Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 37 ⇒ ⇒|
Anna - 9. května 2019 23:00 | |
Byl to jen nápad, ale zdá se, že sem na to přišla. Napadlo to tedy i Rolanda, takže žádnou zásluhu nemám, ale to je jedno. Aspoň se mi to potvrdilo. Né že by to tedy k něčemu bylo. |
Elisa Whitebloom - 9. května 2019 22:47 | |
"To je možná tím, že tomu chybí ta druhá část. Že pohromadě je to silný magický kámen, ale takhle samostatně ne" přizná s klidem a pokrčí rameny. |
Pán Jeskyně - 9. května 2019 22:25 | |
Erik zkusil do kamenu nalít energii, ale po chvilce zavrtěl hlavou: "Je to jak nalévat vodu do děravé nádoby. Cítím, že by to mohlo jít, ale je v tom díra." |
Elisa Whitebloom - 9. května 2019 22:06 | |
"Nebrzdila ho voda, ale ředitel. Ten úkol je zjevně udělaný tak, abychom museli spolupracovat a aby k tomu bylo potřeba všech. Každý z nás totiž umí něco jiného a bez toho to dohromady nedáme. Anna umí plavat pod vodou, tak proto ti asi nešel vytáhnout" přizná s klidem fakt nad kterým už asi nějakou chvíli přemýšlí. |
Pán Jeskyně - 9. května 2019 21:59 | |
Panenka se tvářila spokojeně, že ten šutr zachytila, ale když vidí, co je to zač tak už tolik ne. |
Anna - 9. května 2019 00:31 | |
Myslela sem, že ten kámen budu muset hledat různě po dně, ale zdá se, že to nebude zapotřebí. Díky bohu že Panenka má takové reflexy. "Jdu na to!" Řeknu jí odhodlaně a hned vlezu do vody. |
Elisa Whitebloom - 8. května 2019 15:33 | |
Mlčky koukla na Annu s Erikem, kterým se chtělo do vody a tak je nechala. Překvapilo jí ovšem, že Panenka zvládá ten kámen držet, aby nespadl na dno. Přemýšlela jak by mohla použít levitaci, když ten kámen nevidí a pochybovala, že ho zachytila ještě předtím, nežli dopadl pod vodu. Mlčky čekala, jak ostatní dopadnou a když kámen skutečně přinesli, tak si ho tiše prohlédla. Opsala rovnice na papír a mlčky si to prohlédla. |
Pán Jeskyně - 8. května 2019 07:17 | |
Erik je taky hned v plavkách, ale ostatním se moc nechce. Panenka ale vypadá dost soustředěně a jenom na půl úst prohodí: "Držím ten šutr, aby nespadl na dno, ale nedokážu ho zvednout z moře ven." |
Anna - 7. května 2019 21:26 | |
Samozřejmě sem byla zvědavá co nás dnes čeká, nestává se, že by nás měl každý den učit samotný ředitel. Zdá se však, že k učení má velice zvláštní přístup. Řekne pár slov, hodí do moře nějaký kámen a je pryč. |
Elisa Whitebloom - 3. května 2019 12:45 | |
Mlčky ho poslouchala a sledovala, jak vytáhl z kapsy kámen a hodil ho do moře. Sledovala přibližně kam a pak se otočila zpátky na něj. |
Pán Jeskyně - 3. května 2019 00:17 | |
Ředitel se na všechny dívá se zájmem a taky trochu tajuplně. |
Anna - 2. května 2019 22:30 | |
Nevím zda ten čaj bude jako od Elisy, ale určitě se snažím aby byl co nejlepší. V klidu se pak posadím ke stolku a jen tak odpočívám. Jen poslouchat tu Elisiny a ředitelovu diskuzi bylo vážně.. vyčerpávající. Samozřejmě že se bavili o spoustě důležitých věcech a konečně se také objasnilo něco kolem mně, ale i tak to bylo zdlouhavé. |
Elisa Whitebloom - 29. dubna 2019 23:32 | |
Přikývla na Panenku a byla ráda, že jim dala vědět, že se vracet nebude. Nechali jí prostor a každý se věnovali svému. Nakonec odložila knížku dříve nežli bylo běžné a šla spát dříve, aby dospala poslední dva dny. Ráno ovšem zase vstala první, aby stihla udělat snídani, čaj a svačiny. |
Pán Jeskyně - 29. dubna 2019 23:24 | |
Panenka se zasmála tomu, co jí Elisa říkala a ukázala pytel, který si s sebou bere. A podle toho, jak je velký, tak je tam určitě i nějaké jídlo, což je dobře, protože se na noc nevrátila. Jen dala přes pouto vědět, že přiletí až na první hodinu. |
Elisa Whitebloom - 29. dubna 2019 20:52 | |
S díky přikývla řediteli a už se dál raději na nic neptala. Bylo jí jasné, že těch dotazů měla dost a ty co by jí zajímaly dál buď odpověďět neuměl, nechtěl a nebo ho to vytáčelo a tak přestala. |
Pán Jeskyně - 29. dubna 2019 19:39 | |
//OK :) počkám ještě, co Elisa. |
Anna - 29. dubna 2019 19:27 | |
//Anna by šla také rovnou spát.. |
Pán Jeskyně - 29. dubna 2019 17:34 | |
"Ano, je to tak. Kdyby se všichni lidi chovali hezky a nikdo nebyl nadřazený blb, tak by bylo na světě daleko příjemněji," souhlasil ředitel s Elisou. |
Elisa Whitebloom - 29. dubna 2019 16:44 | |
Mlčky poslouchala ředitele, občas si něco zapsala, ale hlavně si asi skládala dílky skládačky v hlavě, protože to vypadalo, že nad něčím ustavičně přemýšlí. Mlčky poslouchala vysvětlení o tom, co se kolem děje i co se děje a neděje s Annou. Připadalo jí, že sice všichni tuší, co je v ní a co to ovlivňuje a dělá, ale nikdo neví nic přesně a to ani jaké následky to kde ponese. Když pak zmíní ředitel, že trpaslíci bojovali na straně lidí, tak na něj nechápavě pohlédne, proč to tak zdůrazňoval. Neměla v plánu se na to ptát a nechápala, proč by to mělo být divné. |
Anna - 28. dubna 2019 22:55 | |
//Pardon že na moc věcí nereaguju, ale shrnout něco takového.. To opravdu není snadný úkol :D |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 37 ⇒ ⇒|