Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 37 ⇒ ⇒|
Pán Jeskyně - 27. dubna 2019 23:10 | |
"S draky se bojovalo o takové ty věci, jako území, moc a o to, aby se ukázalo, kde je větší borec. Naštěstí to skončilo remízou," vysvětlil ve dvou větách asi padesátiletou historii dračích válek. |
Elisa Whitebloom - 27. dubna 2019 19:14 | |
//já přemýšlela, proč si takovou pitomost udělal :D |
Pán Jeskyně - 27. dubna 2019 18:27 | |
//Příště než nabídnu, aby se mohla Elisa na něco zeptat, tak si raději ukousnu ruku :D |
Elisa Whitebloom - 27. dubna 2019 13:55 | |
Hrabala se v květinách, když přišel ředitel. A tak svou práci v rychlosti dodělala, šla si umýt ruce a připojila se k ostatním. Mlčky poslouchala jeho hovor a jen s klidem přikývla a posadila se na židli. |
Anna - 27. dubna 2019 11:18 | |
Sem moc ráda, když Elisa nakonec souhlasí s tím, že přes obědy bych mohla chodit s ní. Bude moc fajn se naučit něco navíc. Ať už od ní a nebo od toho obchodníka. Marco. Zdá se být jako opravdu chytrý chlapík. Snad to nebude vadit, že bych se teď přidávala i já. |
Pán Jeskyně - 27. dubna 2019 08:35 | |
Napětí předchozích dní pomalu opadlo. Po dobrém obědě, teplé koupeli a u některých sladkém nicnedělání u jiných po drobných pracech se objevil ředitel. |
Elisa Whitebloom - 26. dubna 2019 23:51 | |
"To je možné. Tak i ředitel si ulevil a když Bdělý odešel, tak řekl, že je kretén" dodá pobaveně a se smíchem pokrčí rameny. |
Anna - 26. dubna 2019 23:07 | |
Elisa má mnohdy docela zvláštní pohled na věc. Nikdy sem před tím o tom takhle neuvažovala. Vlastně sem se příliš nestarala o to jak to zde funguje, možná tak ze začátku. Jinak sem na to bohužel neměla čas. Takovýhle kolektiv, taková škola.. Když sem teď viděla jak to jde jinde, tak si toho bude muset více vážit. Mohla bych se i více seznamovat s lidmi a nebýt zalezlá jen tady, v našem domě. |
Elisa Whitebloom - 26. dubna 2019 22:28 | |
"Mno možná vypadalo lépe, že i když nevíme o co jde, tak si s tím umíme poradit. Vlastně tím všem ředitel prokázal, že jsme dál, nežli běžní prváci na jiných školách. Taky tím, že nám nevadilo se za tebe zaručit, tak jsme se prokázali jako stmelený kolektiv. Vlastně je tahle škola dost zvláštní. Víš proč si myslím, že nás tak překvapila ta šikana? Protože tady není. Tady si všichni prošli tím stejným a všichni se o sebe musí starat sami. Takže si vzájemně pomáhají, nebo se prostě neřeší" přizná poklidně a pokrčí lehce rameny a usměje se. |
Anna - 26. dubna 2019 21:36 | |
Kluci jsou tedy zatím mimo dění, ale i tak sem ráda jak se všichni zapojují. Elisa pěkně uklízí a pak připravuje jistě moc dobrou limonádu. Dám si hned, jak budu mít čisté ruce. |
Pán Jeskyně - 26. dubna 2019 17:30 | |
//Jo a když nebudete dál chtít debatovat a budete chtít abych to posunul, tak dejte vědět ;) |
Elisa Whitebloom - 26. dubna 2019 13:16 | |
V poklidu tedy došli do domku a Anna se rozhodla vařit. Nechala na holkách, aby jí pomohli a mezitím s pomocí trochy magie vyčistila kuchyni. Přeci jen tam několik dní nebyli, tak aby všude nebyl prach. Poté normálně utřela stůl a nakrájela nějaké ovoce a udělala z toho sladkou limonádu, aby nepili dokola jen čaje. |
Pán Jeskyně - 26. dubna 2019 13:02 | |
//Klidně debatujte, já asi zvládnu odpověď až večer. |
Anna - 26. dubna 2019 12:46 | |
Když si vzali slovo sirény, tak se mi docela ulevilo. Část toho samozřejmě nebyla moc hezká, ale to jak mluvili o mých mentálních schopnostech.. je příjemné něco takového slyšet. Určitě je nebudu chtít zklamat a budu pokračovat v tréningu jak to jen půjde! |
Elisa Whitebloom - 26. dubna 2019 00:53 | |
Pousmála se na Annu když domluvila i ona a stejně tak na ostatní, co se vyjadřovali. V poklidu poslouchala vyjádření všech a přemýšlela, proč Bdělý tak riskoval, aby je nařkl, když musel vědět, že neuspěje. Museli přeci vidět minulost a vědět, že se to stalo jinak nežli si myslí a že pochybil. Když pak navíc sirény potvrdili, že je to mohlo zabít a že bylo jen dobře, že si nenechali násilně číst myšlenky, tak nad tím přemýšlela ještě víc a psala si nějaké poznámky, jak měla ve zvyku. Poté se zájmem sledovala harpyji a poslouchala její slova. |
Pán Jeskyně - 25. dubna 2019 23:29 | |
Přidalo se ještě několik svědectví a jako svědci vystoupili i ti jednorožci, kteří tam zasahovali, stejně jako Ferinová a Elisina matka. |
Pán Jeskyně - 25. dubna 2019 20:02 | |
//Odpovím asi až v noci |
Anna - 25. dubna 2019 11:32 | |
Jednou pronesu celkem smysluplnou řeč a musí se to takhle pokazit. Sem naštvaná, né na toho draka nebo tak, ale na sebe. Že i přes to co mně učili sirény, to stále nedokážu kontrolovat. Ani to třeba nedokážu nějak "uspat". Musí mi s tím pomáhat spolužáci, což je trochu smutné, že je takhle "zneužívám". |
Elisa Whitebloom - 25. dubna 2019 00:58 | |
Všimla si, jak drak protočil očima a vcelku zkoumavě na to hleděla, protože nevěděla, že je to možné. Když pak uznal, že je dobře učí a nakonec docílila toho, že si na sebe vzal zodpovědnost ředitel, tak si oddechla. Takto to pro ně všechny bude daleko jednodušší. Samozřejmě, že na Annu dohlédnou, ale když na to nebudou stačit, tak vždy mohou přivolat ředitele, což jí uklidňovalo a je tak vyřešená i doba prázdnin... |
Pán Jeskyně - 24. dubna 2019 23:55 | |
//Já taky půjdu za chvíli chrnět a budu se těšit zítra :) |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 37 ⇒ ⇒|