Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (4/4) | Elohir, Katara67, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 37 ⇒ ⇒|
Pán Jeskyně - 7. února 2019 12:10 | |
Nadešel den, kdy se měli všichni vrátit z prázdnin u rodiny. |
Elisa Whitebloom - 25. prosince 2018 23:57 | |
Dny plynuly jako voda a chovala se dál velmi podobně. Většinou přes oběd studovala navíc hodiny matematiky s jejich učitelem. Večer pak s třídní měla další hodinu navíc. A tak se spolužáky byla obvykle jen v době hodin, občas pak večer, pokud si zrovna nečetla, neučila se nebo netrénovala. Často se ještě ráno přidávala k Erikovi na tréninky jak fyzické, tak magické. Doma pak většinu věcí dělala magicky a fyzičku řešila spíše během po okolí, šplhem po skalních útvarech či na prkně a dráze u pláže. Také občas chodila plavat a tak dny zkrátka utíkaly rychle. A tak tu konečně byl ten den, kdy mohli dorazit rodiče a tak nedočkavě vstala skutečně brzy a vypravila se. |
Pán Jeskyně - 25. prosince 2018 23:49 | |
Dny pak plynuly jeden jako druhý i když žádný se nedal považovat za nudný nebo za "obyčejný". A tak konečně přišel den kdy měli mít první návštěvu rodičů. Teda mají volný víkend který mohou strávit u rodičů. |
Elisa Whitebloom - 22. prosince 2018 15:57 | |
Bylo na první pohled očividné, že funě dobře zná a nerozhodilo jí nijak to, jak se chovají. Jednoho si oblíbila a on jí a tomu věnovala péči, kterou chtěl a pořádně ho vydrbala kartáčem a podrbala. Na jejich obvyklé vtipy nereagovala, nebo uměla odceknout úplně stejně na zpátky. Na vtípky typu schození na zem byla zvyklá a tak se jim uměla vyhnout, aby to neodnesla. |
Anna - 22. prosince 2018 12:06 | |
Asi jako většina ostatních, sem si i já vzala jeden z těch kartáčů a pustila se do práce. Hned se potvrdili slova paní učitelky. Ti fuňové jsou opravdu zvláštní stvoření. |
Pán Jeskyně - 21. prosince 2018 22:47 | |
Marta se zasmála a ukázala dětem, kde jsou kartáče a další věci. Dokonce tam našli i sedla. |
Anna - 18. prosince 2018 17:26 | |
Zlomyslní jo? To abych si na ně dávala pozor.. Jen chvilička a přibíhá stádo velice zvláštních zvířat. Když bych nevěděla co jsou zač, řekla bych že vypadají jako nějaký kříženec osla. |
Elisa Whitebloom - 17. prosince 2018 12:53 | |
Poklidně sledovala stádo fuňů co přiběhlo a hned od začátku s ním komunikovala. Bylo vidět, že dokáže symboličtinu zacílit jen na funě a bavit se jen s nimi, aniž by to slyšel někdo další. Pousmála se a hned jakmile našla u nějakého funě žádost o drbání, tak se optala kde chce podrbat a začala ho tam pečlivě drbat tak, aby se mu to líbilo. Pokud se našel další, tak drbala klidně i dalšího. |
Pán Jeskyně - 17. prosince 2018 12:14 | |
Marta chvilku počkala a všem řekla: "Fuňové jsou trochu zlomyslní, ale nemyslí to zle. Prostě jsou takoví..." |
Anna - 14. prosince 2018 12:41 | |
No jo, jak jinak? Panenku a Elisu už zřejmě nemá smysl ani řešit. Když chtějí být takhle sami, zřejmě jim v tom nikdo z nás nezabrání. |
Elisa Whitebloom - 9. prosince 2018 02:03 | |
Pokklidně a vcelku nedočkavě čekala na začátek kroužku. Bylo očividné, že si snadno dopočítala který chybí a že byla ráda, že si budou moci konečně vybrat a chodit na to, co je zajímá. |
Pán Jeskyně - 9. prosince 2018 01:56 | |
Nakonec tam dorazila celá třída. A je to podobné jako u předchozího kroužku. Panenka s Elisou přišly každá sama, ale zbytek dorazil tak nějak v jednom chumlu. |
Anna - 8. prosince 2018 01:05 | |
Ani nevím jak, ale od posledního kurzu uběhlo už pár dní. Snažila sem se pečovat o domácnost, bavit se s ostatními, ale také se při tom všem, aspoň něco naučit. |
Pán Jeskyně - 7. prosince 2018 13:46 | |
//Správná připomínka. Omlouvám se. Když píšu "volné oblečení" tak tím nemyslím plandavé, ale takové, které člověka neomezuje ;) |
Elisa Whitebloom - 7. prosince 2018 13:41 | |
Další dny utekly tak, jako doposud. Vlastně vcelku rychle, protože tím, že si brala hodiny navíc, tak neměla volného času nazbyt a pokud nějaký čas měla, tak psala matematické příklady, mamce nebo si četla knížky. |
Pán Jeskyně - 7. prosince 2018 13:32 | |
V podobném duchu a bez nějakých závažných věcí to vydrželo až do dalšího kroužku. Tento je poslední a po něm si mají vybrat dva kroužky (nebo jeden kroužek dvakrát), kterým by se chtěli věnovat. |
Anna - 4. prosince 2018 21:06 | |
Velice mně potěšilo když sem zjistila že patřím mezi ty, kterým to jde na prkně o něco lépe. Na Panenku sice zatím nemá nikdo z nás, ale to mně nijak netrápí. Já jsem se svým výsledkem velice spokojená. |
Elisa Whitebloom - 2. prosince 2018 16:43 | |
Zjistila, že Panenka šla poslední asi proto, aby ostatní nedemotivovala a vcelku to oceňovala. Byla ráda, že jí učitelka odemkla ono omezení na prkně a tak se bude moci učit zase nové věci, které doposud nemohla. Poté dělali druhou dráhu bez prkna a vcelku jí to bavilo. Bylo na ní poznat, že je ohebná, že umí takové věci jako je šplhání a nedělalo jí to žádný větší problém a tak vcelku bez větších problémů zdolávala danou dráhu. |
Pán Jeskyně - 2. prosince 2018 00:33 | |
Panenka nechtěla jít první, spíš nechala někoho jiného. Po chvilce váhání se toho ujal Erik a po něm jste šli i ostatní. |
Anna - 1. prosince 2018 22:57 | |
Docela mně mrzí, že jsme si pořád nemohly vybrat vlastní kroužky. Přeci jen už by na to mohl být čas. Ale i tak sem tím docela zaujatá. S prknem sem nějakou dobu trénovala, tak se aspoň ukáže, zda to k něčemu bylo. |
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků|⇐ ⇐ 1 ... 14 15 16 17 18 19 20 ... 37 ⇒ ⇒|