Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 37 ⇒ ⇒|
Elisa Whitebloom - 24. dubna 2019 23:52 | |
//Ok, shrnu to, tak to budeš mít pak jednodušší na odpověď :) A být hnusná na Bdělého zvládnu za obě :D |
Anna - 24. dubna 2019 23:51 | |
//Ráno bohužel musím brzy vstát, takže se necítím že bych na to mohla odpovědět zrovna teď. |
Pán Jeskyně - 24. dubna 2019 23:35 | |
Ještě nikdy neviděli, jak drak protočí oči. Ale teď měli příležitost si to prohlédnout. |
Elisa Whitebloom - 24. dubna 2019 17:00 | |
"Vím, že to můžeme sesílat i přes pouto, ale to na mé odpovědi zcela nic nemění. Bylo by hloupé a nezodpovědné se k tomu i tak zavázat a neuvědomovat si další rizika" řekla s klidem a odmlčela se, aby rozmyslela správná slova. |
Pán Jeskyně - 24. dubna 2019 16:37 | |
Ostatní ze třídy se tvářili dost překvapeně a zvažují, co odpovědět. Dřív by asi většina třídy hned souhlasila, ale teď jsou nějací hloubaví. Všechny vysvobodila Elisa. |
Elisa Whitebloom - 24. dubna 2019 16:27 | |
Přestala vnímat situaci v sále a nezajímala jí a soustředila se jen na to, aby pomohli Anně a odvrátili to, co se s ní děje. Byla to pro ně teď priorita, jinak by došlo k možnému masakru v sále. Když Anna byla zase sama sebou, tak si oddechla a upřeně na ní hleděla. Z pohledu jí probrala slova draka a tak se otočila a poslouchala ho. |
Pán Jeskyně - 24. dubna 2019 16:09 | |
Všichni v sále ztuhli a spousta z nich začíná kouzlit, především různé štíty a jiná ochranná kouzla, protože to vypadalo na pořádný průs... prostě pořádný problém. |
Pán Jeskyně - 24. dubna 2019 15:56 | |
Všichni poslouchali, co se děje a pak i co Anna říká. Pokud jste se rozhlédli, tak jste mohli vidět, že většina přítomných (snad kromě porotců) netuší oč se jedná a tak jsou dost v šoku a to i Ferinová. |
Elisa Whitebloom - 24. dubna 2019 15:39 | |
Podle slov jí už večer bylo jasné, že půjde o problém. Když měl ředitel tu potřebu sdělit jim, že je na jejich straně, tak jí došlo, že se muselo stát něco u čeho nemají ani ponětí a co má přesah někam dál. Pak všichni odešli a ona si sbalila pár věcí a šla přemýšlet na útes. Někdy v noci usnula a ráno se probrala brzy a sledovala východ slunce. Potřebovala potlačit všechny pocity a tohle jí spolehlivě pomáhalo nejlépe. Do domku se vrátila brzy ráno, aby pomohla s nějakou snídání a čajem i když nikomu z nich do jídla moc nebylo. A třídní potvrdila akorát to, co si všichni mysleli a tak si jen povzdechla a vzala si školní uniformu stejně jako ostatní i když měla i jiné věci na sebe. Hodila do sebe jen jednu placku a napila se trochu čaje a víc už do sebe dostat nedokázala. Celou dobu byla tiše a nemluvila a jediné, co udělala jinak bylo to, že si smotala vlasy do elegantního drdolu místo do obvyklého copu. Tiše si povzdechla a šla před domek k třídní, kde čekala na zbytek třídy a na následnou cestu k soudu. |
Anna - 24. dubna 2019 14:42 | |
Ředitel říká že je na naší straně, ale ohledně toho soudu nám nechce nic říct. Trochu mně to znervózňuje, ale budiž. Nedá se tam lhát. Že by nějaké kouzlo? Nelíbí se mi, že musíme k nějakému soudu, jako by něco z toho co se stalo byla naše vina. |
Pán Jeskyně - 24. dubna 2019 12:58 | |
Ředitel se zamyslel nad tím, co mu na konci Elisa řekla a s úsměvem ji odpověděl: "Ne, myslím, že by vám to nepomohlo, kdybyste věděli, jak to u takového soudu chodí. Ale pár věcí byste měli vědět. První je, že u soudu se nedá lhát a druhá je, že jsem na vaší straně a udělám všechno pro to, aby to dopadlo co nejlíp." |
Anna - 23. dubna 2019 23:18 | |
Na to jak krátkou dobu jsme ve škole, sme toho zažily více než dost. Tak to je tedy aspoň pro mně. Tohle, to co se stalo v táboře, však bylo asi nejhorší. Netopýři, ten "černokněžník" a opakovaná neschopnost Ochránců. Už toho na mně bylo asi moc. |
Elisa Whitebloom - 23. dubna 2019 21:35 | |
Dorazila s Erikem a nasoukala do sebe trochu jídla a zbytek doby spíše popíjela čaj. Poděkovala holkám za snídani a pak už jen čekala na nevyhnutelné. |
Pán Jeskyně - 23. dubna 2019 21:23 | |
Erik přivedl odněkud Elisu a Panenka s Justýnou mezitím nachystaly snídani i s nějakým super čajem. |
Elisa Whitebloom - 23. dubna 2019 20:22 | |
Stačilo jí přikývnutí ředitele a neměla se potřebu dále ptát. Bylo jí jasné, že by nebylo rozumné cokoliv řešit tady na místě, když to tu bude někdo zkoumat. |
Pán Jeskyně - 23. dubna 2019 19:42 | |
Ředitel na její otázku jenom kývl a pak naznačil, že se o tom tady nebudou bavit. |
Elisa Whitebloom - 23. dubna 2019 19:22 | |
Hněv Bdělého zcela ignorovala a jen na něj chladně koukala. I v tuto chvíli dokázala odsunout emoce a netahat je do hovoru a do svého proslovu. O to výrazněji pak vyzněl a bylo zjevné, že si stihla slova pečlivě rozmyslet. Nevěřícné pohledy ochránců ignorovala a jen se otočila na Erika a pronesla tiché "promiň, asi ti trochu komplikuji sen" přizná a poté už zmlkla a poslouchala pečlivě hovor ředitele. |
Pán Jeskyně - 23. dubna 2019 14:31 | |
Její plamenný proslov způsobil hněv na tváři Bdělého a nevěřícné pohledy ochránců. |
Elisa Whitebloom - 23. dubna 2019 12:59 | |
S poklidem všem vysvětlila co se stalo a navrhovala Ferinové co by mohlo být za trest. Vlastně tak nějak chtěla, aby na zbylý týden i žáci druhé školy museli projevit snahu se o sebe postarat se základními surovinami a aby věděli, kdo za to může a proč ten trest mají všichni... Aby nikdo netoleroval šikanu s tím, že to může mít dopad i na něj. |
Pán Jeskyně - 23. dubna 2019 12:28 | |
Už se to všechno skoro uklidnilo. Nazí, připálení kluci byli odvedeni učiteli z té druhé školy. |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 37 ⇒ ⇒|