechla. Bylo na ní očividné, že jí tyhle překvapení spíše otravují, nebaví jí hledat dobrodružství a naopak jí to spíše hodně vadí. |
Pán Jeskyně - 24. srpna 2018 17:29 | |
Selma se usmála: Aha, tak to byste drakonštinu ještě asi neměli potřebovat, ale fakt ji pak budete potřebovat a hodně vám to ve škole pomůže. Víc ale neřeknu, abych vám nekazila překvapení. |
Elisa Whitebloom - 24. srpna 2018 17:19 | |
Na to zdali se tam dokáží či nedokáží dostat jen pokrčí rameny. Nijak zvlášť jí to netrápilo a navíc byla toho názoru, že pokud by hodně chtěli, tak si způsob najdou. Bylo na ní znát, že jí to dobrodružství zase až tak nezajímá, ale že pomoc ostatním neodmítne. |
Pán Jeskyně - 22. srpna 2018 16:10 | |
"Tak to je taky rozumný přístup. Navíc si myslím, že většina z vás se tam ještě nedokáže dostat," odpoví Selma Elise ohledně jeskyně. |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 21 22 23 24 25 26 27 ... 37 ⇒ ⇒|