Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 37 ⇒ ⇒|
Pán Jeskyně - 20. února 2019 21:48 | |
Skončila výuka a Roland s Panenkou zjistili, jak bude kdo chtít ten řemínek a šli je vyrábět. Justýna s Annou si vzaly Elisin herbář a šly hledat bylinky, které jim Elisa ukázala. |
Anna - 20. února 2019 18:33 | |
Nejsem ráda jaká situace nás k tomu dovedla, ale líbí se mi, že takhle všichni komunikujeme a dokážeme spolupracovat. Už i Elisa o něco lépe zapadá. Netřeba se zmiňovat o těch jejích nápadech, chytrá byla vždycky. |
Elisa Whitebloom - 20. února 2019 16:23 | |
Řešili s Rolandem praktičnost a dosah kamenů a Panenka už přišla s hotovým a ukazovala jim jak to funguje. |
Pán Jeskyně - 20. února 2019 15:58 | |
Elisa se zeptala Rolanda na nějaký amulet a ten se nad tím zamýšlí. To k nim ale přišla Panenka a ukázala jim svůj kožený náramek do něhož má vpletené magické kameny. |
Anna - 20. února 2019 11:54 | |
Ještě než sem odešla, tak sem se podívala na Elisu. To co říkala.. Přišlo mi to dost zvláštní. Že by to bylo zrovna na nás, abychom ten problém vyřešili, když to dosud nikdo jiný nezvládl. Ani ochránci. Já bych se asi ze všeho nejvíce bála toho, kdo těm netopýrům nakazil domov. |
Elisa Whitebloom - 20. února 2019 09:51 | |
Když zjistila, že Ochránci vlastně nevědí nic, tak se jen ušklíbla, ale nic neřekla. Odpustila si poznamenat cosi o tom, že toho teda moc nevědí a ostatní mohli cítit, že dosti pochybuje o metodách ochránců. Rafa pak už dál nezdržovali, protože měl asi dost práce a poděkovali mu za všechno i se rozloučili s tulíkem, kterému dali na cestu ještě něco dobrého. |
Pán Jeskyně - 20. února 2019 08:14 | |
"Já jsem ve skupině, která pátrá po původu a případně původci problému. Díky Annině vizi jsme se prohodili s jinou dvojicí, která měla přijít dnes do vaší školy a dohodnout s ředitelem poslední podrobnosti. A na místě zasahuje řád podané ruky, ti tam léčí, organizují pomoc, starají se o nemocné a tak podobně. K ruce jim jsou žáci z různých škol, plus pár dobrovolníků a jen tak pro jistotu i pár desítek ochránců, co hlídají, aby tam nedocházelo k nepokojům. Včera se tam byl podívat i Bdělý," vysvětlil ochránce. |
Anna - 19. února 2019 15:32 | |
Nakonec asi nebylo tak špatné, že se tu Raf zastavil. Jsem mu vděčná za to co mně naučil, i když bych si tím mohla nejspíše sama ublížit. Je ale dobře, že si aspoň některé věci budu moci nechat sama pro sebe. |
Elisa Whitebloom - 19. února 2019 13:14 | |
Mlčky poslouchala o hromadné vizi a nijak do toho nezasahovala. Sice to bylo zajímavé, ale bylo to užitečné spíše pro Annu nežli pro ostatní. A tak to brala jen jako zajímavou informaci a dále to neřešila. |
Pán Jeskyně - 19. února 2019 12:42 | |
//omluvám se pokud zapomenu na něco reagovat. A taky to bude možná na přeskáčku. Kdybych zapomněl na něco, co chcete, tak se klidně znovu ozvěte. |
Anna - 18. února 2019 19:16 | |
Původně sem se těšila, že se všichni v klidu najíme a budeme spolu, jako přátelé. Jenže z poklidného obědu se stává celkem živá diskuze. Určitě to všechno budou zajímavé věci a Raf nám může sdělit i něco užitečného, ale nemohu se zbavit pocitu, že je tu jaksi.. navíc. |
Elisa Whitebloom - 17. února 2019 00:13 | |
"Takže pokud to chápu správně, tak se nenakazíme dokud máme magii. Jakmile jí ovšem vyčerpáme, tak se nakazit můžeme, ale nepřeneseme to dál. Jenže na jihu magie chybí, takže vyčerpat se z ní je strašně snadné. Navíc nás doposud nikdo neučil, jak uzavřít a chránit magii ve svém těle a mohlo by nám ji prostě vyčerpat místo bez magie, nebo někdo cizí. Takže jsme vlastně vcelku hodně na ráně" uzná fakticky shnutí a asi si velice dobře uvědomuje jejich schopnosti, možnosti a situaci. |
Pán Jeskyně - 16. února 2019 23:39 | |
"Proč byla výrazná? Asi je to jak říkáš. Asi je to jeden z klíčových bodů osudu a na tom, jak to dopadne nejspíš dost záleží," řekl, ale jistý si tím není. |
Elisa Whitebloom - 12. února 2019 15:53 | |
"Takže vlastně nic nového, co bychom nevěděli" odtuší s klidem poté, co jim Raf odpověděl na otázky. Přesto se na něj pousmála a poděkovala mu za odpovědi i když bylo zjevné, že to z nějakého důvodu vědí a nebo si to domysleli. |
Pán Jeskyně - 12. února 2019 13:52 | |
Příchozí ochránce kromě představení souhlasil s Elisou, že ano, je Hančiným kamarádem. Všechny poprosil, aby mu tykali. |
Anna - 11. února 2019 19:59 | |
Sem moc ráda, že mi holky při tom vaření takhle pomáhají. Jde nám to hezky od ruky a já aspoň mohu zapomenout na všechny ty nepříjemné události. |
Elisa Whitebloom - 10. února 2019 18:57 | |
Přinesla sošku do společné místnosti a chvíli na ní zkoumavě hleděla a pak pokrčila rameny. |
Pán Jeskyně - 10. února 2019 16:52 | |
Soška jednorožce je nejenom krásná, ale šíří kolem sebe klid a pohodu. Navíc ti, kteří mají raději sever jsou překvapení, protože mají pocit, jakoby venku byly lesy. Alespoň se jim tak zdá podle zvuků a hlavně pachů. |
Anna - 10. února 2019 11:16 | |
Já sem se tedy soustředila hlavně na vaření, abychom s Panenkou připravili co nejlepší oběd. Po tom všem si to myslím všichni zasloužíme. I tak ale nešlo přeslechnout to, co ostatním říkala Elisa. |
Pán Jeskyně - 10. února 2019 08:14 | |
//Já s reakcí ještě počkám na Annu ;) |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 37 ⇒ ⇒|