Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 37 ⇒ ⇒|
Elisa Whitebloom - 22. srpna 2018 10:19 | |
Když jim Selma řekla cosi o tom, že o věštění se ví málo a knihy jí moc nepomohou, tak na ní nechápavě koukala. Tak proč je někdo píše, když k ničemu nejsou? Nedávalo jí to ani trochu smysl. |
Anna - 21. srpna 2018 22:58 | |
Zadívám se na Selmu a přikývnu. Moc se mi do toho nechce, ale co mi zbývá? Ohledně těch jazyků má Elisa docela dobrou poznámku, ale siréna jí to hned vyvrací. Dostat to trochu pod kontrolu.. To se jí to mluví. |
Pán Jeskyně - 20. srpna 2018 00:27 | |
Siréna se usmála. |
Elisa Whitebloom - 19. srpna 2018 23:50 | |
Když jim třídní řekne, že můžou o další hodiny přepisovat co chtějí a nebo psát domu, tak klidně kývne hlavou a dál zůstane u knížky se štíty. Přemýšlí k čemu je tam ta divná a složitá matematika a jak jí má pochopit. Pak se rozhodne, že teď jí stačí ta teorie a matematiku vyřeší později. |
Anna - 19. srpna 2018 20:33 | |
To nám také mohla říct dříve.. Kdybych to věděla předem, vzala bych si vlastní knihu. Mohla bych tak číst, psát a zároveň plnit úkol který mám. Ale co, tak příště. |
Pán Jeskyně - 19. srpna 2018 15:13 | |
Čtení a psaní nebylo moc zajímavé. Jenom jim na konci řekla Ferinová, že si mají příště buď přinést něco, co by si chtěli opisovat nebo mohou třeba napsat dopis domů. Prostě něco, co by pro ně osobně mělo smysl. |
Elisa Whitebloom - 18. srpna 2018 23:27 | |
Cvičila tedy poměrně dlouho s Erikem až už fyzickou rozcvičtu, tak pak i tu magickou. Zatímco on se vyčerpával kameny, tak ona se snažila pracovat jemně a detailně. Když kameny nepotřeboval, tak si je od něj vypůjčila a zkoušela také trochu pracovat silově a zjišťovala jak těžký kámen ještě zvládne... Neunavovala se úplně, ale trénovala také poměrně hodně a zůstávalo jí málo síly. Pak si sedla, provedla danou meditaci na dočerpávání síly a poté již s ostatními vyrazili na další hodinu... |
Anna - 18. srpna 2018 23:05 | |
Měla sem z toho smíšené pocity. Zdá se, že naděje tu je, ale bude to fungovat? Ten kluk na tom může být stejně, nebo nedej bože i hůře než já. |
Pán Jeskyně - 18. srpna 2018 22:31 | |
Erik s Annou a Elisou ráno cvičili víc než hodinu. Ze začátku se jedná o normální fyzické cvičení, které je podobné jako na hodině tělocviku. |
Anna - 18. srpna 2018 21:14 | |
Za ten chleba sem byla opravdu ráda. Už teď krásně voní a na snídani bude skvělý. Snad se při tom společném vaření Justýna aspoň něco přiučila. Nikoho by určitě nebavilo pořád jen uklízet. |
Elisa Whitebloom - 18. srpna 2018 11:58 | |
"Připadalo mi to užitečné, zvlášť když už ty kouzla zkoušíme používat prakticky a máme ty kamínky... Tak jsem ráda, že se to bude hodit" dodá s úsměvem a knížku mu prozatím nechá, protože stejně chce zkoušet to puzzle v té krabičce. |
Pán Jeskyně - 18. srpna 2018 01:47 | |
Elisin příchod tak upoutal Rolandovu pozornost, že přestal číst a pokud mu na chvilku půjčí tu knížku o domácnosti, tak by ji rychle pročetl aspoň obsah. |
Anna - 18. srpna 2018 01:00 | |
Měla sem v plánu jít po hodině rovnou domů, ale někdo přišel s tím, že se půjdeme podívat k nějaké jeskyni. Moc se mi nechtělo, ale když už jdou všichni? |
Elisa Whitebloom - 18. srpna 2018 00:23 | |
Vracela se z knihovny a Erik jí hned odchytl. Tak zvedla hlavu a překvapeně koukala na zahrádku. |
Pán Jeskyně - 18. srpna 2018 00:04 | |
Když přišla Elisa z knihovny, tak mohla vidět, jak Erik vyčistil celou jejich zahrádku a je na něm vidět, jak je šťastný. |
Elisa Whitebloom - 17. srpna 2018 13:50 | |
Erikovi vysvětlila, že nemyslela dnes, ale kdykoliv jindy... Dnes měla v plánu hledat jiné věci a zastavit se v knihovně. |
Pán Jeskyně - 17. srpna 2018 13:33 | |
Erik Elise poděkoval, ale dnes s ní za staršími studenty nepůjde: "Promiň ale spíš si budu dneska trénovat to, co jsi mi ukázala." |
Anna - 17. srpna 2018 00:57 | |
Původně sem měla v plánu udělat těsto tak na tři chleby, ale koukám že toho bude o něco více. No co, nevadí, možná bychom mohly pár kousků někomu dát. Lepší než kdyby to tu ztvrdlo, nebo třeba začalo plesnivět. |
Elisa Whitebloom - 16. srpna 2018 23:59 | |
Pousmála se na Erikovu snahu, když zjistil, jak ovládat najednou více předmětů a začal to pomalu umět korigovat. |
Pán Jeskyně - 16. srpna 2018 23:46 | |
Anna ani Justýna nezvládaly dostatečně dodávat kamenům energii a přitom vařit. Tak pomoc Panenky a Rolanda spočívala i v tom, že jim udržovali teplotu kamenů na požadované úrovni. A tak se jim podařilo udělat ty brambory a připravit těsto na chleba s tím, že ho upečou až po tělocviku. Justýna pořád přidávala a přidávala a tak je těsta dost na pět pořádných bochníků. Od toho vývaru nakonec ustoupila. |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 22 23 24 25 26 27 28 ... 37 ⇒ ⇒|