Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 37 ⇒ ⇒|
Anna - 8. srpna 2018 21:34 | |
Z této hodiny sem byla docela nesvá, možná i trošičku naštvaná. Erik a Elisa se tady převádějí jak nejsou skvělí a ostatním se povede sotva zvednou pár předmětů. A mně ani to ne, opět se ukazuje že magie asi nebude má silná stránka. |
Elisa Whitebloom - 8. srpna 2018 10:35 | |
To, že se po nich chtělo něco, co vlastně neprobírali jí ani moc nepřekvapilo. Začínala si pomalu zvykat na princip školy a výuky. Hodin měli vlastně vcelku málo a šlo o ucelené bloky, kde dostali základ a co s ním pak udělali bylo na nich. Buď ho rozvíjeli sami a učili se dál to, co je zajímalo a nebo k tomu mohli dospět na praxích nebo třeba od někoho dalšího. Nebo se to zkrátka naučili, když to zrovna k něčemu potřebovali. Vyžadoval se po nich ten základ a pokud ho někdo rozvinul, tak to bylo jen dobře. |
Pán Jeskyně - 7. srpna 2018 23:44 | |
U té levitace byli skoro všichni překvapení. Teda hlavně tím, že po nich Ferinová chtěla něco, co měli na hodinách vlastně jenom jednou nebo spíš dvakrát. A tak skoro všichni ukazovali to, co dělali na hodinách. Pohybovali korálky uvnitř sklenic. Jediní dva, kteří se k tomu postavili jinak byla Elisa s Erikem. |
Anna - 7. srpna 2018 21:44 | |
Dorazíme do učebny kde už čeká Elisa. Nechápu proč chodí takhle dříve, ale to je její věc. Posadím se, připravím si všechny věci a během chvíle je zde Marco. Mile se na něj usměji a dokonce mu zamávám. |
Elisa Whitebloom - 7. srpna 2018 15:59 | |
Na hodině byla opět předem a četla si v knížce někde v rohu opřená o zeď či sloupek. V poklidu koukala do knížky a něco zaujatě četla. |
Pán Jeskyně - 7. srpna 2018 14:10 | |
Celá třída se sešla na první hodině matematiky. Kam za nimi přišel obchodník Marko a začal je učit základy počítání. Tedy nejdřív vykládal něco o tom, že matematika se většině lidí zdá hloupá a zbytečná, ale že je velmi užitečná. Ať už pro kouzelníky nebo i pro obyčejné lidi. |
Anna - 6. srpna 2018 23:21 | |
Usnout se mi podaří takřka ihned. Ráno pak vstávám docela brzy. Převleču se, pozdravím Erika a Elisu a s Erikem vyrazím ven, pořádně se protáhnout. |
Elisa Whitebloom - 6. srpna 2018 23:12 | |
Vstávala opět se svítáním a první. V tichosti se oblékla, vzala si věci na ten den a zmizela v kuchyni. Zde nachystala snídani pro všechny a zase si zabalila nějakou tu svačinu a pití. Sedla si k snídani a u toho se věnovala nějakému papíru co vytáhla z tašky a psala tam odpovědi a asi nad tím dost přemýšlela. Když to měla dodělané, tak se zase sebrala a dříve nežli se většina vůbec probrala a vylezla už zase byla pryč... |
Pán Jeskyně - 6. srpna 2018 21:59 | |
Večer byla v domečku docela ospalá atmosféra a tak postupně všichni odešli spát, aby pak mohli ráno jít včas do školy. |
Anna - 6. srpna 2018 21:38 | |
Když sem viděla ostatní, tak sem se nakonec rozhodla že zůstanu také tady. Sedla sem si ke stolu, ale na rozdíl od ostatních sem nečetla, nýbrž si z knížky něco opisovala. Snad to do toho týdne zvládnu. |
Elisa Whitebloom - 6. srpna 2018 00:01 | |
Popřeje Erikovi hezkou noc a nechá ho jít do postele. Koukala jak vypadal a přemýšlela, zdali nedobíjel celou dobu kameny. Minimálně tak vypadal. |
Pán Jeskyně - 5. srpna 2018 21:48 | |
Erik se všem omluví, že je úplně grogy, že nepomůže ani s večeří a skutečně se odpotácí do ložnice. Ani se nezvládl umýt. Když se na něj ostatní podívají, tak vidí, že vypadá jakoby celý den dřel v kamenolomu. |
Anna - 5. srpna 2018 20:40 | |
Mrzí mně že se s tou léčitelkou uvidím opět až za týden, byla velmi milá. Nevím zda by to nevadilo když je dospělá, ale taky mně teď štve že sem se nezeptala ani na jméno. No co, nevadí, jistě k tomu bude příležitost příště. |
Elisa Whitebloom - 5. srpna 2018 12:02 | |
Poklidně došla se svou léčitelkou Helenou a cestou tak nějak zkoumala svou ruku a ornamenty co na ní momentálně měla. Poděkovala Heleně za všechno, co jí přes víkend ukázala a naučila a poté se připojila k ostatním. |
Pán Jeskyně - 5. srpna 2018 11:26 | |
Pracovní víkend končí podobně jako začínal. Všichni spolužáci se sešli ve velké hale. Léčitelky, které s nimi chodily se s nimi mile rozloučily, ale objevila se třídní učitelka a ředitelka. |
Pán Jeskyně - 1. srpna 2018 22:04 | |
Ferinová zase přišla přesně v osm a vzala celou třídu branou do nemocnice. |
Anna - 1. srpna 2018 21:38 | |
Únava na mně byla opravdu znát. Takže po umytí se a večeři zapadnu rovnou do postele. Netrvá ani nějak dlouho než se mi podaří usnout. |
Elisa Whitebloom - 1. srpna 2018 08:45 | |
Chvíli si četla další kapitolu o magii a poté si přelétla ještě poznámky o léčení a lécích, které si ten den zapsala. Poté se už jen umyla a po nabytí kamínku s klidem odpadla. Jídlo jí v tu chvíli netrápilo... |
Pán Jeskyně - 1. srpna 2018 01:20 | |
Zatímco si šla Elisa ještě číst, tak Anna s Justýnou nachystají něco rychlého na večeři a vzhledem k tomu, že kromě nich nikdo už nejí, tak to budou mít i na ráno. |
Anna - 31. července 2018 23:23 | |
Netrvá dlouho a najednou jsme s paní učitelkou všichni. Nelze si nevšimnout v jakém stavu jsou ostatní. Já sem teda unavená šíleně, ale říkala sem si že třeba aspoň někdo z nich, dělal něco při čem se tak nenadře. Nejspíše ne. |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 37 ⇒ ⇒|