Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 37 ⇒ ⇒|
Pán Jeskyně - 30. června 2018 15:32 | |
Elisa zůstala sama v učebně, kde se vrhla na psaní dopisu pro mamku. Anna si uvědomila, že jí děda ještě neodpověděl na ten její, ale pokud si dobře vzpomíná, tak by odpověď mohla přijít tak v pondělí. |
Neera - 30. června 2018 12:56 | |
Při příchodu na Annu zlehka zamává, když zachytí její pohled, než se zahloubá do knihy a zápisníku. Nebo se o to alespoň pokusí. |
Anna - 27. června 2018 00:19 | |
Čtení a psaní není až tak těžké se naučit, spíše jde o to nedělat při tom moc chyb. Doufám že sem žádné neměla, když sem psala ten dopis dědovy. Aby si nemyslel že se tu nenaučím ani tohle... |
Elisa Whitebloom - 26. června 2018 23:19 | |
Sice by se ráda učila něco, co jí skutečně nešlo, ale co se dalo dělat. Tohle ničemu neuškodilo a tak hold četla a psala. Ono se to asi neztratí. Byla vnímavá a učenlivý typ, co rád vstřebával informace a tak vnímala skutečně celou dobu nejen sebe, ale i ostatní. |
Pán Jeskyně - 26. června 2018 22:58 | |
Učitelka Ferinová je nenechala pracovat moc dlouho určitě to nebyly dvě hodiny. Během té doby jim opravovala chyby a nechávala jim opakovat věci se kterými měli problém. Mohli si všimnout, že se jim věnuje skutečně intenzivně a tak i během té hodiny vidí jak se skutečně zlepšují. |
Anna - 26. června 2018 16:05 | |
Skoro sem tomu nemohla věřit, bylo to opravdu úžasné! Předtím se mi na hodině moc nedařilo, až sem se za svůj výkon styděla. A teď? Zvládla sem aspoň ten hloupý korálek a slyším symboličtinu! |
Elisa Whitebloom - 24. června 2018 09:24 | |
Zaznamenala, že Anna vnímá její písničky v symboličtině i to, že se snaží jí nazpět odpovídat. Pousmála se na ní a mohly si teď již povídat v symboličtině. Tedy minimálně do té doby, nežli se to buď naučí ostatní, nebo až se Anna naučí odpovídat jen jí, aby to později neslyšeli všichni. Ukazovala a vysvětlovala jí jak to funguje, jak to může zlepšit a jak směřovat konverzaci jen jedné osobě a tak podobně. |
Neera - 22. června 2018 22:34 | |
Dorazila rovnou na hodinu těsně před jejím začátkem. Udýchaná, s mokrými vlasy ucouranými podél obličeje a hladová, ale oči jí svítí nadšením, o které nevypadá rozhodnutá se jen tak podělit. Ani náznakem nelituje, že musela obětovat oběd. Byla v životě o hladu už mnohokrát – rozhodně častěji, než kolikrát se jí podařil takový objev. |
Pán Jeskyně - 21. června 2018 23:23 | |
Anna je fascinovaná tím, že začala "slyšet" symboličtinu. I když to jsou vlastně jenom obrazy, které jí mozek předělává na slova. Ale písničky v ní jsou skutečně zajímavé. Když pak zkusí i odpovědět, tak je překvapená, že se jí to podařilo. Asi to bude chtít ještě hodně tréninku a cvičení, ale i tak je to ohromný úspěch, který ji velice potěšil a vypadá, jakoby jí to udělalo neskutečnou radost a taky jakoby si trochu oddechla. |
Pán Jeskyně - 16. června 2018 00:53 | |
V učebně zůstala jenom Elisa, která zkouší, jak se jí bude dařit s tou druhou sklenkou. A ještě než ostatní odejdou, tak vidí, že jí to jde naprosto skvěle. |
Anna - 15. června 2018 23:10 | |
Přišlo mi že to není úplně nejhorší, ale určitě bych mohla být lepší. Vlastně bych mohla být lepší v mnoha věcech. Tady na škole sem jen chvíli, určitě se toho naučíme spoustu. |
Neera - 15. června 2018 11:12 | |
Do konce hodiny si ještě pár minut zkouší práci se sklenicí s korálkem a až potom sklenici vrátí s trochu váhavě si s sebou odnese tu se světýlky. I přes pochvalu třídní učitelky si nebyla úplně jistá, že je to ten nejlepší nápad. Vlastně sama neví úplně jistě, jak se jí to s korálkem povedlo a náročnější cvičení jí trochu děsilo. |
Elisa Whitebloom - 13. června 2018 10:34 | |
Zeměpis jí bavil, líbilo se jí hledat v mapách a zkoumat, kde co je a poslouchat k tomu příběhy. Neuniklo jí ovšem, že ne každý stíhá číst a hledat a postřehla, že příběhy k místům jsou tedy jen zdržování, aby to ti pomalejší stíhali. Bylo jí to trochu nepříjemné a ještě více jí to vadilo na konci hodiny, když postřehla, že ti dotyční si ani nevezmou učebnici sebou, aby si to procvičovali. Pevně stiskla zuby k sobě, aby nic neřekla a uklidnila si učebnici do tašky, aby si jí mohla odnést a večer se na to podívat... |
Pán Jeskyně - 13. června 2018 00:42 | |
//Prosím do průvodky, tam kde máte atributy si napište tři další atributy: |
Pán Jeskyně - 13. června 2018 00:40 | |
Všichni se soustředí na svůj korálek a snaží se ho nějak rozhýbat. Je to zvláštní, ale Roland s Erikem ho rozhýbali skoro ve stejném okamžiku. A tak dostali od učitelky jinou sklenici, ve které jsou nějaká světýlka, která prý nemají nechat zhasnout. |
Neera - 12. června 2018 20:27 | |
O učebnici zeměpisu se nějak zvlášť nehlásí, docela ochotně ji na konci hodiny zase vrátí. Zato když vstoupí třídní k první hodině skutečné magie, neubrání se zvědavému poposednutí na okraji židle. Trochu překvapeně, možná až zklamaně zamrká, když se jejich pomůcka zdá být tak jednoduchá, dokonce primitivní. Vzápětí ale proplete prsty mezi sebou, položí si ruce na stolek před sebou a nakloní se dopředu, aby měla oči ve výšce zavěšeného korálku. |
Pán Jeskyně - 12. června 2018 01:14 | |
Marco je nechtěl přetěžovat a tak když zjistil, že se někdo (nejčastěji Panenka nebo Justýna) ztratil, tak chvíli počkal a začal vyprávět příběh o tom daném místě. Vypadalo to, jakoby na tom místě byl a popisoval ho ze svých vzpomínek. Tu a tam taky vyvolal ve vzduchu obrazy. Ale je vidět, že to asi nebude jeho parketa, protože ty obrazy jsou takové... ...strohé a jakoby jenom naznačené. |
Neera - 11. června 2018 21:10 | |
Poslední minuty světla věnovala knížce námořnických příběhů, které jim profesorka vypůjčila na hodině čtení. Možná se nedostala dál než na další stránku, ale i to se snad cení. |
Anna - 11. června 2018 19:44 | |
Na to co Elisa říkala sem jen souhlasně přikývnula. Vlastně sem si to myslela i já sama, spoustu věcí bychom zdá se mohly vyměnit, či udělat za nějakou protislužbu. |
Elisa Whitebloom - 10. června 2018 00:29 | |
Ještě si chvíli večer povídali a řešili co a jak a pak pomohla s nádobím a uklidila vše po vaření bylin. Přinesla si ke stolu do kuchyně knihu a četla si a přepisovala jednotlivé věty do notesu co dostali. Dávala si hodně záležet a snažila se zároveň užívat krasopis, alespoň trochu podobný tomu, co měla mamka. Chtěla co nejrychleji dohnat Rolanda a zvládat to bez zádrhelu. Beztak neměla co lepšího na práci a chtěla si opakovat z hodin a tak se vlastně po večeru ještě učila. Vydržela u toho asi hodninu a tak šla spát mezi posledními. Jen se v tichosti lehce opláchla, převlékla a zamířila do postele. Usnula hned chvíli poté, co zalezla a hodinky měla opět nastavené tak, aby jí vzbudili o něco dříve nežli ostatní. |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 28 29 30 31 32 33 34 ... 37 ⇒ ⇒|