Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 ... 37 ⇒ ⇒|
Elisa Whitebloom - 31. července 2018 09:07 | |
Večer byla skutečně unavená a tak se šourala v poklidu domů. Nevěděla, co dělali ostatní, ale učit se míchat pokročilé léky jí dalo zabrat a vnímat veškerou anatomii také a tak toho moc nenamluvila a jen se docourala do domku. Zde si udělala pití a vypila hned dvě sklenice vody za sebou a poté s jednou zamířila ven do stínu, kde si lehla do trávy a jen si četla. Už nic moc příliš nezkoušela a ani se o nic nesnažila, jen prostě ležela v klidu a odpočívala a pročítala knihu o magii, co měla vypůjčenou... |
Pán Jeskyně - 30. července 2018 23:42 | |
Ferinová vyzvedla celou třídu. Teprve teď se všichni potkávají. Vlastně se ještě tak trochu viděli u oběda, ale moc spolu nemluvili, protože každý tam byl se "svou" léčitelkou. |
Pán Jeskyně - 29. července 2018 01:34 | |
Nakonec se všichni dali do pořádku a nachystali se na to, aby mohli jít s třídní učitelkou do nemocnice. |
Anna - 28. července 2018 22:24 | |
Tu diskuzi mezi Erikem a Elisou sem už ani moc nevnímala, jediné co mně tak ještě zajímalo, bylo to co řekl Roland. |
Elisa Whitebloom - 28. července 2018 01:40 | |
"Mno pokud bude někdo potřebovat, tak proč ne. Já se chci spoléhat na sílu co aktuálně mám a vždy trénuji jen tak, jak mi to tělo a síla dovolí... Alespoň se pak nespoléhám na něco, co by mi mohlo dojít a pokud jsem to pochopila správně, tak čím častěji to budu dělat a to jak používat sílu a magii, tak stejně tak jí dočerpávat, tak mi to pak půjde výrazně rychleji a lépe. Takže mám motivaci to dělat" usoudí s poklidem a ona asi zatím pomoci nepotřebuje a může svou nabídku nabídnout těm, co s tím mají problém. |
Pán Jeskyně - 28. července 2018 00:05 | |
Erik se podíval na Elisu a zkusil vysvětlit to, co řekl: "Tak jsem to nemyslel. Samozřejmě, že bysme měli trénovat všichni, ale myslel jsem to tak, že vám můžu z nějaké části naplnit ty šutry. Já to budu mít jako cvičení a vám se někdy může hodit nějaká síla navíc. Třeba na trénink toho, co se učíme." |
Anna - 27. července 2018 21:04 | |
Takže takhle to je.. Elisa se nám učí dopředu. No, když ředitel řekl že je to v pořádku, tak asi nikdo nemůže mít nic proti. Já sama se svým způsobem také budu něco učit, takže bych nejspíše měla mlčet. |
Elisa Whitebloom - 27. července 2018 16:16 | |
V klidu jim ukázala návod a pak jim to popsala, jak to vnímá ona a jak jí to zhruba funguje. Ukázala všem postup tak, aby se to naučili. Na Poznámku Rolanda jen zatřásla hlavou. |
Pán Jeskyně - 27. července 2018 16:02 | |
Všechny zaujala ta meditace o které Elisa mluvila a všichni se to rychle naučili. Roland se ještě podíval na tu knihu, kterou zmínila a je jasné, že si ji taky půjde půjčit. Pronesl jenom něco nelichotivého o tom, proč je tady z té knížky neučí... |
Anna - 26. července 2018 21:32 | |
Bylo pěkné vidět že ostatní souhlasí a jsou ochotni zůstat doma, abychom probraly co je zapotřebí. Trochu sem pochybovala o Elise, ale k mému překvapení zůstala i ona. |
Elisa Whitebloom - 26. července 2018 10:55 | |
Když se všichni shodli na tom, že chtějí probrat věci u večeře, tak si jen povzdechla a raději rezignovala. Chtěla se raději učit magii a někde v klidu studovat knihu, ale zase by bylo blbé se jako jediná stranit. A tak ačkoliv trochu trpěla a nechtěla nic řešit, tak zůstala s ostatními a pomohla tedy s přípravou večeře. |
Pán Jeskyně - 26. července 2018 00:40 | |
Přímo na pláži jsou kabinky a dokonce i sprchy se sladkou vodou, takže nebyl problém se po tělocviku opláchnout sladkou vodou, převléct do normálního a vyrazit do domku dát si tam alespoň usušit plavky. |
Elisa Whitebloom - 25. července 2018 22:01 | |
Část pauzy trávila v učebně tou svou meditací. Vydržela v klidu vcelku dlouho a bylo očividné, že to dělá skutečně s nějakým cílem. Poté co většina spolužáků odešla ještě chvíli meditovala a následně vytáhla papír z brašny, vzala si psací potřeby a podle počítání na prstech to vypadalo, že řeší nějaké příklady nebo počty. |
Anna - 25. července 2018 21:42 | |
Docela dlouho sem seděla u stolu a snažila se udělat něco s těmi proklatými kamínky. Bohužel se moc nedařilo. Byla sem z toho trochu smutná, ale co, nemůže mi jít vše hned že? |
Pán Jeskyně - 25. července 2018 15:09 | |
Po obědové pauze, kterou strávili skoro všichni nějakým opakováním, procvičováním nebo překládáním mapy je čas vydat se na tělocvik. Dostali upozornění, že si mají na sebe vzít pohodlné oblečení a s sebou plavky. |
Elisa Whitebloom - 25. července 2018 00:26 | |
Vzhledem k tomu, že už se naučila ohřívat předměty i částečně svítit, tak jí dnešní hodina připadala vlastně vcelku snadná. Kamínky totiž udělaly většinu práce za ní a tak jí to přišlo vážně lehké a naučila se během hodiny, jak dávat do kamínků jen málo energie, aby jí šetřila a zároveň kamínek dost svítil či hřál. Už včera se snažila naučit energií šetřit a tak si z toho dnes udělala spíše cvičení na jemnost a zkoušela jak energii ušetřit a jak jí dát do kamínku dostatek a zároveň málo. Nakonec dlouho dělala něco s oní zeleným a pak zase meditovala, nebo to tak minimálně vypadalo. Dělala to poslední dobou vcelku pravidelně, tudíž to asi mělo nějaký konkrétní smysl... |
Anna - 24. července 2018 23:51 | |
Dávala sem pozor na to co učitelka říká a opravdu sem se snažila. Nikam to ale nevedlo. Jak sem se tak rozhlížela kolem, ostatním to docela šlo. Erikovy trochu hůř, ale i tak zvládl aspoň něco. |
Pán Jeskyně - 24. července 2018 23:32 | |
Všem to jde víceméně bez problémů. Na konci hodiny všichni chápou, jak do takových kamenů posílat energii a jak si ji z těch, které ji uchovávají zase vzít zpět. Napadlo je, že když jim ty kameny zůstanou, tak asi už nebudou muset řešit osvětlení. Navíc pokud dají ty červené kameny do vody nebo pod hrnec a budou je živit magií, tak nebudou potřebovat dřevo. |
Anna - 24. července 2018 22:09 | |
Ať dělali ostatní cokoliv, já se toho nehodlala účastnit. Jindy bych samozřejmě pomohla, ale teď mi šlo hlavně o to, se pořádně vyspat. Ráno se cítím docela dobře a tak po převlečení se, hygieně a snídani, sem připravena snad na všechno. |
Elisa Whitebloom - 24. července 2018 00:02 | |
Vrátila se někdy po tmě, naprosto unavená a vážně si nechtěla povídat. Jen v tichosti prošla do ložnice, vzala si noční košili, šla se opláchnout a hned poté zalezla. Toho, že je někdo stále v kuchyni a překládá mapu si ani nevšimla a ani jí to příliš netrápilo. Trénovala tolik, že chtěla už jenom spát. A tak hned po umytí odpadla do postele a spala až do rána. |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 25 26 27 28 29 30 31 ... 37 ⇒ ⇒|